חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

מ' נ' איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

תאריך פרסום : 14/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
10081-02-17
07/08/2017
בפני הרשם הבכיר :
אורן כרמלי

- נגד -
תובע:
ר.מ.
נתבעת:
איי אי ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ
פסק דין
 

 

1.בפניי תביעת התובע בהליך של תביעה קטנה לתגמולי ביטוח מכוח פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שרכש אצל הנתבעת, המכסה בין היתר קיצור נסיעה מסיבה רפואית.

 

אין מחלוקת בין הצדדים כי בשל סייג בפוליסה אין לכאורה כיסוי ביטוחי, אלא שלטענת התובע לא הוסבר לו אותו סייג בעת רכישת הפוליסה.

 

רקע ונסיבות המקרה:

2.התובע רכש אצל הנתבעת ביטוח נסיעות לחו"ל מסוג Travel extra לנסיעתו עם בני משפחתו (רעייתו, 2 ילדיו ואמו) לרומא. ביטוח הנסיעות כולל גם פיצוי בשל קיצור הנסיעה מסיבה רפואית.

במהלך השהות ברומא חשה רעייתו של התובע ברע ופנתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי. רעייתו לא אושפזה. משלא חל שיפור במצבה הרפואי, החליט התובע לקצר את השהייה ברומא ולפיכך רכש 5 כרטיסי טיסה חזרה לישראל בעלות של 11,996 ₪. בנסיבות אלה גם לא ניצל כרטיסים שרכש לביקור מתוכנן ב'ותיקן' בעלות של 543 ₪.

לטענת התובע ניסה ליצור קשר עם מוקד הלקוחות של הנתבעת כדי לבחון אפשרות חזרתו לישראל, אך נותר ללא מענה.

כשהגיעו התובע ורעייתו לישראל פנו למוקד רפואי שהפנה אותם לחדר מיון.

התובע ביקש להפעיל את הכיסוי הביטוחי לשיפוי הוצאותיו בשל קיצור הנסיעה. דרישתו נדחתה מאחר שקיים סייג בפוליסה, המתנה את הכיסוי ביטוחי במקרה של קיצור נסיעה באשפוז בבית חולים למשך 24 שעות לפחות.

 

3.לטענת התובע כשרכש את הביטוח לא הוסברו לו המגבלות והחריגים בפוליסה ומשמדובר בחריג מהותי היה על הנתבעת חובה להסביר זאת. בנסיבות אלה טוען התובע כי יש לאכוף את חוזה הביטוח ולשפותו בגין הוצאותיו.

4.מנגד טוענת הנתבעת שלא התקיים תנאי מתנאיי הפוליסה המעניק כיסוי ביטוחי וזאת מאחר שרעייתו של התובע לא אושפזה בבית החולים באופן שקיצור הנסיעה נעשה על דעתו של התובע ושלא על-פי קביעת רופא.

לעניין הסייג לכיסוי הביטוחי המחייב אשפוז כתנאי לקיומה של הפוליסה, טוענת הנתבעת שבמהלך שיחת המכירה, הבהיר הנציג לתובע שמיפרט הפוליסה נשלח אליו למייל וכי עליו לשים לב לחריגים בפוליסה ולתנאים הנוגעים להשתתפות העצמית.

הנתבעת הוסיפה וטענה שהתובע רכש ביטוח ממנה ב- 4 הזדמנויות קודמות ולפיכך הוא נחזק כמי שמכיר את תנאי הפוליסה.

לעניין נסיון יצירת הקשר של התובע עם מוקד הלקוחות של הנתבעת, טוענת הנתבעת שהתובע פנה למוקד בחג הסוכות עת מוקד שירות הלקוחות סגור, כי לא השאיר פרטים מזהים וכי לא התקשר למספרי החירום שניתנו לו.

 

בנסיבות אלה טוענת הנתבעת כי משחזרתו של התובע ומשפחתו לישראל לא היתה על רקע אשפוז של 24 שעות לפחות, מתקיים הסייג לפוליסה ואין לפיכך כיסוי ביטוחי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ