אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 30894-07-13 ענבר-סברדליק נ' הוט - מערכות תקשורת בע"מ ואח'

ת"א 30894-07-13 ענבר-סברדליק נ' הוט - מערכות תקשורת בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 27/01/2015 | גרסת הדפסה
ת"א
בית משפט השלום חיפה
30894-07-13
09/09/2014
בפני השופט:
אהרון שדה

- נגד -
תובעים:
דורית ענבר-סברדליק
נתבעים:
1. הוט - מערכות תקשורת בע"מ
2. כרטיסי אשראי לישראל בע"מ
3. בי.די.איי. - קופאס בע"מ

פסק דין
 

לפני תביעה לתשלום סך 100,000 ₪.

 

התובעת, עו"ד במקצועה ביקשה לשלם תשלום בגין שירות שקיבלה במספרה מסוימת, היא הגישה את כרטיס האשראי שלה שהונפק ע"י הנתבעת 2 לסליקה בקופת המספרה ואז הודיעה לה בעלת המקום כי העסקה איננה מאושרת זאת כאשר במקום שהו לקוחות רבים, ביניהם כאלו המכירים את התובעת ועיסוקה.

 

התובעת הייתה נבוכה מאד וביקשה כי בעלת המקום תנסה להעביר את הכרטיס פעם נוספת ושוב הדברים חזרו על עצמם.

 

במהלך אותו יום נדחה הכרטיס גם בתחנת דלק ולטענתה "השמועה פשטה" שהיא נתונה בקשיים כלכליים זאת ללא שום בסיס שהוא.

 

התובעת נאלצה לבזבז זמן רב בניסיון להבין מה קרה ואז הסתבר לה כי כרטיס האשראי נחסם עקב קבלת מידע שלילי אודותיה מהנתבעת 3 שעוסקת באספקת מידע.

 

נציגי הנתבעת 3 אף הקשו ודרשו כי התובעת תציג להם תדפיסי חשבון בנק ומסמכים שמהם ניתן ללמוד על מצבה הפיננסי. התובעת גם קובלת על כך שכלקוחה וותיקה ומבוססת של הנתבעת 2 חסמה זו את הכרטיס מבלי לדבר אתה קודם לכן על מנת לנסות לברר האם יש ממש בדברים.

 

בסופו של יום התברר כי הכל החל כאשר אצל נתבעת 3 נרשם (בטעות) שלתובעת יש חוב כלפי הנתבעת 1 ומקור כל התקלה בהזנת מספר ת.ז. שגוי ביחס לאותו חייב אלמוני כאשר מה שהוקלד הוא מספר תעודת זהותה של התובעת.

 

הנתבעת 1 איננה מכחישה שמספר ת.ז. של התובעת הוקלד בטעות ע"י חברה חיצונית העובדת עבורה זאת לאחר שנעשתה טעות בשתי ספרות במספר זהותו של אותו לקוח חייב. יחד עם זאת שאר פרטי אותו לקוח לא שונו כך ששמו למשל, לא היה דומה כלל לשם התובעת ואם מישהו לא בדק גם את ההתאמה לשם טרם ינקוט בהליך, עליו רובצת אחריות לתוצאה.

 

מכל מקום לא הייתה שום כוונה מצד הנתבעת 1 לטענתה להכפיש שמו של אדם.

 

לגרסת הנתבעת 2 האירוע איננו נופל בגדר "לשון הרע", תקלות בכיבוד כרטיס אשראי קורות ומסיבות שונות, הנתבעת 2 טוענת כי פעלה בתום לב ועומדת לה הגנה זו וכי בפועל לא "נחסם" הכרטיס אלא הכרטיס הועבר לסטטוס "בקרת אשראי" שבמסגרתו נדרש בית העסק לבצע אישור טלפוני של העסקה זאת כאשר מבוצעות בכרטיס עסקאות מעל תקרה מסוימת ומתקבל מידע מחברה מוסמכת "בעלת רישיון" בדבר חוב המיוחס ללקוח.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ