אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"פ 17600-04-15 מדינת ישראל נ' ש' (עציר)

ת"פ 17600-04-15 מדינת ישראל נ' ש' (עציר)

תאריך פרסום : 07/10/2015 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום ירושלים
17600-04-15
24/09/2015
בפני השופט:
ירון מינטקביץ

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל
עו"ד שירה קרואני-ארד
נאשם:
ג' ש'
עו"ד לאה צמל
גזר דין
 

רקע

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות היזק לרכוש, איומים ונסיון תקיפת בת זוג. כל האישומים עניינם עבירות שביצע הנאשם כנגד גרושתו (להלן: המתלונננת), בדירה בה התגוררו השניים (גם לאחר גירושיהם, להלן: הדירה). הודעת הנאשם באה בעקבות הסדר דיוני, במסגרתו תוקן כתב האישום המקורי אשר הוגש נגד הנאשם, ללא הסכמה בין הצדדים בשאלת העונש. במסגרת ההסדר הוסכם בין הצדדים, כי בטרם הטעונים לעונש יוזמן תסקיר שירות המבחן.

על פי האישום הראשון, ביום 7.4.15 הגיע הנאשם לדירה, כשהוא תחת השפעת סמים ותרופות פסיכיאטריות. המתלוננת היתה בדירה עם ידיד. הנאשם דרש מהמתלוננת שתכניס אותו לדירה, חבט על דלת הדירה באמצעות אבן וגרם לנזק לדלת. בשל כך הורשע הנאשם בעבירת בהיזק בזדון.

על פי האישום השלישי, ביום 3.4.15 שהה הנאשם בדירה כשהוא תחת השפעת סמים וכדורים פסיכיאטריים ואמר לידיד של המתלוננת, כי הוא יהרוג את המתלוננת. בשל כך הורשע הנאשם בעבירת איומים.

על פי האישום הרביעי, ביום 2.4.15 אמר הנאשם למתלוננת כי יהרוג אותה ואם יכנס לכלא, אז יתאבד. בשל כך הורשע הנאשם בעבירת איומים.

על פי האישום החמישי, ביום 28.3.15, שהו הנאשם והמתלוננת בדירה. בעקבות ויכוח בין השניים יצאה המתלוננת מהדירה. הנאשם יצא אחרי המתלוננת וכאשר ירדה במדרגות השליך לעברה מוט ברזל. בשל כך הורשע הנאשם בעבירה של נסיון תקיפת בת זוג.

טעוני הצדדים

ב"כ המאשימה שמה דגש על עברו המכביד של הנאשם, אשר רק לאחרונה ריצה מאסר משמעותי בגין עבירות דומות ועל כך שהנאשם ביצע המעשים כאשר תלויים מעליו מאסרים מותנים. לדבריה, מדובר באדם אשר האלימות היא דרך חייו. עוד הפנתה לכך שעל פי התסקיר הנאשם אינו מתאים להליך טיפולי. לאור אלה, ביקשה להשית על הנאשם עונש של שנת מאסר בפועל, הכולל את הפעלת המאסרים המותנים.

ב"כ הנאשם ביקשה להתחשב בכך שמדובר באדם הסובל משילוב של בעיות נפשיות והתמכרות לסמים והוכר כנכה בשל כך. כן הפנתה לנסיבות חייו הקשות של הנאשם, העולות מתסקיר שירות המבחן, ומכך שבין היתר הרקע למעשי הנאשם הוא העובדה שהמשיך להתגורר עם המתלוננת באותה דירה גם לאחר גירושיהם. לאור אלה ביקשה להסתפק בשבעה חודשי מאסר בפועל (היא תקופת המאסר המותנה הארוך שלחובת הנאשם).

מתחם העונש ההולם

ארבעת האישומים עניינם מערכת יחסיו של הנאשם עם גרושתו, המתאפיינת בנקיטת אלימות, פיזית ומילולית כלפיה.

אין צורך להכביר מלים על חומרתן של עבירות אלימות במשפחה ופגיעתן הקשה. במקרה שלפני, עיקר חומרתן של העבירות אותן עבר הנאשם אינה עולה מבחינתו של כל מעשה לגופו, אלא בהצטברותם של המעשים זה לזה. אמנם חומרתו של כל אחד מן המקרים – בעמדו לבדו - אינה גבוהה. עם זאת, רצף העבירות מלמד כי מדובר בדפוס התנהגות קבוע, שגרת חיים של איומים ואלימות. הדברים מקבלים משנה חומרה לאור העובדה שגם גירושיהם של המתלוננת והנאשם לא הביאו להפסקת המעשים – ענין המלמד על יחסו האובססיבי של הנאשם כלפי המתלוננת.

לפיכך מתחם העונש ההולם את מכלול המעשים נע בין מאסר קצר ועד חצי שנה מאסר.

נסיבות אשר אינן קשורות לעבירה

הנאשם יליד 1976. גרוש ואב לילד. לחובתו הרשעות קודמות רבות במגוון עבירות, ובהן שוד, התפרצויות רבות, עבירות סמים רבות, עבירות אלימות, עבירות מרמה ועוד. בגין הרשעותיו הנאשם נדון למספר מאסרים בפועל, המצטברים לכשבע שנים.

הרשעתו האחרונה של הנאשם היא בשל תקיפתה של המתלוננת ואיומים עליה. בגין הרשעתו זו נדון לשבעה חודשי מאסר בפועל ושבעה חודשי מאסר על תנאי, בגין כל עבירת אלימות שהיא פשע וכן לשלושה חודשי מאסר על תנאי בגין כל עבירת אלימות שהיא עוון. שני המאסרים חבי הפעלה.

מתסקיר שירות המבחן עולה תמונה עגומה של הנאשם. הנאשם גדל בנסיבות חיים קשות, והדרדר לחיי פשע. לצד בעיות נפשיות מהן סובל, הנאשם צורך סמים שונים דרך קבע וכן משתמש בתרופות פסיכיאטריות שלא על פי התוויה רפואית. למרות תקופה מסוימת בה היה נקי מסמים, שב הנאשם בתקופה שקדמה למעצרו לצרוך סמים.

מהתסקיר עלה, כי ברקע העבירות עומדת העובדה שהנאשם והמתלוננת התגרשו אך המשיכו להתגורר באותה דירה בשל מצוקה כלכלית. כן עלה, שהמתלוננת ביקשה להתקדם בחייה ולקיים קשר עם גברים אחרים, אך הנאשם התקשה לקבל זאת והגיב לכך באלימות.

בכל הנוגע ליחסו של הנאשם לעבירות עלה, כי הנאשם אינו מקבל אחריות מלאה למעשיו ואינו בשל לכל הליך טיפולי. לפיכך נמנע שירות המבחן מהמלצה טיפולית אלא העריך כי יש להשית על הנאשם עונש "מוחשי ומציב גבולות".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ