ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נצרת
|
30276-12-16
01/10/2017
|
בפני השופט העמית :
יובל שדמי
|
- נגד - |
תובעים:
1. אורלי קולקר 2. איליה קולקר
|
נתבעת:
ישראייר תעופה ותיירות בע"מ
|
פסק דין |
התובעים מפרטים בכתב תביעתם, טענות שונות נגד הנתבעת שממנה קנו חבילת נופש ביוון באמצעות אתר "גרופון".
התובעים שילמו לגרופון סך של 3,802 ₪ בעבור קופון שהקנה להם זכות כלפי הנתבעת.
התובעים טוענים, שבאתר גרופון הובטחו להם תנאים שונים בחופשה שלא התממשו.
כך למשל נאמר שם, שהנסיעה משדה התעופה לבית המלון תארך שעה וחצי ובפועל ארכה הנסיעה כ-5 וחצי שעות.
כן התברר שהבריכה במלון סגורה וקזינו שהובטח היה במרחק 5 שעות נסיעה.
התובעים טוענים שחברת "גרופון" הטעתה אותם, אך הם תובעים את הנתבעת, משום שבאתר של "גרופון" נאמר שהנתבעת אחראית בלעדית לאיכות המוצר.
בדיון עצמו חזרו התובעים על טענותיהם.
הם הודו שלא פנו בזמן הטיול לנתבעת בטענות על הפגמים בנופש.
הם סיפרו שהנתבעת וגרופון יחדיו, הציעו להם פיצוי של 25% מסכום העסקה (950 ₪) והם סירבו לכך.
התובעים הודו שלא בדקו את המלון ונתוניו במרשתת (אינטרנט).
הנתבעת טענה שאינה אחראית לפרסומים באתר "גרופון", כאשר הפרסומים של "גרופון" נסמכים על אינפורמציה באינטרנט.
מבלי להיכנס לעומקה של שאלת האחריות וחלוקתה בין הנתבעת לאתר "גרופון", מאחר והנתבעת הסכימה לקחת אחריות כלשהי על נזקי התובעים, וכאשר אני מעריך את עוגמת הנפש של התובעים, כתוצאה מההבדלים בין החבילה שהובטחה להם על פי "גרופון" לבין נתוני החופשה בפועל הנטענים על ידם, אני קובע שהצעת הפיצוי שקיבלו התובעים מהנתבעת, הינה הצעה הוגנת וראויה, בוודאי בהתחשב בכך שהתובעים לא פנו לנתבעת במהלך החופשה בתלונות.
להשקפתי, העובדה שהתובעים לא פנו לנתבעת בתלונה על תנאי החופשה, בזמן אמת, מעידה שתנאי החופשה לא היו רעים כפי הנטען בכתב התביעה.
לאור קביעתי האמורה לעיל, אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעים בתוך 30 יום סך של 950 ₪, בקיזוז סך של 200 ₪ הוצאות, בהם אני מחייב את התובעים אשר המשיכו לנהל את התביעה שלא בצדק, לאחר שהוצע להם פיצוי הוגן.