מבוא
התובעת היא עמותה אשר מספקת שירותי בריאות לגופים שונים ברחבי הארץ. הנתבעת היא חברה העוסקת בין היתר במתן שירותי בדיקה וייעוץ לצורך ייעול וחסכון בעלויות תפעול של חברות. ההמלצות ניתנו בתחומים שונים כגון ציוד משרדי, הוצאות תקשורת (טל' קווי, סלולרי, אינטרנט), ליסינג, ביטוח, פיננסים ועוד.
בין השנים 2006-2010 לערך פעלו הצדדים באופן שבו שולמה לנתבעת תמורה רק לאחר שהוכיחה חסכון בפועל. התמורה חושבה לפי 30% מסך החיסכון שהושג במשך 18 חודשים ממועד תחילת יישום המלצות הנתבעת. התובעת היתה שבעת רצון מפעילות הנתבעת.
בשלב מסוים התגלעה מחלוקת בין הצדדים בשאלה האם מגיע לנתבעת סך של 37,701 ₪.
ביום 18/4/10 הסדירו הצדדים המחלוקת ביניהם לפיה התובעת תשלם 10,000 ₪, במקום הסכום הנדרש על ידי הנתבעת והצדדים יחתמו על הסכם חדש שונה מקודמו (להלן: "ההסכם", נספח ג' לתצהיר התובעת).
לפי ההסכם התשלום לנתבעת הוא חודשי וקבוע בסך 1,400 דולר (לפי מינימום של 4 ₪ לדולר = 5,600 ₪), וזאת למשך תקופה מינימאלית של שנתיים. בתמורה, הנתבעת התחייבה "לחסוך ללקוח סכום חודשי מצטבר שלא יפחת מפי שניים, מגובה התשלום החודשי אשר ישולם על ידי הלקוח. במידה והחברה לא תשיג עבור הלקוח התחייבות זו, יוחזרו הפרשי התשלומים החודשיים ללקוח עם הפרשי הצמדה בהתאם לאחוז החסכון שלא הושג. ההחזר יהיה האחוז מהחסכון שלא הושג כפול התעריף החודשי."
טענות הצדדים
התובעת שילמה לנתבעת 1,400 דולר בתוספת מע"מ כל חודש, במשך 23 חודשים, אולם לטענתה מרגע שהחל ההסכם החדש, לא ניתן לה שירות, הנתבעת האטה באופן משמעותי את קצב פעילותה לטובת התובעת, טלפונים ואי-מיילים לא נענו כראוי, הוחלפו נציגים בתדירות גבוהה ובעיקר לא הוכח חסכון בסכום שהתחייבה לו הנתבעת (תצהיר סמנכ"ל התובעת יסמין נחום), לפיכך דורשת התובעת השבת הסכומים ששילמה לנתבעת. התובעת לא שילמה בגין החודש האחרון של ההסכם.
הנתבעת טוענת כי התובעת הפסיקה לשתף עמה פעולה כבעבר ומנעה ממנה מידע מחודש מרץ 2011 לערך, הצעות שהציעה לא יושמו, בתחום הליסינג פעלה התובעת מאחורי גבה והשיגה הסכם ליסינג מול חב' ההשכרה טוב יותר מקודמו. לטענת הנתבעת כל חסכון שהושג במישרין או בעקיפין בתקופת ההסכם, היא זכאית לזקוף אותו לזכותה, כיוון שנרשם ברישא להסכם כדלקמן: "מטרות ותהליך:
ביצוע ניתוח של מבנה ההוצאות והעלויות ומערכת ההתקשרויות בארגון...למטרת חסכון כספי ואו שווה ערך באמצעות חברת פתרונות אפקטיביים...במישרין ו/או בעקיפין כתוצאה מפעילותה". (הדגשה שלי-מ.ק.)
לטענת סמנכ"ל הנתבעת, די בעצם הידיעה כי הנתבעת פועלת בשירות התובעת כדי להביא לכך שספקים יוזילו המחיר, ו"אם נעשה דבר על ידי או על ידי הלקוח החיסכון נזקף לזכותנו בכל דרך. אולי תחושת התובעת כאילו אנו גוזרים קופון, אך זה מתוך ההסכם" (פרו' עמ' 15 ש' 9-11 ).
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.