ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
25793-07-17
17/06/2018
|
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר
|
- נגד - |
תובעים:
1. אריק אברג'יל 2. סיון אברג'יל 3. אבי אזולאי 4. אתי אזולאי
|
נתבעת:
אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ
|
פסק דין |
לפני תביעה לתשלום פיצוי לפי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) תשע"ב -2012 (להלן: "החוק").
רקע
1.התובעים שהינם בני משפחה ובהם תינוק בן 4 חודשים, רכשו אצל הנתבעת כרטיסי טיסה מנמל התעופה "בן גוריון" בישראל לשדה התעופה "ניו ארק" בניו יורק שבארצות הברית - לטיסה מספר 027 (להלן: "טיסת המקור") ולשתי טיסות פנים בארה"ב בהמשך (להלן: "טיסות ההמשך").
2.אין חולק על כך שמועד המראת טיסת המקור נקבע ליום 2.12.16 בשעה 00:30, כמו גם על העובדה שבסופו של דבר המריאו התובעים ליעדם בטיסה חלופית, בתאריך הנ"ל, אך באיחור.
3.בעתירתם לחיוב הנתבעת בתשלום פיצוי בסך 33,400 ₪, טוענים התובעים כי במהלך השעות שחלפו מאז מועד ההמראה המתוכנן ועד להמראה בפועל שלגרסתם יצאה אל היעד רק בשעה 07:40, נגרמו להם טרדה, טרחה, מפח נפש וסבל כפי שיפורטו להלן.
4.הנתבעת טוענת להגנתה כי הנסיבות שבעטיין שונה מועד המראת התובעים אל היעד לא היו בשליטתה, שכן הדבר ארע עקב הודעה מפתיעה של צוות הטייסים שאמור היה להטיסם, כי לא יתייצב לעבודתו – נסיבות העולות כדי "השבתה פראית".
עוד טוענת הנתבעת כי בסופו של דבר מדובר היה באיחור שהסתכם ב- 5 שעות ו- 59 דקות, ולכן אין התובעים זכאים לפיצוי שהיה מגיע להם בהתאם לחוק לו מדובר היה באיחור העולה על 8 שעות.
טענות התובעים
5.להלן תיאור התובעים את השתלשלות העניינים מאז הגיעו לראשונה אל שדה התעופה "בן גוריון" ועד הגעתם אל היעד הסופי בארצות הברית:
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת