אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 24400-12-14 חגי נ' נמרוד יצור (1979) בע"מ

ת"ק 24400-12-14 חגי נ' נמרוד יצור (1979) בע"מ

תאריך פרסום : 10/06/2015 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
24400-12-14
04/06/2015
בפני הרשמת הבכירה:
דליה אסטרייכר

- נגד -
תובע:
משה חגי
נתבע:
נמרוד יצור (1979) בע"מ
פסק דין
 

 

1. מונחת לפני תביעה קטנה לפיצוי התובע בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו, לטענתו, בעקבות הזמנת מאבטחי הקניון לחנות הנתבעת.

 

יצוין כי התובע בתיק זה הוא עורך דין ועל כן אישרתי את ייצוגה של הנתבעת על ידי עורכת דין מטעמה.

 

2. לטענת התובע הוא רכש זוג נעלים בחנות הנתבעת בקניון מודיעין עבור בנו הקטין, וכעבור חודש וחצי ממועד רכישת הנעלים הן נקרעו באופן שלא ניתן היה להשתמש בהן יותר. התובע שב לחנות הנתבעת תוך שהוא מבקש כי הנעלים יוחלפו בחדשות. לשיטתו, מחובתו של הנתבעת היה להחליף את הנעלים לחדשות על אתר.

 

בחנות היתה אותה עת מוכרת – שלטענתו – הסכימה כי צריך להחליף לו את הנעליים, אולם היא לא היתה מוסמכת לעשות כן, ופנתה טלפונית למנהלת שסרבה להחליפם ולכן הציעה כי ישאיר את הנעליים בחנות לצורכי בדיקה. התובע סירב לכך ועמד על דרישתו להחלפה מיידית של הנעליים בנעליים חדשות, שכן לבנו "אין זוג נעליים נוספות". עוד לטענתו, ללא כל צורך, הוזמנו על ידי המוכרת אנשי האבטחה של הקניון לחנות הנתבעת על מנת להרחיקו, אולם בפועל המאבטחים לא עשו כן. לאחר שעתיים של ויכוחים, הוא אף זכה בזוג נעליים חדשות.

 

לטענת התובע הוא הושפל ובוזה ועל כן מבקש לקבל פיצויים בסך -.5,000 ₪. לשיטתו, עצם העובדה כי בסופו של יום לא נתבקש על ידי אנשי האבטחה לעזוב את החנות די בה כדי להעיד על כך כי מלכתחילה לא היה מקום לזמנם לחנות וממילא לגרום לו לעגמת הנפש.

 

3. הנתבעת, מצדה, הכחישה את המיוחס לה בכתב התביעה. לשיטתה, בחנות עבדה מוכרת אשר הרגישה מאויימת, שכן "התובע התבצר בחנות ולא היה מוכן לעזוב, הפריע למהלך התקין של החנות, שוחח עם לקוחות אחרים בחנות וניסה להשפיע על אופן קנייתם והלחיץ מאוד את העובדת בהתנהלותו ובאופן דיבורו" ועל כן הזמנת המאבטחים היתה סבירה ביותר בנסיבות העניין (פרוטוקול עמ' 2 שורות 16-17). עוד טענה ב"כ הנתבעת כי במקרים בהם קיימת דרישה מצד הלקוח להחליף לו נעלים, שרכש בשל פגם, הרי שקיימים נוהלים קבועים ומוסדרים בתקנון החברה והמפורסמים לעיני הלקוחות בחנות וגם באינטרנט וממילא על המוכר/ת בחנות לפעול על פי תקנון זה ובשלב הראשון לשלוח את הנעלים למעבדה לבדיקה, שלאחריה מוחלט באם להחליפם בזוג חדש אם לאו.

 

במקרה דנן, בסופו של ערב, על מנת לסיים את הסאגה, ניתנו לתובע זוג נעליים חדשות ואף הוצעה לו הנחה של 20% ברכישת נעליים חדשות, אולם התובע התעקש לקבל פיצוי כספי של -.5,000 ₪.

 

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, שמעתי את הצדדים וראיתי את תמונת הנעלים הבלויות הגעתי למסקנה כי דין התביעה להדחות.

 

ואלה נימוקי:

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ