ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
17105-08-16
09/11/2016
|
בפני השופט:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
תובעים:
1. נפתלי שכטר 2. בלומה שכטר
|
נתבעת:
נתיב אקספרס - תחבורה ציבורית בע"מ
|
פסק דין |
בפניי תביעה לפיצוי כספי עקב כך שבשלושה מועדים שונים הנתבעת לא עמדה בלוח הזמנים בקו אוטובוס 613 בין נתניה לבני ברק.
האירוע הראשון היה ב-26.11.15 כאשר התובע עמד בתחנה ברחוב רבי עקיבא הרב קוק לנסיעה מבני ברק ושעת היציאה לפי לוח הזמנים הייתה אמורה להיות 23:45. בחצות כאשר התובע ראה שהאוטובוס לא הגיע, התקשר למוקד ונאמר לו שיש תקלה והאוטובוס לא ייצא ושהאוטובוס הבא יגיע ב24:30. האוטובוס אכן הגיע אולם ב24:40. התובע הגיע הביתה ב 01.45.
בגין אירוע זה התובע עותר לסכום של 1800 ₪.
באירוע שני ביום 24.11.15 התובעת מס' 2 נסעהבכיוון מנתניה לבני ברק אוטובוס איחר. שעת המוצא שלו ב14:30 והגיע רק בשעה 15:10, איחור של 40 דקות. בגין אירוע זה, התובע עותר ל-1000 ₪.
האירוע השלישי מיום 23.12.15 התובע היה צריך לצאת מהתחנה בשעה 18:30. האוטובוס איחר להגיע. כעבור 20 דקות, התובע התקשר למוקד ונאמר לו כי האוטובוס בפקקים ויגיע בעוד כ-5 דקות. אחרי 10 דקות המתנה, התובע התקשר שוב ונאמר שיש תקלה ושימתין לאוטובוס של 19:10. גם אוטובוס זה לא הגיע. אוטובוס הבא הגיע רק בשעה 19:45, כלומר איחור של שעה ורבע. בקשר לאירוע זה התובע עותר ל-2500 ₪.
בנוסף לאמור, התובע מבקש 1000 ₪ הוצאות משפט ועוד 63 ₪ אגרת בית המשפט.
בכתב הגנה שהוגש לבית המשפט, הנתבעת מכחישה את כל טענות התובע וטוענת שהיא מספקת שירות כמיטב יכולתה ולא ניתן לצפות שבכל נסיעה, האוטובוסים יגיעו בזמן עקב תקלות ותנאי הכבישים.
יש לומר שבעת הדיון התייצב נציג הנתבעת ומסר פרטים מפורטים יותר בבית המשפט. מר קלטמן הסביר לבית המשפט שאין מחלוקת לגבי האירועים הראשון והשלישי ואילו האירוע השני מוכחש. מר קלטמן הציג בפני בית המשפט דיווח מרישום אוטומטי של האוטובוס שמראה שהאוטובוס איחר רק 3 דקות באותו אירוע.
מר קלטמן גם מסר לבית המשפט שבהתחשב בטענות התובע ונוסעים אחרים עשה ועושה מאמץ לשפר את המצב של הקו בין בני ברק לנתניה ולמעשה הוסיפו אוטובוסים על מנת לספק שירות יותר טוב. כמו כן, הדגיש בפנינו מר קלטמן כי באזור של בני ברק במיוחד יש בעיות של צפיפות כלי רכב ועם כל הניסיון לקיים את לוח הזמנים, לפעמים לא ניתן לעשות זאת. לטענת מר קלטמן הנתבעת לקחה ברצינות את תלונות התובע ואף הציעו לו 3000 ₪ כפיצוי בגין האירועים נשוא כתב התביעה.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, החלטתי לקבל את התביעה באופן חלקי ולהלן הנימוקים לכך:
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת