אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 34606-06-12 ואח' גיא אוארבך ואח' נ' סלקום ישראל בע"מ ואח'

ת"צ 34606-06-12 ואח' גיא אוארבך ואח' נ' סלקום ישראל בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 28/02/2016 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
34606-06-12,34545-06-12,34586-06-12,34478-06-12
16/02/2016
בפני סגן הנשיאה:
יצחק ענבר

- נגד -
המבקשים:
1. גיא אוארבך (בת"צ 34478-06-12
2. בת"צ 34545-06-12)
3. אופיר פיינטוך (בת"צ 34478-06-12
4. בת"צ 34606-06-12)
5. עומר פיינטוך (בת"צ 34586-06-12)

עו"ד יוחי גבע
עו"ד טל רכניץ
עו"ד עומר פיינטוך
המשיבות:
1. סלקום ישראל בע"מ (בת"צ 34478-06-12)
2. פלאפון תקשורת בע"מ (בת"צ 34606-06-12)
3. חברת פרטנר תקשורת בע"מ (בת"צ 34586-06-12)
4. בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ (בת"צ 34545-06-12)

עו"ד רות לובן
עו"ד שלומי שניידר
עו"ד רון ברקמן
עו"ד גלעד פורת
עו"ד שרון מרקוביץ
עו"ד ירון רייטר
עו"ד אריאלה אבלוב
עו"ד אבישי כהן
עו"ד דני כביר
פסק דין
 

 

1.המבקשים הגישו בקשות לאישור תובענות ייצוגיות נגד המשיבות, אשר במוקדן שירות "סינון שיחות" שמספקות המשיבות (למעט בזק) בתשלום ללקוחותיהן, בעיקר לאלו היוצאים את הארץ. שירות זה מוצע למי שמעוניין "לסנן שיחות" נכנסות למכשירו, שיש להן עלות בלתי מבוטלת כאשר המנוי שוהה בחו"ל, וכך לשלוט לא רק בחיוביו בגין שיחות יוצאות כי אם גם בחיובים בגין שיחות נכנסות. סינון זה מבוצע באמצעות הקשת קוד סודי שמוסר המנוי היוצא את הארץ (להלן – "המנוי הנקרא") למכריו, שאת שיחותיהם הוא מעוניין לקבל בעת שהותו בחו"ל, אשר רק באמצעותו יכול המתקשר (להלן – "המנוי הקורא") ליצור קשר עם המנוי הנקרא. מנוי קורא שינסה ליצור קשר עם המנוי הנקרא ישמע הודעה כגון: "שלום, ההתקשרות אל המנוי אליו חייגתם אפשרית כרגע רק באמצעות סיסמא. אם ידועה לכם הסיסמא, הקישו אותה כעת. אם לא, הקישו כוכבית או המתינו ותועברו להשארת הודעה במענה הקולי". בכל מקרה בו יש בידי המנוי הקורא את קוד הגישה, תועבר שיחתו למנוי הנקרא והלה יוכל לבחור האם לענות לשיחה; ככל שהמנוי הנקרא לא יענה, תועבר השיחה לתא הקולי שלו; במקרה שאין בידי המנוי הקורא את קוד הגישה, יוכל לנתק או להשאיר הודעה בתא הקולי. להשלמת התמונה אוסיף, כי סלקום – בשונה מפרטנר ומפלאפון – מוסיפה ומשמיעה למי שמתקשר למנוייה הודעה מקדימה, עובר לכניסתו למערכת סינון השיחות, ולפיה "שיחתך מועברת למערכת ניהול שיחות אישי. השיחה תחויב עם הגעתך למערכת". לאחר הודעה זו קיימת השהייה של מספר שניות ומתאפשר למנוי הקורא לנתק את השיחה קודם לכניסתו למערכת סינון השיחות.

 

2.על פי הנטען בבקשות האישור, כל אחת מהמשיבות מחייבת את מנוייה הקוראים בתשלום אף אם השיחה לא נענתה כלל על ידי המנוי הנקרא או התא הקולי שלו. יתר על כן: גם כאשר השיחות נענות על ידי המנוי הנקרא, עדיין מחייבות המשיבות את המנוי הקורא בגין זמן "הקמת הקשר", קרי, זמן הכניסה והשהייה במערכת סינון השיחות (של רשת המנוי הנקרא). לטענת המבקשים, התנהלות זו מפרה את הוראות רישיונותיהן של המשיבות, הקובעות כי משך זמן שיחה לצורך תשלום הנו "מעיתוי מימוש ההתקשרות" בין המנוי הקורא למנוי הנקרא. להמחשת הדברים, יובא להלן נוסחו של 75.10 לרישיון פרטנר, הזהה לנוסח הרישיונות של יתר המשיבות:

 

"אופן קביעת התשלום בעד זמן אויר יהיה כמפורט להלן:

 

(א) התשלום בעד זמן אויר יקבע לפי יחידת זמן אויר; לצורך חישוב התשלום יראו בחלק מיחידת זמן אויר כאילו הייתה יחידת זמן אויר שלמה.

(ב) התשלום בעד כל יחידת זמן אויר, לכל הפחות במהלך הדקה הראשונה של ההתקשרות, יהיה קבוע.

(ג) משך זמן השיחה לצורך התשלום הוא מעיתוי מימוש ההתקשרות בין המנוי שיזם את ההתקשרות (להלן – "המנוי הקורא"), לבין המנוי מקבל השיחה ועד לעיתוי הפסקת השיחה, שהוא העיתוי בו נתקבלה הוראת הפסקת ההתקשרות בידי המנוי הקורא או המנוי מקבל השיחה; משך זמן הקמת הקשר, עד לעיתוי מימוש ההתקשרות, ומשך זמן הניתוק, מרגע קבלת הוראת הפסקת ההתקשרות ועד למימושה בפועל, אינו כלול במניין משך זמן השיחה.

לעניין ס"ק זה, מנוי מקבל השיחה - לרבות תא קולי.

"תא קולי" – מיתקן או התקן שהוא חלק ממערכת הרט"ן, שנועד לאפשר למנוי הקורא להשאיר הודעה קולית למנוי הנקרא.

(ד) לעניין שיחה המועברת לתא קולי, ישמיע בעל הרישיון למנוי הקורא הודעה קולית מקדימה, שמשכה 2 שניות לפחות (בס"ק זה - "הודעה") ויאפשר למנוי הקורא, לפי בחירתו, לנתק את השיחה ללא חיוב, במהלך ההודעה, או בתוך זמן סביר שלא יפחת משנייה אחת לאחר סיומה ("הזמן הסביר"). במקרה זה יראו את עיתוי מימוש ההתקשרות עם המנוי מקבל השיחה, כמשמעותו בס"ק (ג) לעיל, כחל עם תום הזמן הסביר.

 

נוסח ההודעה יהיה "השיחה מועברת לתא קולי", והיא תושמע בדיבור ברור ובקצב סביר. בסעיף קטן זה, "שיחה המועברת לתא קולי" - למעט שיחה שמקורה במערכת בזק בין-לאומית."

 

טענת המבקשים היא, אפוא, שכאשר המנוי הקורא מגיע למערכת סינון שיחות, בין אם הוא יודע את הקוד הסודי ובין אם לאו, והוא לא נענה על ידי המנוי הנקרא או על ידי התא הקולי שלו – ההתקשרות אינה ממומשת והמשיבות אינן רשאיות מלכתחילה לחייבו.

 

חברי הקבוצה, כפי שמבוקש להגדירה, הינם לקוחות בעל הרישיון של המנוי הקורא; הסעדים המבוקשים הינם השבת הכספים שנגבו מהם על ידי בעל הרישיון בגין התקשרויות למנויים נקראים שלא מומשו, כמו גם צווים שיאסרו עליו לגבות תשלומים מסוג זה בעתיד.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ