אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 53223-01-12 לייזר פרינט מ.א. בע"מ נ' קומפיוטר פרינט סולושנס בע"מ

תא"מ 53223-01-12 לייזר פרינט מ.א. בע"מ נ' קומפיוטר פרינט סולושנס בע"מ

תאריך פרסום : 10/06/2015 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום נתניה
53223-01-12
20/11/2014
בפני השופטת:
יעל קלוגמן

- נגד -
תובעת:
לייזר פרינט מ.א. בע"מ
נתבעת:
קומפיוטר פרינט סולושנס בע"מ
פסק דין

1. התובעת, חב' ליייזר פרינט בע"מ, תבעה מהנתבעת, חב' קומפיוטר פרינט סולושנס בע"מ, סך 71,395 ₪ בגין חוב עבור טונרים וראשי דיו למדפסת, שהתובעת סיפקה לנתבעת. החוב הוא על פי 29 חשבוניות, החל ממחצית שנת 2010 ועד מרס 2011. התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר.

בבקשת הרשות להתגונן טענה הנתבעת כי מגיעים לה מהתובעת סכומי החזר בגין סחורה פגומה, ובגין סחורה שהנתבעת דחתה, זאת – בסך 82,377 ₪, סכום שעולה על סכום התביעה.

עוד טענה הנתבעת כי מגיע לה מהתובעת גם סכום עמלה, בסך 48,000 ₪, עבור לקוחה שהנתבעת העבירה אל התובעת: חב' ויסוניק.

ניתנה לנתבעת רשות להתגונן רק לגבי טענת הזיכויים בגין החזר סחורות (לגבי טענת העמלה לא ניתנה לנתבעת רשות להתגונן כיוון שמדובר בסכום לא קצוב, מעסקאות שונות).

2.מנכ"ל התובעת, מר יובל ניצן, מוסר בתצהירו כי התובעת מעניקה אחריות למוצריה. לקוח שטוען לפגם במוצר צריך לפנות אל התובעת מייד לאחר אספקת המוצר ולמלא טופס שנקבע לכך, ואז נבדק המוצר במעבדת התובעת, ואם אמנם נמצא פגום – הוא יוחלף באחר.

מר ניצן מוסר כי הקשר העסקי בין הצדדים החל במרס 2010, ובמסגרתו סיפקה התובעת לנתבעת סחורות על פי הזמנתה.

הנתבעת החלה לצבור חוב בגין הסחורה שרכשה ולא הסדירה אותו למרות פניות אליה.

מר ניצן מצהיר כי במשך תקופה זו לא העלתה הנתבעת תלונה כלשהי לגבי טיב המוצרים, אלא רק ביקשה הנחה במחיר.

לאחר שהחוב תפח, ולא נענו פניות אל מנכ"ל הנתבעת, לרבות מכתב התראה של ב"כ התובעת, מיום 2.3.11 (נספח 4 לתצהירו של ניצן) - הוגשה התביעה.

מר ניצן דוחה את טענות ההגנה של הנתבעת: לטענתו, אין זה נכון שהוסכם כי הנתבעת תוכל להחזיר סחורה רק בשל קושי במכירתה (כלומר, תנאי ההתקשרות אינם בקונסיגנציה).

ניצן מצהיר כי למרות שטענתו של מנכ"ל הנתבעת בדבר מוצרים פגומים הועלתה בשיהוי ניכר, ורק לאחר מכתב ההתראה בגין החוב, נתנה לו התובעת – לפנים משורת הדין – הזדמנות להביא אל מעבדתה את המוצרים שנטען כי הם פגומים, אך מנכ"ל הנתבעת לא עשה כן.

על מנת לקדם את פתרון המחלוקת אספה התובעת בעצמה את המוצרים (טונרים) שנטענו כלקויים. מתוך 156 טונרים, 10 בלבד נמצאו פגומים, ובגינם בוצע לנתבעת זיכוי.

18 טונרים נמצאו תקינים ומלאים והוחזרו לנתבעת. יתר 128 הטונרים נמצאו תקינים אך ריקים, משמע – לאחר שימוש, ומתוכם 20 שכלל לא נרכשו אצל התובעת.

ניצן טוען שאין לקבל את טענת הנתבעת בדבר סחורה פגומה נוספת שנותרה אצלה, כיוון שעמד לרשותה זמן למכביר להביא אל התובעת כל סחורה כזאת.

3.מטעם התובעת הצהיר והעיד אף מר יאסו אקלה, המנהל הטכני.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ