חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

ת"ק 2831-01-16 פתאלי נ' בליק תיירות וטכנולוגיה בע"מ

תאריך פרסום : 20/06/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריית שמונה
2831-01-16
13/06/2016
בפני השופטת:
ברכה לכמן

- נגד -
תובע:
עבדאללה פתאלי
נתבעת:
בליק תיירות וטכנולוגיה בע"מ
פסק דין

זוהי תביעה כספית על סך 11,874 ₪.

תמצית טענות התובע:

התובע הגיש תביעתו כנגד הנתבעת לתשלום פיצוי עבור עוגמת נפש ונזק כספי, אשר נגרמו לו, עת, לטענתו, נמנע ממנו, באשמת הנתבעת, להתקשר עם חברת תיירות ולקבל עסקה זולה לטיול. כמפורט להלן:

בחופשת קיץ 2015, התעניין התובע בחבילות נופש באינטרנט, ויצר קשר עם נציג הנתבעת לשם כך. נציג הנתבעת הציע לתובע חבילת נופש לאנטליה הכוללת טיול ל-5 לילות 6 ימים, בבית מלון בעלות של 3,100 ₪ כולל טיסה הלוך ושוב. התובע וחבריו קיבלו הצעת הנתבעת, אישרו את ההזמנה, הזמינו והעבירו לנתבעת פרטי כרטיס אשראי לשם השלמת ההזמנה ותשלום עבור החבילות.

זמן קצר לאחר מכן, יצרה הנתבעת קשר עם התובע, והודיעה כי ההזמנה שבוצעה בבית המלון הראשון אינה אקטואלית והוצע לתובע מלון אחר בעלות גבוהה יותר מהמחיר הקודם. התובע לא הסכים וביקש לבטל את ההזמנה, ונענה בחיוב. כן ציין בתביעתו כי נודע לו שההזמנה בוטלה.

התובע תיאר כי לאחר מכן מצא חבילת נופש באתר "דקה 90" תמורת סך של 2,800 ₪ , דהיינו בעלות נמוכה בכ-300 ₪ מהעסקה הקודמת אשר הוצעה על ידי הנתבעת. התובע יצר קשר עם חברת "דקה 90", וביקש להזמין חבילת נופש, אך לאחר שהעביר פרטי כרטיס האשראי, התברר לו על ידי חברת "דקה 90", כי התשלום לא עובר הואיל ומסגרת האשראי תפוסה ואינה פנויה.

התברר כי מסגרת האשראי היתה תפוסה על ידי הנתבעת, עקב ההזמנה שהוזמנה ובוטלה כאמור לעיל. למעשה, הנתבעת אכן ביטלה את ההזמנה אך לא ביטלה את תפיסת מסגרת האשראי , והשאירה את מסגרת האשראי תפוסה.

התובע תיאר כי יצר קשר עם הנתבעת ודרש לשחרר את מסגרת האשראי באופן מידי, על מנת שלא לפספס את ההזדמנות לחבילת הנופש שהוצעה ע"י חברת "דקה 90" , אך למרות הבטחות רבות, מסגרת האשראי לא שוחררה, עד שהמקומות הפנויים בחברת "דקה 90" נתפסו במלואם, והתובע הפסיד את ההזמנה הזולה.

התובע טען כי המשיך בשיחות עם הנתבעת משך 3 ימים לשם שחרור מסגרת האשראי, וכי מחדלה זה של הנתבעת הסב לו נזקים רבים. בגרסו כי מלכתחילה, הנתבעת לא הייתה רשאית לתפוס מסגרת האשראי, ולכל הפחות לשחררה עם ביטול ההזמנה. לאחר כ-11 שיחות עם נציגי הנתבעת, שחררה הנתבעת את מסגרת האשראי.

בסופו של דבר ציין התובע כי פנה לחברת תיירות עקב אי אמון בחברות דרך האינטרנט והזמין חבילת נופש בעלות של 3,400 ₪, בעלות גבוהה ממחיר חבילת הנופש ב"דקה 90".

התובע העריך נזקיו בהוצאות בסך 700 ₪ בגין תוספת תשלום עבור חבילה שהפסיד. הוצאות תמלול שיחות- 374 ₪. הוצאות עו"ד בגין תביעתו- 800 ₪, פיצוי בגין עוגמת נפש- 10,000 ₪.

תמצית טענות הנתבעת:

הנתבעת הינה חברה פרטית המשמשת כסוכנת נסיעות באמצעות האינטרנט.

לטענתה היא אינה אחראית לכל הנזק הנטען ויש לדחות את התביעה על הסף.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ