אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 18581-12-13 קופרברג נ' פרדס חנה

ת"א 18581-12-13 קופרברג נ' פרדס חנה

תאריך פרסום : 10/04/2016 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חיפה
18581-12-13
21/03/2016
בפני השופטת הבכירה :
כאמלה ג'דעון

- נגד -
תובעים:
1. זוהר קופרברג
2. יצחק קופרברג

עו"ד ר. בן סרוק ואח'
נתבעת:
המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור
עו"ד ג'. ג'ובראן ואח'
פסק דין
 

 

1.תביעה זו עניינה בגביית יתר של היטלי פיתוח על ידי המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור (להלן "המועצה"), על פי הנטען.

 

2.בתקופה הרלוונטית לתביעה, תובע מס' 2 מר יצחק קופרברג היה הבעלים הרשום של שלושה מגרשים בפרדס חנה (להלן "המקרקעין"). את המגרשים הנ"ל הוא חילק לפני שנים רבות כדבריו, בינו לבין שני בניו, באופן שכל אחד קיבל לחזקתו מגרש אחד.

 

3.תובע מס' 1 מר זוהר קופרברג (להלן "התובע") הינו אחד הבנים אשר קיבל לחזקתו את המגרש הנמצא בשכונת "האלה" בפרדס חנה, והידוע כמגרש מס' 16/5 בגוש 10105 (להלן "המגרש").

 

4.בשנת 2000 ולצורך הקמת בית מגורים על המגרש, שילם התובע למועצה, על פי דרישתה של האחרונה וכתנאי למתן היתר בניה, היטלי פיתוח בסך של 81,960 ₪ (שהיו שווים לסך של 20,000 דולר).

 

בשנת 2007 מכר התובע את הבית שנבנה לצד שלישי.

 

יצוין כי 10 שנים קודם לכן (בשנת 1997), עזב התובע את פרדם חנה ועבר להתגורר בתל-אביב, ולא היה שותף לכל ההתרחשויות שקרו לאחר מכן כפי שיפורט בהמשך.

 

5.בשנת 2011, נודע לתובע מאביו כדבריו, כי המועצה גבתה ממנו, בדומה לתושבים אחרים מהשכונה, היטלי פיתוח ביתר. הדבר התגלה לאביו כטענתו במהלך שיחת חולין שניהל עם בעל מגרש אחר בשכונה, הוא מר יעקב גוטמן.

 

6.בעקבות הגילוי הזה, ערך התובע בירור אשר העלה כי המועצה גבתה היטלי פיתוח ביתר מחלק מתושבי השכונה, וכי הוגשו נגדה מספר תלונות ותביעות בעניין זה, שבעקבותיהן היא נאלצה להשיב לבעלי קרקע בשכונה הנ"ל, כספים אשר נגבו מהם ביתר כאמור.

 

בין היתר התגלה לו כי תושב מהשכונה בשם עופר רובינשטיין פנה בתלונה לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, וכי הנציב קבע שהמועצה פעלה ללא סמכות חוקית או הסכמית בגבותה סך של 20,000 דולר עבור היטלי פיתוח, והורה לה להשיב למתלונן את סכום הגביה ביתר. תלונה דומה הוגשה על ידי תושב נוסף בשם נתן יצהר, שבעקבותיה הושבו לו כספים שנגבו ביתר על ידי המועצה כאמור. עוד נודע לו כי הנתבעת השיבה סכומי גבייה ביתר לבעלי חלקות נוספות, וביניהן משפחות תירוש, רונן ווילקומירסקי.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ