ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
40447-05-11
14/12/2011
|
בפני השופט:
חננאל שרעבי
|
- נגד - |
התובע:
עודד תורג'מן
|
הנתבע:
ג'יימס ריצר'דסון- פרופריאטרי לימי
|
פסק-דין |
פסק דין
1.התובע טס עם משפחתו לתאילנד ב- 13.4.11, בטיסת קונקשן דרך איסטנבול טורקיה.
2.בעת שהותו בדיוטי פרי בישראל, לקראת הטיסה האמורה, נכנס לחנות המופעלת ע"י הנתבעת ורכש 20 בקבוקי יין, שיהיו עמו לקראת חג הפסח שאמור להיות נחוג בעת היותו עם משפחתו בחו"ל.
3.בעת שהגיע לטורקיה ולטיסת ההמשך לתאילנד, במסגרת הבדיקות לקראת העליה למטוס באיסטנבול, איש בטחון אילץ אותו לשבור את כל הבקבוקים ולהשליכם לפח, שכן לא התיר לו לעלות למטוס עם הבקבוקים.
4.טוען התובע כי כשרכש את הבקבוקים בחנות הנתבעת בדיוטי פרי בישראל, המוכרת לא הזהירה אותו על האמור, על אף שהוא שאל אותה האם יש בעיה בנדון, והיא השיבה לו שאין בעיה עם זה.
5.טוען התובע כי נגרם לו נזק כתוצאה משבירת הבקבוקים כדלקמן:
א.עלות הרכישה – 1,000 דולר.
ב.בזבוז זמן בחנות ו"סחיבת" הבקבוקים על מנת לשופכם – 500 ₪.
ג.עוגמת נפש – 1,000 ₪.
6.מנגד טוענת הנתבעת בכתב ההגנה כדלקמן:
א.בחנות ממנה רכש התובע את בקבוקי היין, בדיוטי פרי בישראל, יש שילוט ברור המפנה את תשומת לבם של הרוכשים כדלקמן:
"הודעה חשובה לנוסעים בטיסות לארה"ב וקונקשיין הממשיכות מאירופה ודרום מזרח אסיה.
עפ"י הוראות האיחוד האירופאי וארה"ב, לא ניתן להעלות לטיסת ההמשך מוצרים נוזליים כולל בישום, משקאות ואלכוהול".
ב.שילוט זה היה הן בכניסה לחנות מאחורי המוכרת בגובה העיניים והן על מסך פלזמה שהיה מוצב בחנות, באופן שהתובע היה יכול לראות ולהיזהר בלקיחת היין עמו.
ג.מעבר לכך, ההוראות הנ"ל גם הוצבו בכניסה לחנות הגדולה של הנתבעת באזור הדיוטי פרי, וגם בפלזמות המפוזרות באותה חנות.
ד.צילומי ההודעה בחנות ממנה רכש התובע וגם בחנות הגדולה של הנתבעת, לרבות הפלזמות, צורפו לכתב ההגנה (לא צורף צילום הפלזמה בחנות ממנה רכש התובע את בקבוקי היין).
ה.מוכחשת טענת התובע כי הוא הפנה תשומת לבה של המוכרת בחנות כי הוא טס בטיסת קונקשיין לתאילנד.
ו.מעבר לנ"ל גם חברות התעופה מקבלות הנחיות מגורמי הבטחון ומוטלת עליהם חובה ליידע את הלקוחות בנוגע למגבלה בהעלאת מוצרים מוגבלים למטוס.
7.בעדויות בפניי חזרו הצדדים על הטענות כפי שפירטו בכתבי הטענות.
דיון והכרעה