ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא
|
25526-01-17
16/11/2017
|
בפני השופטת:
עמיתה אביבה טלמור
|
- נגד - |
התובעת:
פזית שאול
|
הנתבעת:
איסתא ישראל בע"מ
|
פסק דין |
לפניי תביעה כספית במסגרתה עתרה התובעת לחייב את הנתבעת לשלם לה פיצוי כספי בסך
של – 15,000 ₪ בגין הוצאות כספיות, סבל ועוגמת הנפש שנגרמו לה ולבעלה שעה שחבילת הנופש לתקופה שבין התאריכים 27.6.16 ל-31.7.16 שרכשה עבורה ועבור בעלה תמורתה שילמה לנתבעת סך של – 1,211 דולר כשווים בש"ח ושכללה טיסה מישראל לבורגס שבבולגריה וחזרה לישראל, שהות במלון hotel globus"" שבבורגס, העברות משדה התעופה בבורגס למלון וחזרה לשדה התעופה וביטוחים (להלן: "חבילת הנופש") לא סופקה לה במלואה.
הנתבעת עתרה לדחיית תביעת התובעת בציינה כי הינה סוכנת נסיעות המעניקה ללקוחותיה שירותי סוכנות נסיעות כהגדרתם בחוק שירותי תיירות התשל"ו – 1976 ועוסקת בהסדרת הזמנות ללקוחותיה כדוגמת התובעת אל מול נותני השירותים בפועל. הזמנת התובעת לחבילת הנופש התקבלה אצל הנתבעת ביום 28.6.16 והנתבעת ביצעה הזמנה זו אצל ספק השירותים, השטיח המעופף בע"מ (להלן: "צד ג'") , ואצל ספק שירותי ההסעות משדה התעופה בורגס למלון ומשם חזרה לשדה התעופה בבורגס בשם "city ride bruto" .
הוסיפה וטענה הנתבעת כי היא קיבלה את אישורו של צד ג' וכך גם את אישור ספק שירותי ההסעות לכל רכיבי ההזמנה ובכך עשתה היא את כל המוטל עליה כסוכנת נסיעות. לחלופין, כך ציינה, הרי שאם מוטלת עליה אחריות כלשהי, דבר המוכחש על ידה, הרי שזו מוטלת על צד ג', הספק, כמי שלא סיפק לתובעת את מלוא השירות המוזמן והנדרש.
הנתבעת עתרה לכן לדחיית תביעת התובעת שהוגשה נגדה, תוך חיובה בהוצאות.
צד ג' עתר לדחיית הודעת צד ג' שנשלחה נגדו בציינו כי התובעת הזמינה את חבילת הנופש ישירות מהנתבעת, כשבין צד ג' והתובעת לא התקיים כל שיח ומשכך אין ולא היו בידי צד ג' כטענתו "פרטי התובעת נכון למועד המקרה". הוסיף צד ג' כי הנתבעת הזמינה מצד ג' את כרטיסי הטיסה בלבד עבור התובעת ובעלה. הנתבעת היא זו שעמדה בקשר עם התובעת ועל כן חובת ההודעה לתובעת על שינוי מועד טיסה חלה על הנתבעת. צד ג' טען עוד, כי פעל באחריות כספק הנתבעת בלבד, הודיע לנתבעת על שינוי מועד הטיסה ובכך מילא חובתו ותמה אחריותו. על הנתבעת, כך ציין, שבידה נמצא כל המידע על השינוי במועד הטיסה, היה להעביר הודעה על כך לתובעת אך הנתבעת, במחדליה לא עשתה זאת ולא העבירה ההודעה על שינוי מועד הטיסה לתובעת, אף שמאשרת היא, בהגנתה ובטיעוניה, שאכן צד ג' העביר לה, במועד וכמקובל, את ההודעה בדבר שינוי מועד הטיסה.
משכך, עתר צד ג' לדחיית הודעת צד ג' שנשלחה לו על ידי הנתבעת תוך חיובה בהוצאות.
בעדותה בבית המשפט ציינה התובעת את הדברים הבאים:
"בתאריך 1.7.16 בוצעה הזמנה לנופש בבורגס למלון גלובוס, את ההזמנה ביצעתי דרך איסתא.
מדובר בחבילת נופש שכוללת טיסה מישראל לבורגס וחזרה, העברות משדה התעופה למלון וחזרה מהמלון לשדה התעופה ושהייה במלון למשך ארבעה לילות וחמישה ימים. עבור חבילת הנופש שילמתי עבורי ועבור בעלי סך של – 1,211 דולר כשווים בש"ח. כשהגענו לשדה התעופה בבורגס חיכו כמה חברות נסיעה לכל מיני אנשים שהגיעו, כולל איסתא שהיה אוטובוס שם לקלוט את האנשים ולפזרם למלון. אנחנו ניגשנו לאוטובוס של איסתא ורצינו לעלות ואמרה לנו הנציגה של איסתא שאנחנו לא נמצאים ברשימה של האנשים שמורשים על פי העסקה לעלות לאוטובוס להעברה. אני הראיתי לה את כל המסמכים והיא אמרה לי שזה משהו פרטי ואני צריכה לחפש את האדם שיעמוד שם וירים שלט שיהיה כתוב בו השם שלי. אני ובעלי המשכנו להסתובב שם ולחפש אדם שיחזיק שלט עם השם שלנו וזה לקח לנו הרבה זמן ומצאנו אותו לאחר 30-40 דקות אחרי שכבר כל האוטובוסים נסעו, והוא לקח אותנו ברכב הסעה פרטית למלון. כשהגענו למלון, היינו רשומים בקבלה אבל אמרו לנו בקבלה שלא שילמנו עבור השהייה במלון ושאנחנו צריכים לשלם. אני באתי מהבית עם כל המסמכים שרואים בהם ששילמנו בישראל עבור כל עסקת החבילה, והראיתי לפקיד הקבלה והוא התחיל לבדוק את זה. עד שהוא בדק את זה זה לקח לפחות שעתיים והמתנו שעתיים עד שקיבלנו מפתח לחדר. פקיד הקבלה אמר לנו שבכניסה ללובי יש קלסרים עם כל השמות של חברות התעופה ושם צריך להתעדכן כדי לראות לקראת החזרה שלנו לארץ אם יש שינוי במועד של הטיסה. כל יום הסתכלנו בקלסרים ולא הופיע שום שינוי. ביום האחרון, ירדנו למטה והחזרנו את המפתח של החדר לקבלה וכמו כולם אמרו לנו לרדת ב09:00 בבוקר, אני חוזרת ומדגישה שיום לפני זה בדקנו בקלסר ולא היה שום שינוי לגבי מועד הטיסה ולכן ירדנו בבוקר לפי השעה שהיינו צריכים והמתנו להסעה, מונית פרטית, שהייתה צריכה להגיע כדי לאסוף אותנו ולהסיע לשדה התעופה. ב- 09:00 ראינו שהמונית לא מגיעה, אוטובוס של איסתא שלקח אנשים אחרים כבר נסע לשדה התעופה, לא רצינו לפספס את הטיסה אז הזמנו מונית פרטית על חשבוננו ושילמו עליה 100 שקל (20 לבה) ונסענו לשדה התעופה. עמדנו בתור כמו כולם, למעלה הופיע מספר הטיסה והוא לא השתנה, הכל כפי שהופיע אצלנו בכרטיס. אנחנו מגיעים לפקידה והגשנו לנו את המסמכים כדי לקבל כרטיס והיא הודיעה לנו שהטיסה שלנו הוקדמה לשעה 05:30 בבוקר. היא אמרה שאין טיסות, הכל מלא ואם אנחנו רוצים להישאר בבורגס בשדה תעופה ולחכות יומיים עד לטיסה הבאה. כשחיכינו בדלפק והמתנו בתור אז מספר הטיסה ושעת הטיסה הופיעו מעל הדלפק והיו תואמים בדיוק למה שכתוב לנו בכרטיס כך שהופתענו ממה שהפקידה אמרה לנו שהטיסה הוקדמה לשעה 05:30. הייתה שם נציגה של חברה אחרת שניסתה לעזור לנו למצוא אולי טיסה אחרת לחזור הביתה ולא הצליחה. אנחנו התקשרנו לאיסתא באמצעות מספר חירום שהיה לנו ולא ענו לנו. התקשרנו גם להורים שלנו משני הצדדים שינסו גם לאתר את איסתא ושנחזור הביתה כי יש לנו שני ילדים קטנים שנשארו בישראל, גם שם לא היה מענה בהתחלה ובסופו של דבר ענו לנו מאיסתא דרך ההורים שלנו שאיתרו אותם, והם אמרו לנו שאין ברירה ועלינו לחכות עוד יומיים בבורגס. בינתיים הדלפק נסגר והטיסה יצאה לדרך. ואנחנו נשארנו בשדה התעופה עם המזוודות.
ניסינו לחפש אלטרנטיבה לחזור לארץ, הייתה שם סוכנות נסיעות לא ישראלית, הם מצאו לנו טיסה שיוצאת לא מבורגס אלא ממקום אחר. היינו צריכים לנסוע לסופיה, לקחנו מונית לסופיה זאת מאחר וקנינו כרטיסי טיסה לישראל מסופיה שהטיסה הייתה שם ב06:00 למחרת – זאת הייתה האופציה היחידה. לקחנו מונית לסופיה והגענו לשם בשעה 20:00 בערב, נשארנו שם בשדה התעופה כל הלילה עד 06:00 למחרת לטיסה וטסנו חזרה לישראל. עבור המונית שילמנו 800 ₪, הוא רצה 1,000 ₪ ולא היה לנו אז הוא הסכים בלי קבלה שנשלם לו 800 שקל כמובן בכסף המקומי. שילמנו עבור כרטיסי טיסה סך של – 2,500 ₪. אני מגישה את העתקי הקבלות של הטיסה חזרה. הקבלות מוגשות ומסומנות ת/1. עבור המוניות אין לי קבלה כי לא חשבנו שזה יסתבך. אני תובעת את הסכום הנקוב בתביעה עבור הסכומים ששילמנו למוניות ולטיסה חזרה לישראל וכך גם עוגמת נפש, בזבוז זמן והפסד ימי עבודה, ובסה"כ סך של – 15,000 ₪ בצירוף ריבית, הפרשי הצמדה והוצאות. התביעה שלי היא כמובן גם בשמי וגם בשם בעלי שנמצא באולם בית המשפט. אני רוצה להדגיש שוב שלאיסתא יש טלפון חירום אבל הם לא עונים וזה כמובן מרגיז מאוד".
התובעת לא נחקרה בחקירה נגדית.