ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
|
32481-04-14
31/08/2014
|
בפני סגן הנשיא:
משה אלטר
|
- נגד - |
התובע:
אמין כנעאן
|
הנתבעת:
פלאפון תקשורת בע"מ
|
פסק דין |
בתאריך 14/3/14 פנה התובע, שהינו לקוח של הנתבעת, לסניף כרמיאל של הנתבעת וביקש לשדרג את המכשיר הסלולרי שהיה ברשותו ע"י החלפתו למכשיר חדש יותר, מדגם 311 LGL (להלן: "מכשיר ה LGL"), וזה סופק לו על ע"י הנתבעת באותו יום.
במסגרת השרות שנותנת הנתבעת ללקוחותיה המחליפים מכשיר סלולארי, העתיקו עובדי הנתבעת את מספרי הטלפון של אנשי הקשר מהמכשיר הישן למכשיר ה- LGL.
מסיבות השמורות עם התובע (כנראה שלא הסתדר עם המכשיר החדש) חזר התובע, כעבור כשבוע, לסניף כרמיאל של הנתבעת וביקש להחליף את מכשיר ה- LGL. בעקבות בקשתו סופק לו מכשיר מדגם NOKIA 208 (להלן: "מכשיר הנוקיה"), שהינו מכשיר פחות מתוחכם.
בעת החלפת מכשיר ה- LGL למכשיר הנוקיה כשלו עובדי הנתבעת בהעברת כל אנשי הקשר ממכשיר למכשיר' והתובע נאלץ לעשות זאת בעצמו באופן ידני, דבר לו הקדיש, לטענתו, שעות רבות.
לכן הגיש התובע את תביעתו שבפניי, בה הוא עותר לחייב את הנתבעת לפצותו בסכום של 33,800 ₪, שזה הסכום המקסימלי אותו ניתן לתבוע בבימ"ש לתביעות קטנות.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ושמעתי את עדויותיהם של התובע ושל נציג הנתבעת, הגעתי למסקנה שהתובע זכאי לקבל פיצוי על כך שהוא נאלץ להקדיש שעות מזמנו לצורך העתקת מספרי הטלפון של אנשי הקשר ממכשיר ה- LGL למכשיר הנוקיה. מדובר בשרות שהנתבעת אמורה לספק ללקוח המחליף מכשיר ואם מסיבה כלשהי, שאינה באשמת הלקוח, לא ניתן לעשות זאת באמצעות המיכשור שבידי הנתבעת וצריך לעשות זאת באופן ידני, כפי שלכאורה קרה במקרה שבפניי, על עובדי הנתבעת לבצע פעולה זו. בכל מקרה, מוטל על עובדי הנתבעת, המטפלים בהחלפת המכשירים, לידע את הלקוח מראש על קיומה של בעיה בהעתקת המספרים, בטרם מוכרים לו את המכשיר החדש ואין חולקין שבמקרה זה הדבר לא נעשה (ראה בעניין זה את דבר הגב' רשא נאסר בעמ' 4 לפרוטוקול, שורות 31,32).
אין ספק שהפיצוי אותו תובע התובע הינו' בנסיבות המקרה, מוגזם ומופרז. אני מעריך את סכום הפיצוי לו הוא זכאי בסכום של 2,000 ₪, נכון להיום.
אשר על כן, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע את הסך של 2,000 ₪.
בנוסף, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע הוצאות משפט בסך 500 ₪.