ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
23396-07-14
09/06/2015
|
בפני השופט:
רקפת סגל מוהר
|
- נגד - |
תובעת:
זיוה נתן
|
נתבעת:
אורכידאה ניהול מלונות בע"מ ח.פ. 510876360
|
פסק דין |
רקע
בתאריכים 29.3.14-27.3.14 (שני לילות ושלושה ימים) התארחה התובעת ביחד עם בני משפחתה במלון "מצפה ירושלים" (להלן: "המלון") שבבעלות הנתבעת המשמשת לה כ"חברת אם".
התובעת, אשר ביקשה לחגוג את יום הולדתה ה-70 ואת 50 שנות נישואיה לבעלה בחברת ילדיה ונכדיה (סך הכל 16 איש) ב"מקום בטוח" – כך כהגדרתה, ביצעה את הזמנת החופשה במלון בעקבות התרשמותה מן האתר שלו באינטרנט ושילמה עבורה סך כולל 8,800 שקלים.
בעתירתה לחיוב הנתבעת בתשלום פיצוי בסך 10,300 ₪, הכולל דרישה להשבה מלאה ופיצוי בגין נזקים בלתי ממוניים, מעלה התובעת טענה של "כשל תמורה המהווה הפרה יסודית של החוזה בין הצדדים".
טיעוני הצדדים
את שורת התקלות המהוות לטענתה "כשל תמורה" כאמור, תיארה התובעת בעדותה בפני, כך:
"איך שנכנסנו לשם הבנו שעשינו טעות איומה... כל משפחה עם ילדים קטנים
ותינוקות, כל אחד הגיע בזמן אחר, אנחנו הגענו, הדלת לא נפתחה, המפתח האלקטרוני
לא עבד, לא היה לנו איך להתקשר אליהם, רפי בעלי התקשר ופתחנו את הדלת.
כשעמדנו במסדרון, שלושה חלונות לא ניתנים לסגירה, לא שבורים אבל הידית שלהם
לא עובדת ממש רוח פרצים נכנסה והיה מאוד לא נעים שם. אחר כך התחיל להתברר
שבכל חדר שנכנסנו, התברר שיש המון תקלות, בכל חדר תקלה אחרת. תקלות יכולות
לקרות אבל כשאתה בא לנופש ואתה חושב שאתה מקבל פינוקים, בחדר אחד השירותים
סתומים, בחדר אחר כלתי מתקלחת עם מים קרים ואומרים לה לפתוח ברז של הכיור
למשך חמש דקות. בחדר אחר הילדה רצתה ללכת לישון ב-12 בלילה והמיטה הייתה
שבורה, הגיע הקב"ט ואמר שאין לו מה לעשות עם זה ולא יכול להביא מיטה ושני
בחורים שלנו עלו על המיטה ויישרו אותה. כל הזמן היו בעיות. לא היו שמיכות רזרביות.