אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 10097-07-13 קידר ואח' נ' האוניברסיטה העברית ירושלים ואח'

ת"א 10097-07-13 קידר ואח' נ' האוניברסיטה העברית ירושלים ואח'

תאריך פרסום : 30/10/2016 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
10097-07-13
25/10/2016
בפני השופטת:
ד"ר דפנה אבניאלי

- נגד -
תובעת ונתבעת שכנגד:
ססיליה קידר
עו"ד כרמל נפתלי
נתבעים ותובעים שכנגד:
1. האוניברסיטה העברית ירושלים.
2. דוקטור מרסלו איגנסיו דורפסמן
3. קבוצת אורפאן בע"מ
4. אדריכל יעקובובי בצלאל
5. אדוארדו פולק בן דוד
6. דליה פולק בן דוד

עו"ד שי צימרינג
פסק דין

 


בני משפחת פולק, תושבי העיר סנטיאגו בצ'ילה, ביקשו לכבד את זכר אביהם המנוח ולהקים פרויקט חינוכי – מוזיאון להוראת ההיסטוריה של העם היהודי - בעירם. לשם תכנון ועיצוב המוזיאון, פנו השניים לאוניברסיטה העברית בירושלים (הנתבעת 1 והתובעת שכנגד, להלן: "האוניברסיטה") על מנת שזו תסייע בהקמת הפרויקט. 

 

עיצוב ותכנון הפרויקט הוטל על התובעת והנתבעת שכנגד (להלן: "קידר"), אדריכלית במקצועה, אולם הפרויקט לא קרם עור וגידים, ולימים קידר פוטרה מתפקידה והפרויקט הוקם באמצעות אחרים.

 

עתה תובעת קידר את האוניברסיטה וגורמים נוספים המעורבים בפרויקט בגין הפרת זכויות יוצרים בתוכניות המוזיאון. על פי הנטען, הנתבעים עשו שימוש בתכניותיה, לצורך תכנון ועיצוב המוזיאון, תוך שינוי התוכניות ללא הסכמתה ומבלי להזכיר את שמה ותרומתה לפרויקט. כמו כן, לא שולם לה מלוא השכר המוסכם בגין חלקה בפרויקט.

מטעם האוניברסיטה הוגשה תביעה שכנגד בגין נזקים שנגרמו לה, לטענתה, כתוצאה מהתנהלותה של קידר ומחדליה בביצוע הפרויקט, עד למועד פיטוריה.

 

רקע עובדתי 

 

  1. בדצמבר 2010 התקשרו ה"ה פולק (הנתבעים 5 ו-6, להלן: "פולק"), יהודים תושבי צ'ילה, בהסכם עם האוניברסיטה, להקמת פרויקט חינוכי להנצחת זכר אביהם המנוח בעיר סנטיאגו בצ'ילה. חזונם היה הקמת מוזיאון לתיעוד ההיסטוריה של העם היהודי (להלן ולעיל: "הפרויקט"), במימון שיעמידו לטובת הפרויקט.

     

  2. האוניברסיטה, באמצעות "המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון", הפקידה בידי הנתבע 3, ד"ר מרסלו איגנסיו דורפסמן (להלן: "מרסלו") את הקמת הפרויקט וניהולו. הלה פנה לקרובת משפחתו, היא התובעת קידר, לשם עיצוב והתאמת חלל ששימש קודם כמבנה טוהרה והפיכתו למוזיאון.

     

  3. לאחר מספר פגישות מקדימות, נחתם ביום 22/03/11 הסכם בין האוניברסיטה (באמצעות המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון), לבין קידר (להלן: "ההסכם", נספח א' לכתב התביעה) במסגרתו פורטו, בין היתר, התחייבויות קידר כלפי האוניברסיטה ולוח הזמנים לתכנון חדרי המוזיאון; כן, סוכם בין הצדדים על תשלום סך 70,000 ₪ לקידר בגין עבודתה, כאשר מחצית הסכום תועבר לקידר עם ביצוע תכניות העבודה בשנה הראשונה, ומחצית שנייה עם ביצוע תכניות העבודה בשנה השנייה. מועד פתיחת המוזיאון נקבע ליום 30/09/12.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ