אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 35345-12-13 ריבקין נ' איזי גו בע"מ ואח'

ת"ק 35345-12-13 ריבקין נ' איזי גו בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 17/05/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו
35345-12-13
15/08/2014
בפני הרשמת:
נעמה פרס

- נגד -
התובע:
עו"ד קלמן ריבקין
הנתבעות:
1. איזי גו תיירות ונופש בע"מ 513505784
2. אל-על נתיבי אויר לישראל בע"מ

פסק דין
 

בפני תביעה קטנה לתשלום סך של 5,553 ₪, בגין עסקה שלא יצאה אל הפועל, במסגרתה רכש התובע מהנתבעת 1, ארבעה כרטיסי טיסה מתל-אביב לסופיה שבבולגריה. הטיסות היו אמורות להתבצע על ידי הנתבעת 2. התובע ביקש לבטל את העסקה, למעלה מחודש לאחר ביצועה, עקב נסיבות אישיות, וגילה כי דמי ביטול העסקה הינם 100%. מכאן תביעתו, להשבת עלות כרטיסי הטיסה ולפסיקת פיצוי בגין עגמת נפש.

 

טענות התובע

ביום 16.10.13 רכש התובע מהנתבעת 1 (להלן: "איזי גו"), באמצעות אתר האינטרנט "זאפ", ארבעה כרטיסי טיסה, בשווי כולל של 4,553 ₪. בעקבות ההזמנה כאמור, ועוד ביום 16.10.13, פנתה נציגת איזי גו אל התובע באמצעות טלפון. הנציגה הבהירה לתובע, כי על מנת להשלים את רכישת הכרטיסים על התובע לחתום על טופס הזמנה (להלן: "טופס ההזמנה"). עוד הוסיפה וציינה הנציגה כי תשלח אל התובע את טופס ההזמנה באמצעות דואר אלקטרוני, על מנת שיבדוק ויאשר אם הפרטים שמסר נכונים. התובע אישר טלפונית את פרטי ההזמנה. התובע טוען ומדגיש, כי בשיחה הטלפונית עם נציגת איזי גו לא הוסבר לו ולא הופנתה תשומת ליבו, בנוגע לגובה דמי ביטול העסקה. ביום 19.11.13, למעלה מחודש לאחר ביצוע העסקה, ו-31 יום לפני מועד הטיסה המתוכנן, ביקש התובע לבטל את העסקה וגילה כי עליו לשלם 100% דמי ביטול, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א- 2010 (להלן: "תקנות ביטול עסקה"). התובע טוען כי נציגת הנתבעת פעלה בחוסר תום לב כלפיו בכך שלא עדכנה או הסבירה דבר בנושא ביטול העסקה, במהלך השיחה הטלפונית. גובה דמי הביטול אמנם מופיע בטופס ההזמנה אך התובע התבקש לבדוק ובדק, כאמור, רק את פרטי ההזמנה שכוללת פרטים רבים, ולא שם את לבו כלל לסוגיית דמי הביטול. התובע טוען, כי איזי גו פעלה בניגוד לקבוע בסעיפים 14ג(א)(2) ו- 14ג (א)(7) לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א- 1981 (להלן: "חוק הגנת הצרכן"). התובע מוסיף וטוען, כי מדובר בהטעיה ולכן יש להחיל את סעיף 15 לחוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973 (להלן: "חוק החוזים"). התובע מציין כי אין יריבות בינו לבין הנתבעת 2 (להלן: "אל על") והיא צורפה כנתבעת פורמאלית.

 

טענות איזי גו

איזי גו מצידה מאשרת, כי ביום 16.10.13 רכש התובע אצלה, כרטיסים של חברת התעופה אל על. מיד עם הזמנת הכרטיסים, הובא לידיעת התובע, כך הטענה, כי כרטיסי הטיסה נשאו דמי ביטול מלאים, וזאת בשל התניית חברת התעופה ומסיבות שאינן קשורות לאיזי גו. כמו כן תנאי ביטול כרטיסי הטיסה הוצגו לתובע על גבי טופס ההזמנה אשר נשלח אליו לעיון ואישור, ונחתם רק לאחר אישור התובע. לטענת איזי גו, התובע ביצע את ביטול העסקה למעלה מחודש לאחר ביצועה, בעוד שהאפשרות לבטל עסקת מכר, בהתאם לתקנות ביטול עסקה, מאפשרות לבטל עסקה בתוך 14 ימים מיום ביצועה וברור כי התובע לא עמד בדרישה זו. על אף האמור, ניסתה איזי גו לסייע לתובע והצליחה להשיב לו את מיסי הנמל אשר נגבו ממנו בסך של 884 ₪.

 

טענות אל על

אל על מצידה טוענת כי איננה צד לעניין ואין התביעה מגלה עילת תביעה כנגדה. כמו כן טוענת אל על כי התביעה מנוגדת לתקנות ביטול עסקה והתובע לא זכאי לקבל החזר כלשהו מהתמורה ששולמה. התובע מודה כי חתם על טופס ההזמנה הכולל את תנאי העסקה, שם צוין במפורש כי דמי הביטול הינם 100%.

 

דיון והכרעה

לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ועיינתי במסמכים המצורפים, הגעתי לכלל דעה, כי דין התביעה להידחות. אפרט בקצרה:

 

אינני מקבלת את טענת התובע, עורך דין במקצועו, לפיה היה על נציגת איזי גו להביא לידיעתו במועד ההזמנה, באופן יזום ואף אם לא שאל על כך, כי דמי הביטול עומדים על 100%. לטעמי, איזי גו עמדה בחובת היידוע המוטלת עליה, עת מסרה לתובע את טופס ההזמנה, וביקשה ממנו לאשר את פרטיו. בטופס ההזמנה צוין מפורשות, ובהדגשה, כי: "דמי ביטול לאדם לפני יציאה 100%". התובע סומך טיעונו על האמור בסעיפים 14ג(א)(2) ו- 14ג(א)(7) לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981, המורים כך:

 

"14ג (א) בשיווק מרחוק חייב העוסק לגלות לצרכן פרטים אלה לפחות:

) 1) השם, מספר הזהות והכתובת של העוסק בארץ ובחוץ לארץ;

) 2) התכונות העיקריות של הנכס או של השירות;

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ