לטענת התובע, הנתבעת עיריית בת ים פועלת בניגוד לתקנות הנ"ל בכך שמבצעת באופן קבוע פינוי אשפה בשעות בוקר מוקדמות לפני השעה שש בבוקר. התובע הציג לפני ביהמ"ש סרטונים שצולמו מחלון ביתו שבהן נראה פינוי אשפה ע"י העירייה בשעות הנטענות.
3. למול טענות התובע מפנה הנתבעת לחוק מניעת מפגעים, תשכ"א 1961, הקובע כי "רשות מקומית רשאית בחוק עזר, באישור השר, לקבוע הוראות מיוחדות לענין חוק זה, בהתחשב בתנאים המיוחדים של המקום ותושביו, והוראות כאמור יכול שיסטו מהוראות תקנות שהותקנו לפי חוק זה, לרבות קביעת אי-תחולתן של התקנות באזורים, בימים או בשעות שהוגדרו בחוק העזר."
לשיטתה, סטייה כזו באה לידי ביטוי בס' 6 לחוק עזר לעיריית בת ים (מניעת רעש) התשמ"ג -1983 לפיו פינוי מכלים או מכולות ע"י העירייה הוחרגה מחוק העזר הכללי האוסר טלטול פחי אשפה בין השעות 22:00 בערב ל-6:00 בבוקר. אי לכך לטענתה לא הפרה כלל את החוק, ויש לדחות התביעה.
הנתבעת אף טוענת כי פינוי אשפה בחגים או במוצאי שבת לפי שעון קיץ הוא כורח על מנת למנוע מפגע ברחובות העיר, מפגע העלול להזיק לבריאות הציבור. ולבסוף מוסיפה כי התובע לא הוכיח בבדל ראייה את שיעור הנזקים המתוארים על ידיו.
דיון
4. הנתבעת מאשרת כי הינה עוסקת בפינוי אשפה מן הרחוב בו מתגורר התובע "בשעות לא קונבנציונליות".
5. תקנה 6 לתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) תשנ"ג-1992, קובעת כך:
"לא יבצע אדם ולא ירשה לאחר, באזור מגורים, בין השעות 06:00-22:00 למחרת ובימי מנוחה, לבצע פעולות פריקה וטעינה או טלטול מכלים לרבות מכלי אשפה, חביות, מכלי גז מיטלטלים, סחורות וכיוצא באלה, באופן הגורם או העלול לגרום לרעש."