ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
|
32981-12-15
02/02/2017
|
בפני הרשם:
הבכיר אייל דוד
|
| - נגד - |
תובעים:
1. צבי צור 2. תמר צור 3. רפאל שמריהו 4. ואנדה שמריהו 5. יורם גירפי 6. ענת גירפי
|
נתבעת:
אשת - ארגון שרותי תיירות בע"מ
|
| פסק דין |
רקע
1.לפני תביעה כספית, בה מבקשים ששת התובעים לחייב את הנתבעת לשלם להם פיצויים בסך כולל של 21,000 ₪,בגין שינוי במסלול הטיול המאורגן לאיטליה שסופק על ידי הנתבעת, שגרם להם הוצאות ועגמת נפש רבה.
טענות התובעים:
2.התובעים, שהם גמלאי אגד ובנות זוגם, נרשמו לטיול המאורגן על ידי הנתבעת. הטיול היה מיועד ל- 8 ימים ו- 7 לילות, במחיר של 749 אירו לאדם. לאחר הרישום, הנתבעת יצרה קשר עם התובעים לצורך הסדרת התשלום ומשלוח מסלול הטיול לתובעים.
3.כ- 3 שבועות לפני מועד הטיול המיועד, הודיעה הנתבעת על שינוי במועד הטיול, כך שיהיה 24.8.15 – 28.8.15. התובעים, נתנו את הסמכתם ובתנאי שלא יהיה שינוי במסלול הטיול וכן בשעות הטיסה. יתרה מכך, הנתבעת התבקשה לשלוח את הפרטים החדשים לאחר השינוי. הנתבעת שלחה את פרטי הטיול החדשים, כשהשוני היחידי הוא שינוי בתאריכי הטיסות, שבוצע בכתב יד. המסלול, ובו תיקון התאריך בכתב היד, צורף כנספח ג' לכתב התביעה.
בסמוך למועד הטיסה, קיבלו התובעים את כרטיסי הטיסה, וגילו ששעות הטיסה שונו ושעת החזרה לישראל הוקדמה לשעה 2:45 לפנות בוקר, במקום 08:30. התובעים, יצרו קשר מידי עם הנתבעת וביקשו לבטל את העסקה, בנימוק שבגין גילם של התובעים – 70, 80, לא היו נרשמים לטיול בידיעה שיצטרכו להיות על הרגליים יותר מ- 24 שעות. הנתבעת השיבה כי היא מסכימה לבטל את הטיול, בתנאי שישלמו את מלוא עלותו.
4.בצר להם, פנו התובעים לנציג גמלאי אגד – מר יצחק יוחנני עת הגיע להסדר עם הנתבעת, שביום האחרון טרם הטיסה, ישהו התובעים במלון עד סמוך למועד הטיסה. ברם, לא כך היה. ביום הטיסה, התובעים נדרשו לפנות את חדרי המלון בשעה 8:00 בבוקר, ולאחר ביקור של שעתיים בקירוב במערת הנטיפים, "נזרקו" במרכז קניות, עד לשעה 22:00 לערך, כשבשעה זו יצאו התובעים לשדה התעופה שהיה עדיין סגור ולכן נאלצו לישון על הרצפה עד לשעה 02:00.
5.מבירור שערכו התובעים עם יתר חברי הקבוצה, התברר להם שרק הם נפלו בפח. יתר חברי הקבוצה קיבלו מסלול של 7 ימים ו- 6 לילות, מועדי הטיסות היו ידועים להם והם שילמו עבור הטיסות, כ- 500 אירו בלבד.
6.מבדיקה שערכו התובעים בתכנית "הכל כלול" בערוץ 2, התברר כי התרגיל שנעשה לתובעים, מבוצע כבר זמן רב, על ידי מס' חברות תיירות וביניהן, הנתבעת. התרגיל הוא שכביכול, שעת הטיסה חזרה הוקדמה, ובמצב דברים זה, החברות מרוויחות תשלום על לינה ו- 2 ארוחות.