אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 24986-05-16 נסחלטשוילי נ' גילתוראן בע"מ

ת"ק 24986-05-16 נסחלטשוילי נ' גילתוראן בע"מ

תאריך פרסום : 15/12/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
24986-05-16
11/12/2016
בפני הרשמת הבכירה:
גילה ספרא - ברנע

- נגד -
תובע:
דוד נסחלטשוילי
נתבעת:
גילתוראן בע"מ
פסק דין
 

 

לפניי תביעת התובע, שרכש מכשיר טלפון חכם מסוג LG G4, לאחר כשמונה חודשים ארעה בו תקלה של איתחול חוזר ב"לופ".

 

הנתבעת מסרה לתובע כתב אחריות לשנה (נספח 1 לכתב ההגנה), ונציג הנתבעת, שבדק את מכשיר התובע מסר לו כי במכשיר התגלתה קורוזיה (נספח א' לכתב התביעה).

 

התובע טוען כי הנתבעת סרבה לקבל את המכשיר לתיקון, וכי הנציג קבע כי התקלה נובעת מקורוזיה, והתיקון אינו מכוסה במסגרת האחריות. הנתבעת טוענת כי התובע הוא שסירב למסור את המכשיר לתיקון, ולא נתן לה הזדמנות לתקן את התקלה ולברר את מקורה.

 

התובע לקח את המכשיר, מסר אותו לבדיקה במעבדה אחרת (G3 פיתרונות תקשורת בע"מ) בעלות 500 ₪, וזו חיוותה דעתה כי אין נזק מים, אלא מדובר בתקלה ידועה בדגם, כי יש להחליף את לוח האם, ולא ניתן לדעת אם התקלה לא תחזור על עצמה (נספח ב' לכתב התביעה). התובע צירף פרסום מהאינטרנט אודות התקלה בדגם מכשיר זה (נספח ג' לכתב התביעה).

 

אין חולק כי נציג הנתבעת, שהגיע לדיון, אינו העובד, שמסר בידי התובע את המסמך, נספח א' לכתב התביעה. התובע אינו חולק על קיום ה"נקודה האדומה" בסוללה, והציג את מכשיר הטלפון שלו באולם לאחר הפסקה, שניתנה לו לשם כך. התובע טוען כי לא תיקן את המכשיר, אלא קנה מכשיר חדש, אך לא צירף אסמכתא.

 

נציג הנתבעת העיד כי מי שהפיק את טופס קבלת המכשיר היה איש מכירות ולא טכנאי, והוא רק דיווח על ממצאיו לצורך העברת הטלפון למעבדה, ועמד על כך שהתובע סירב למסור את המכשיר לתיקון, עקב תחושתו כי לא יתנהלו כלפיו בהגינות. נציג הנתבעת טען כי המחיר עבור בדיקה, 500 ₪, הינו מופרז, והוא מאמין כי המכשיר תוקן. לא ניתן היה להגיע בדיון להסכמה כי הנתבעת תקבל את המכשיר לבדיקה ותיקון, מאחר ונציג הנתבעת טען כי החותמת שבורה, ולא ניתן לדעת מה נעשה במעבדה החלופית.

דיון והכרעה

תקנה 6 לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006 קובעת:

 

"(א)תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו היו אלמלא הקלקול, בכפוף להוראת תקנה משנה (ב).

(ב)היה תיקון הטובין בתקופת האחריות כרוך בהחלפת חלקים בהם, יהיו החלקים המחליפים מקוריים וחדשים.

(ג)לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן".

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ