בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית, לאחר אישור התובענה.
נושא התובענה הייצוגית הוא מסרונים ששלחה הנתבעת ("פרטנר") ללקוחותיה, שבהם הודיעה ללקוח כי חבילת הגלישה שרכש מוצתה, בטרם מיצויה בפועל ("ההתראה").
התובענה אושרה בעילת רשלנות לפי פקודת הנזיקין [נוסח חדש].
גב' מיכל פתל, אמו של התובע, התקשרה עם פרטנר בהסכם לרכישת שרותי רט"ן. התובע הוא שעשה שמוש בשירותים אלו.
חבילת הגלישה של התובע כללה נפח גלישה של3GB לחודש בפורטל orange, ונפח גלישה של 30MB מחוץ לפורטל (GB1 שווה ל- (1024MB. התשלום החדשי עבור חבילת הגלישה עמד על 26.78 ₪.
חריגה מנפח הגלישה שבחבילה חויבה ב- 2.01 אגורות ל – 10KB.
ביום 22.8.2009 קיבל התובע התראה בזו הלשון: "נפח הגלישה באינטרנט בחבילה שברשותך נוצל. הגלישה מעתה בתשלום" (נספח 4 בבקשת האישור; נספח יא לתשובת פרטנר. בין שני הנוסחים קיימים הבדלי ניסוח קלים, שהצדדים לא עמדו עליהם).
התובע בדק ומצא כי בשעה שקבל את ההתראה ניצל רק 27.14MBמתוך MB30 שכללה החבילה, כך שנותרו לו כ 3MB-עד ניצול מלא של החבילה.
במסגרת תיקון מספר 57 מיום 12.2.10 לרשיון הרט"ן של פרטנר חויבה פרטנר לשלוח התראה ללקוחותיה בדבר השמוש שעשו בחבילות הגלישה. תיקון דומה נערך ברשיונות של כל חברות הסלולאר. התיקון, אשר נכנס לתוקף ביום 13.3.11, מתייחס למשלוח הודעות עבור כל "חבילת גלישה", ומחייב את בעל הרשיון לשלוח למנוי מסרון בהגיעו ל- 75% ול- 95% ניצול של החבילה שרכש. לפיכך הצטמצם הדיון בבקשה שלפני לתקופה שעד התיקון, כלומר עד 13.3.2011.
החלטת האישור
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.