ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
11273-10-13
06/04/2016
|
בפני הרשמת:
אושרית הובר היימן
|
- נגד - |
תובע:
אליהו שמעון
|
נתבעת:
אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ
|
פסק דין |
1. פתח דבר וטענות הצדדים
ביום 29.6.12 רכש התובע, מחנות שבבעלות הנתבעת, מכשיר טלפון נייד מסוג סמסונג גלקסי S3. התובע טוען, כי בעת הרכישה נמסר לו כי קיימת למכשיר אחריות למשך שנה. במהלך חודש יוני 2013, במסגרת תקופת האחריות, שבק המכשיר ולא ניתן היה להשתמש בו עוד. כאשר פנה התובע לחנות, הוא הופנה למעבדת השירות "סופר לינק". בעבור הבדיקה שילם התובע 80 ₪. לאחר הבדיקה נמסר לתובע כי המכשיר לא ניתן לתיקון אך מעבדת "סופר לינק" לא תספק לתובע מכשיר חלופי, וזאת כי בעת שנרכש המכשיר לא פעלה "סופר לינק" עם הנתבעת. לאחר שפנה התובע לחנות, הוא הופנה למעבדת "אור פארק". שם, סרבו לבדוק את המכשיר מן הטעם שזה כבר נפתח ונבדק ע"י מעבדה אחרת. התובע חזר ופנה לנתבעת בבקשה למכשיר חלופי, אך לא קיבל מענה הולם. בסופו של דבר נאלץ התובע לרכוש מכשיר טלפון נייד אחר. התובע עותר לחייב את הנתבעת בתשלום פיצוי:
3,600 ₪ בגין עלות המכשיר התקול;
80 ₪ בגין הבדיקה במעבדת "סופר לינק";
1,600 ₪ בגין ימי עבודה שנאלץ התובע ואשתו להפסיד כדי לטפל בתיקון המכשיר וכדי להתייצב להליכים דנן.
הנתבעת טוענת, כי בהתאם לתעודת האחריות של המכשיר, אשר נמסרה לתובע בעת רכישתו, חברת "אורפרק ניהול ופיקוח בע"מ" - יבואנית המכשיר - היא נותנת השירות והאחריות למכשיר, ולא הנתבעת. התובע הופנה אל מעבדת "סופר לינק" בהתאם למידע שמסרה היבואנית לנתבעת. בנסיבות העניין, שלחה הנתבעת הודעת צד ג' אל יבואנית המכשיר ונותנת האחריות – אורפרק ניהול ופיקוח בע"מ.
אורפרק טוענת, כי עפ"י מדיניות החלפת המוצרים של אורפרק, וכעולה מהאמור בתעודת האחריות, אחראית אופרק לתיקון המכשיר - ללא תמורה. רק בנסיבות בהן לא תוקן הליקוי, אורפרק מתחייבת לספק מוצר חדש זהה או להשיב ללקוח את התמורה ששולמה בעד המכשיר. מהאמור בכתב התביעה עולה, כי התובע הופנה ע"י הנתבעת לתיקון המכשיר, אל מי שאינו מורשה לכך ע"י אורפרק. למרות זאת, ביום 9.7.13 פנתה אורפרק אל התובע והודיעה לו כי היא מוכנה לבדוק את המכשיר ולתקנו, במידת האפשר, ללא עלות. מאז לא פנה התובע אל אורפרק בעניין זה.
2. דיון והכרעה
דין התביעה להתקבל בחלקה.
במסגרת הנספחים שצורפו לכתב ההגנה מטעם צד ג', צורפו שורה של תכתובות דואר אלקטרוני בין בעלי תפקידים בנתבעת ובאורפרק. מעיון בתכתובות הדוא"ל הנ"ל ניתן למצוא חיזוקים לטענות התובע ביחס להשתלשלות האירועים ולטענותיו כי הופנה ע"י נציג הנתבעת לטיפול במעבדת "סופר לינק" ולאחר מכן הופנה בשנית למעבדה אחרת של אורפרק.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת