אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 12677-03-10 זהר ואח' נ' בורץ ואח'

ת"א 12677-03-10 זהר ואח' נ' בורץ ואח'

תאריך פרסום : 16/03/2015 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חדרה
12677-03-10
09/03/2015
בפני השופטת:
קרן אניספלד

- נגד -
תובעים:
1. אריה זהר
2. צילה זהר

עו"ד מרדכי סטורזי
נתבעים:
1. יוסף בורץ
2. איבון בורץ
3. יוסף הרשטיג
4. יוסף פריג'
5. משה שמעון פרינטה

עו"ד ישראל הדר
עו"ד גבריאל ברוך
עו"ד דוברת אלמקייס-אוחיון
עו"ד ליאור פרי
פסק - דין

  

תביעה כספית על סך 488,631.5 ₪ שעיקרה בטענה כי על הנתבעים לפצות את התובעים בעטיים של ליקויי בניה בדירתם ובגין נזקים נוספים הנובעים מהם, בכללם הוצאות שכירת נכס חלופי ועוגמת נפש. עוד נתבעו סעדי ציווי והצהרה בהתייחס לגג הנכס והצמדתו לדירת התובעים.

 

א.ההליך והצדדים לו

 

  1. נתבעים 1 ו-2, בני-זוג (להלן בורץ), היו בעלי זכויות ביחד עם אחרים במקרקעין הידועים כחלקה 24 בגוש 10037 (להלן המקרקעין). המקרקעין מצויים ברחוב הנשיא 72 בחדרה.

     

  2. בורץ, ביחד עם שותפיהם במקרקעין, התקשרו עם נתבע 3 (להלן הרשטיג) בהסכם נושא תאריך 22.11.2004, שאין חולק על כך שעל-פי טיבו ומהותו הוא 'הסכם קומבינציה'. נתבע 4 (להלן פריג') חתם בשולי הסכם הקומבינציה (להלן הסכם הבניה) על ערבות אישית למלוא התחייבויות הרשטיג על-פיו, תוך הצהרה כי הוא מסכים שיראו אותו כאילו חתם באופן אישי על ההסכם וכאילו התחייב אישית כלפי בורץ והשותפים האחרים במקרקעין שהיו צד להסכם בכל התחייבויות הקבלן על-פי הסכם הבניה. במצב דברים אלה, יש לראות את הרשטיג ופריג' כמי שנושאים יחדיו בכל התחייבויות הקבלן על-פי הסכם הבניה (והם יכונו להלן, יחדיו, הקבלן).

     

  3. בהסכם הבניה התחייב הקבלן לבנות בחלק מהמקרקעין בנין מגורים בן שמונה קומות ובו שש-עשרה דירות (להלן הבנין). בורץ היו זכאים לקבל, על-פי הסכם זה, דירה בת חמישה חדרים בקומה השמינית של הבנין הידועה כדירה מס' 16 – היא הדירה הנדונה כאן (להלן הדירה; סע' 10.1(ד) בהסכם הבניה). בין הצדדים להסכם זה התגלעו מחלוקות שהניבו הליכים משפטיים; ככל שיש להם רלוונטיות לתובענה שלפני, הם יוזכרו בהמשך.

     

  4. ביום 8.3.2009 נחתם הסכם בין בורץ לבין התובעים (להלן זהר) בו התחייבו בורץ למכור לזהר את הדירה (להלן הסכם המכר). במועד בו נכרת הסכם זה כבר הסתיימה בניית הבנין, אף שטרם ניתן לו היתר אכלוס ('טופס 4'). הצהרה על כך נכללה במבוא להסכם המכר. אף הסכם זה הוליד התדיינות משפטית שהתקיימה בין בורץ לזהר בבית-המשפט המחוזי; היא תידון בהמשך.

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ