אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 34158-01-15 ברנדויין נ' ממסי תיירות בע"מ ואח'

ת"ק 34158-01-15 ברנדויין נ' ממסי תיירות בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 29/11/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא
34158-01-15
24/11/2015
בפני השופטת:
אביבה טלמור

- נגד -
תובעת:
תמר ברנדויין
נתבעת:
ממסי תיירות בע"מ
פסק דין

בפני תביעה כספית במסגרתה עתרה התובעת תמר ברנדויין (להלן: "התובעת") לחיוב הנתבעת, ממסי תיירות בע"מ (להלן": הנתבעת") בתשלום סך של – 13,355 ₪ בגין הפרת הסכם להשכרת רכב בשדה התעופה בצרפת הפרה שבעקבותיה נגרמו לה ולבתה נזקים אותם פרטה בתביעתה ושלטענתה על הנתבעות לשאת בהם כדלקמן:

1. החזר דמי שכירות ששולמו על ידה לחברת sixt בסך של- 3,165.5 ₪.

2. החזר עבור תשלום ששילמה עבור שיחות טלפון שניהלה מחו"ל לישראל בסך של – 190 ₪.

3. עוגמת נפש בסך של – 10,000 ₪

הנתבעת עתרה לדחיית תביעת התובעת בציינה שפעלה במקצועיות ובאחריות כלפי התובעת עפ"י כל הסכם שנכרת ביניהן והוסיפה כי הנתבעת הינה מתווכת בין התובעת לחברת השכרת הרכב יורופ קאר ממנה שכרה התובעת את הרכב נשוא הדיון. עוד טענה הנתבעת כי לאחר שביצעה עבור התובעת את ההזמנה כהלכה והנפיקה לתובעת את שובר האישור המעיד על ביצוע ההזמנה – לא מוטלת עליה אחריות כלשהי.

אין חולק כי הנתבעת זיכתה את התובעת בסך של – 3,267.5 ₪. זה הסכום אותו שילמה התובעת לחברת sixt בעבור השכרת רכב אחר על ידי התובעת בנמל הימי בצרפת, בתוספת 102 ₪.

בעדותה בבית המשפט ציינה התובעת הדברים הבאים:

"אני חוזרת על כל האמור בתביעה. שכרתי רכב בנתבעת לטיול שלי ושל בתי ב-07.10.14. דיברתי עם בני מחברת ממסי ברעננה. סוכם שאני אשכור את הרכב ושהוא ישלח לי את החוזה. אכן, נחתם חוזה להשכרת רכב בחברת ממסי והייתי צריכה לקבל רכב של חברת יורופקאר עם GPS. את הרכב הייתי צריכה לאסוף בנמל ימי בצרפת במקום שנקרא סן מאלו. את הרכב הייתי צריכה לקבל ב-10.10.14 ולהחזיר אותו בפריז ב-14.10.14. ביום 10.10.14 זה היה יום שישי. הגעתי לסן מאלו כדי לקבל את הרכב. הייתי ביחד עם הבת שלי. הטרמינל הימי שבו הייתי צריכה לקבל את הרכב מחברת ממסי היה נטוש כמעט וכל המשרדים של חברות ההשכרה היו סגורים. המשרד של יורופקאר, שהייתי צריכה אצלם לקבל את הרכב היה פתוח וניגשתי לשם ואז הנציגה שם אמרה לי, לאחר שהצגתי את המסמכים שאין הזמנה לגבי הרכב שהזמתי. היא אמרה לי שהייתה הזמנה כזו, אבל היא בוטלה מישראל. שאלתי אותה מי ביטל את ההזמנה, שהרי אני לא ביטלתי שום הזמנה והיה לי חוזה, והיא אמרה לי שההזמנה בוטלה מהארץ. היא הזכירה איזה שהוא שם עופרן ומכל מקום, לא עמד לרשותי הרכב שהזמנתי. היא אמרה לי שלא יהיה לה רכב כי זה סוף שבוע ואין לה רכב אחר לתת לי. ביקשתי ממנה אם היא יכולה לסייע לי לקבל רכב מחברה אחרת והיא אמרה שאני לא יכולה. היא אמרה לי שאני צריכה לפנות לחברה שממנה שכרתי את הרכב ושביטלה את ההזמנה. היה לי מספר טלפון של אותו בני מחברת ממסי, של המשרד, וניסיתי להתקשר, אבל זה היה יום שישי בערב ולא הייתה תשובה. מצאתי במסמכים שלי מספר טלפון של אותה חברת עופרן שהנציגה של יורופקאר הזכירה את שמה וניסיתי להתקשר, למרות שהם אמרו שהיו פתוחים רק בימים א'-ה' בשעות מסוימות ולא הייתה תשובה. לא היה טלפון חירום. הייתי חסרת אונים. הנציגה אמרה לי שיש סיכוי קטן מאוד שאמצא רכב, כי חברות אחרות סגרו את עסקיהם במקום. לא ידעתי מה לעשות והתקשרתי ארצה לחבר שלי שיעיד היום, שמו זיו שמש. אני הייתי נסערת וחשבתי שהוא רגוע יותר, שהוא בארץ ויוכל למצוא טלפון של חברה או של ממסי, או עופרן על מנת שאדע מה לעשות. הוא לא מצא. הוא מצא איזה מייל של חברת עופרן ואני צירפתי מייל שהוא שלח. לא הייתה תשובה למייל ואז הבנתי שאני ובתי לבד. בינתיים הבנתי שחצי מהטיול שלי יילך, אם אצטרך להמתין בעיירה הזו עד יום ראשון. באיזה שהוא שלב הסתכלתי מסביב וראיתי שיש איזו שהיא חברת השכרה ששמה סיקסט ויש מספר טלפון רשום על ידי שפורפרת טלפון מחוץ למשרד, אז התקשרתי לאותו מספר טלפון והסברתי מה קרה. שאלתי אם יש להם רכב באותה קטגוריה שהזמנתי מממסי. אמרו שיש רכב אחד בקטגוריה הזו והמחיר היה פי 3 מהמחיר ששילמתי לממסי. הוא אמר שאני צריכה להחליט באותו רגע ואני באמת החלטתי. הוא בא מהעיר והביא לי את הרכב. הוא אף החתים אותי שאני צריכה לשלם 649.37 יורו וזה תלוי בקילומטרז' שאני אסע. המחיר בשקלים היה 3,165.51 ₪. הוא הביא לי את הרכב. נשארנו ללון באותה עיירה, כי השעה הייתה בסביבות 19:00 בערב והיינו על הרגליים 12-13 שעות. גם לא הספקנו לטייל בעיר עצמה ורק למחרת בבוקר, היינו צריכים לצאת מאוד מוקדם בבוקר מהמלון כדי להגיע לסן מישל בשעת השפל. אז הבנתי שאני אצטרך לשלם פי 4 ממה ששילמנו ואני לא יודעת מה יהיה עם הכסף שכבר שילמנו. הבנתי שאני צריכה איזו שהיא הוכחה למה שהיה, כי אחרת הם לא יאמינו לי לכל מה שאני אומרת בממסי ולכן חזרתי בחזרה לסן מאלו כדי לקבל מנציגת יורופקאר מסמך שהעיד על מה שהיה והיא נתנה לי את המסמך. כלומר, במקום להמשיך לכיוון פריז מסן מישל, חזרתי בחזרה לסן מאלו כדי לקבל את האישור הזה ואח"כ הייתי צריכה לנסוע לכיוון פריז, כך שאיבדנו שעות טיול ממושכות ועשינו מספר קילומטרים גדול יותר ממה שהיינו צריכים לנסוע, דבר שאילץ אותנו לשנות את תכנית הטיול ולשלם כספים נוספים מעבר לתכנון. בניגוד למה שאמרו שלא יצרנו קשר עם חברת ממסי, אז אני אומרת שכן ניסינו להתקשר, שלחנו מייל ואני מגישה גם מכתב שנציג ממסי דיבר עם זיו והביע צערו על מה שהיה – המסמך מוגש ומסומן ת/1. כמו כן, אני מפנה לכל המסמכים שהוגשו לתביעה להוכחת טענותיי ואני גם מגישה מסמך נוסף ת/2 שהיה בידי וכתוב שצריך להביא מסמכים, כדי להצביע ולקדם כל טיפול בנושא ההזמנה, דבר שאילץ אותי לחזור לסן מאלו, לחברת יורופקאר על מנת לקבל מהם אישור על מה שקרה עם הרכב. אני גם מגישה מסמך שמוגש ומסומן ת/3 שכתוב בו שההזמנה שלי לרכב, זו שנעשתה על ידי ממסי בוטלה ושאין רכב אחר ושאני צריכה להמתין עד יום ראשון כדי שישיגו לי רכב אחר. אני טוענת שנגרמו לי הוצאות רבות ועוגמת נפש מרובה.

בתאריך 17.11.14 הנתבעת שלחה לי סך של 1,086 ₪ שזה הסכום ששילמתי לממסי עבור השכרת הרכב, כלומר, היא החזירה לי את התמורה ששילמתי לה. אז אני פניתי לבני מממסי וגם בשיחות בע"פ ובכתב בבקשה לקדם את הטיפול בענייני וגם לשלם לי את הסכום ששילמתי לממסי וכן להשכרת הרכב האחר מחברת סיקסט וגם ביקשתי פיצוי על כל ההוצאות שהיו לי ועוגמת הנפש שנגרמה לי ולא התקדם דבר. אני גם פניתי לעו"ד שדיבר איתם והוא דיבר עם נציג הנתבע שנמצא היום באולם בית המשפט וגם אני דיברתי איתו ובין היתר נאמר לי שאני לא דוברת אמת ולא יכול להיות שלא צלצלתי לטלפון של הנתבעת ואני אמרתי שאני כן התקשרתי. יש לי גם הקלטה של המענה הקולי של מספר הטלפון שמופיע על ת/2 של עופרן, ששם, במענה הקולי, אין שום מספר של טלפון חירום למקרה שישי צורך בכך ולמעשה, מי שישמיע את ההקלטה הזו, זה העד מטעמי, שנמצא היום בבית המשפט וזה מופיע אצלו בטלפון. תוכן ההקלטה הוא כפי שאמרתי, כך שאני דיברתי אמת. ב-22.12.14 קיבלתי החזר מיורופ קאר בסך של 2,181.55 ₪ שהם טענו שזה פיצוי בגדר מחווה שם שלחו לי. אם אני מסכמת את הסך של 1,086 ₪ יחד עם הסך של 2,181.55 ₪ מגיעים לסך שאני שילמתי לחברת סיקסט תמורת השכרת הרכב בסן מאלו מחברת סיקסט, שזה היה כאמור 3,165.51 ₪ בערך. למעשה, לא קיבלתי שום פיצוי על כל ההוצאות שהיו ולי ועל עוגמת הנפש שנגרמה לי. אני מבקשת לפסוק לזכותי את סכום התביעה שכולל את כל ההוצאות שהיו לי, שיחות הטלפון, עוגמת נפש שנגרמה לי וזיו שהיה צריך לטפל בעניינים שלי מהארץ והוא הגיע היום לבית המשפט היום כעד ויש לפסוק את שכרו".

עד מטעם התובעת, זיו שמש, ציין בעדותו הדברים הבאים:

" אני ידיד של התובעת תמר. בקשר לתביעה שלה אני רוצה לספר שביום שישי בערב קיבלתי ממנה טלפון היסטרי שבו היא אומרת לי שהיא הגיעה למקום שבו היא צריכה לקבל את הרכב שהיא שכרה מממסי ואין רכב. היא שאלה אותי מה לעשות. התחלתי לדלות נתונים כדי לנסות לעזור לה מישראל. סגרתי את עצמי בחדר ועסקתי רק בזה. התחלתי לחפש טלפונים ואינטרנט בניסיון לדבר עם מישהו. התקשרתי לממסי דבר ראשון והם לא ענו. הייתי בקשר עם התובעת והיא הזכירה לי את השם עופרן ואז התחלתי לחפש מספרים והיה מספר טלפון שלא היה פעיל ביום שישי של עופרן. אני מהנדס תוכנה במקצועי והתחלתי לחפש באינטרנט ובסוף הצלחתי למצוא מספר אחר של עופרן ושלחתי אימייל ובו ציינתי את המילה "HELP" וגוללתי את הסיפור ורציתי שמישהו ייצור איתי קשר על מנת לעזור לתמר. אני מגיש את המסמך – מוגש ומסומן ת/4. לא ענו לי גם על המסמך הזה. אני גם מדגיש שהתקשרתי למספר טלפון שצוין במסמך ת/2 ושמופיע בו והמספר הוא 03-7951030 ומה ששמעו זה הקלטה, שבהקלטה הזו, שהיא מענה אוטומטי מודיעים והעד משמיע את ההקלטה מתוך מכשיר הטלפון הנייד שלו באולם בית המשפט ובנוכחות כל הצדדים "תודה שפניתם לשירות הלקוחות של עופרן" וכך גם הם מוסיפים, שכדי לקדם את הטיפול יש לצרף את מספר ההזמנה כולל ההתכתבות עם ניירת רלוונטית והם מודיעים שבימים א'-ה' בלבד בין השעות 09:00 ל-13:00 קיימת הפעילות במשרדים שלהם.

(הערת בית המשפט: העד השמיע את הדברים שבהקלטה מתוך טלפון נייד שלו והדברים נרשמו למען הסדר הטוב כמפורט לעיל).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ