ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
36203-01-14
08/09/2014
|
בפני השופט:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
תובעת:
אליאונורה אקרמן
|
נתבעת:
נורית ייבוא ושיווק רהיטים בע"מ
|
פסק דין |
ביום 31.03.13 התובעת הזמינה שלושה פריטי ריהוט מהנתבעת תמורת סכום כולל של 14,390 ₪.
על פי האמור בהזמנה 23378 (להלן ההזמנה) דובר ב:
-פינת אוכל שכולל שולחן גדול ושישה כיסאות יוקרתיות (רגל אלון מדמוי עור).
-מזנון.
-ויטרינה.
בהזמנה אין פירוט של המחירים של הפריטים השונים.
לפי דברי התובעת דובר והובטח לה אספקה עד ה-01.05.13. התובעת קיבלה על עצמה לשלם סך של 750 ₪ בגין הובלה והרכבה של הוויטרינה והמזנון.
אחרי איחורים די משמעותיים השולחן והכיסאות סופקו ואף המזנון. הוויטרינה לא סופקה כלל. בכתב התביעה התובעת מפרטת את הפניות חוזרות ונשנות שלה לנתבעת וההבטחות החוזרות והנשנות שלא קוימו לגבי מועדי האספקה. כמו כן, מלינה התובעת על כך שאין התאמה בין המזנון לשולחן שהיו צריכים להיות בעץ זהה או לפחות דומה מאוד. אין כל התייחסות לכך בגוף ההזמנה. באשר לוויטרינה שלא סופקה, התובעת הלכה והזמינה וויטרינה חדשה אשר בגינה שילמה 12,500₪
ב-01.07.13. על סמך טענות אלו, התובעת עותרת לסכום של 26,200 ₪ כאשר הסכום בנוי כדלקמן:
1. 12,500 ₪ שהתובעת שילמה בגין הוויטרינה החדשה.
2. 4,000 ₪ בגלל אי התאמת צבע המזנון לצבע השולחן.
3. 1,500 ₪ פיצוי בגין בזבוז זמן טלפוני ונסיעות.
4. 200 ₪ החזר הוצאות הובלה ששולמה עבור וויטרינה שלא סופקה.
5. 3,000 ₪ בגין הפרת חוזה.
6. 5,000 ₪ פיצוי בגין עגמות נפש וצער.
במהלך הדיון התברר שכאשר הנתבעת הבינה שהיא לא יכולה לספק את הוויטרינה הציעה לתובעת את כספיה חזרה אך ביקשה ממנה להתייצב ולחתום על ביטול ההזמנה. דבר שהתובעת סירבה לעשות.