בפניי בקשה לאישור תביעה ייצוגית בגין הפרה נטענת של הוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 (להלן גם: "חוק הגנת הצרכן") ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א – 2010 (להלן גם: "תקנות ביטול עסקה").
בקשת האישור
המשיבה היא חברה העוסקת בשיווק רהיטים, ממנה הזמינה המבקשת, ביום 16.4.16, ריהוט (שתי ספות לסלון), בסכום כולל של 17,000 ₪.
אין חולק, כי במעמד ההזמנה שילמה התובעת מקדמה בסך 4,250 ₪, המהווה 25% משווי העסקה.
לטענת המבקשת, במעמד ההזמנה, הוחתמה על טופס הזמנה סטנדרטי, אשר צורף כנספח א' לבקשת האישור, על גביו הובהר כדלקמן:
"ביטול ההזמנה ע"י המזמין מחייב תשלום קבוע של 25% מסכום ההזמנה. בחתימתו מאשר הלקוח תנאי זה"
(לשם הנוחות תכונה תנייה זו, כפי שכונתה בבקשת האישור, "תניית הביטול").
למחרת ביצוע ההזמנה, ביקשה המבקשת לבטל את ההזמנה. או אז, לדבריה, הודע לה ע"י נציגי המשיבה, כי במקרה של ביטול, תחוייב בתשלום המקדמה בסך 25% ששולמה על ידה, ולא תהיה זכאית להחזר, וזאת כמתחייב מנוסחה של תניית הביטול המפורטת בטופס ההזמנה כפי שצוטטה לעיל.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.