אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 28523-11-16 אשכנזי נ' קיי אס פי בע"מ

ת"ק 28523-11-16 אשכנזי נ' קיי אס פי בע"מ

תאריך פרסום : 30/04/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
28523-11-16
26/04/2017
בפני השופט:
הרווי גרובס

- נגד -
תובע:
יצחק איציק אשכנזי
נתבעת:
קיי אס פי בע"מ
פסק דין

בפניי תביעה לפיצוי בסכום של 5,000 ₪ המתייחס להתנהלות הנתבעת באירוע מיום 10.11.16 בתוך חנות הנתבעת ברעננה.

אין מחלוקת לגבי העובדות ואלו הן:

1.התובע נכנס לחנות ביום האירוע בשעה 10:45 על מנת לרכוש מאוורר למארז מחשבים בסכום של 79,000 ₪.

2.התובע ביקש לשלם במזומנים ועובד החנות ביקש ממנו את שמו לצורך החשבונית ולאחר מכן ביקש מספר הנייד של התובע. התובע סירב לבקשתו מהטעם שסבר שהוא אינו מעוניין להיכנס למאגר הנתונים של הנתבעת.

3.המוכר התעקש לקבל את מספר הנייד של התובע ותגובת התובע הייתה שירשום כל מספר שהוא רוצה. רק אחרי ויכוח ממושך, התובע הסכים למסור את מספר הנכון של הנייד שלו.

4.המוכר אז ביקש מהתובע לציין את כתובת המגורים שלו. התובע התנגד וטען שהוא לא מוכן לתת את פרטיו האישיים לחנות ולא רוצה להיכנס למאגר לקוחות של הנתבעת.

5.בשלב זה, המוכר סירב לקיים את עסקת המכר ופנה ללקוח הבא. דרשו מהתובע לצאת מהחנות לאחר שירות מסוים הוא אכן עזב את החנות כאשר היה נסער וכועס.

מכאן תביעתו.

עמדת הנתבעת היא כי היא פעלה לפי הכללים המקובלים אצלה שנקבעו על ידי הנהלת החברה. נחוץ לנתבעת כמוכרת של ציוד שיש עליו אחריות לקבל פרטים של הקונים על מנת לזהות אותם וגם מכיוון שלפעמים מתגלים מוצרים שיש בהם תקלה או שעלולים לסכן אדם ויש דרישה להחזיר את המוצרים לידי הקונים. אין בפיה של הנתבעת טענה שהפרטים שהתובע התבקש למסור הם חיוניים על פי חוק לצורך העסקה, אך אין בהם כדי לפגוע בו ולכן הנתבעת זכאית לעמוד על התנאים לצורך מכירת המוצר.

לאחר ששמעתי את טענות הצדדים, החלטתי לדחות את התביעה ולהלן הנימוקים לכך:

1.בעל עסק אינו חייב לשרת את הציבור ללא הבחנה כל עוד שסירובו לתת שירות אינו מבוסס על אפליה או שיקולים פסולים (כגון דת, גזע או כדומה).

2.לכן הנתבעת הייתה זכאית לבקש מהתובע את הפרטים הנחוצים לה לצורך מכירת הפריט על פי הנוהג המקובל אצלה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ