לפניי בקשה לאישור תובענה ייצוגית בהתאם לפרט 11 בתוספת השנייה בחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006. המבקשת עותרת להשבה של סכומים שנגבו שלא כדין מחברי הקבוצה בגין שינוי אזורי חיובב ארנונה לעסקים באופן שנכס מסוג הנכס של התובעת שסווג כנכס באיזור ב' שונה סיווגו לאזור א', תוך הפרה של חקיקת ההקפאה.
עניינה של החלטה זו הוא בקשה של המשיבה לדחייה על הסף של בקשת האישור עקב שיהוי בהגשת התובענה.
תמצית בקשת האישור
המבקשת מחזיקה בנכס בשטח של 154 מ"ר ברחוב טוליפמן 2, בתחום המשיבה, המזוהה כנכס מספר 5052511000 והמסווג "עסק-מסחר" אזור א'. (להלן: "הנכס").
בצו הארנונה לשנת 1985 של המשיבה, בהתייחס לחנויות, משרדים, ועוד (להלן: "עסקים") נקבעו שני אזורי חיוב: אזור א' כלל רשימה סגורה של רחובות ואזור ב' הוגדר כאזור שיורי "כל השטחים שלא נכללו באזור א'" (נספח 3 לבקשת האישור). הנכסים ברחוב טוליפמן לא נכללו ברשימת הרחובות שבאזור א' ועל כן הוגדרו בשנת 1985 כאזור ב'.
בשנת 1986 תיקנה המשיבה את צו הארנונה שלא כדין והוסיפה להגדרת אזור א' בהתייחס לעסקים "חנויות באזור המיועד לתעשיה עפ"י תוכנית בנין עיר" (נספח 4 לבקשת האישור).
בשנת 1990 תיקנה המשיבה את צו הארנונה והפכה את הגדרות האזורים באופן שאזור א' (היקר יותר) הוגדר כאזור שיורי ואילו אזור ב' (הזול יותר) כלל רשימה סגורה ומצומצמת של רחובות (נספח 5 לבקשת האישור).
כתוצאה מן השינוי גדל שיעור הארנונה על נכסים דוגמת זה של המבקשת בעשרות אחוזים בניגוד לחוק ההסדרים וללא שניתן אישור חריג של שרי הפנים והאוצר (להלן: "השרים") כמתחייב בדין.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.