תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
|
45899-05-15
02/11/2016
|
בפני הרשם:
צחי אלמוג
|
- נגד - |
התובעת:
ש. שלמה רכב בע"מ
|
הנתבעים:
1. שי לוי 2. איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ 3. שפיר חניון הלאום בע"מ (שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ)
|
פסק דין |
זוהי תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעת ביום 13.3.14 בחניון המנוהל על ידי הנתבעת 3, כתוצאה מפגיעת רכבו של הנתבע 1 שבוטח על ידי הנתבעת 2.
בתמצית, טוענת התובעת כי כאשר רכבה נכנס לחניון הוא החליק על רצפת החניון עקב מים וצבע וכאשר הצליח לעצור, פגע בו מאחור רכב הנתבע 1 אשר גם הוא, מצידו, טען כי החליק על רצפת החניון עקב חומר שומני שהיה מרוח על רצפת החניון. הנתבעת 3 טוענת כי ביום המקרה ירד גשם בכמויות חריגות ומים רבים נכנסו לחניון ולכן מדובר בכוח עליון וכי ככל הנראה נהגו שני הנהגים במהירות ו/או בצורה לא זהירה או רשלנית באופן שיש בו כדי לתרום להתרחשות המקרה.
במשפט העידו נהג רכב התובעת, מר נתנאל סולימני, הנתבע 1 ונוסע שישב לידו, מר אליהו מלמד; ומטעם הנתבעת 3 מר שמעון שטרית, מנהל החניון.
גרסת נהג רכב התובעת הינה כדלקמן:
13.3.2014 נכנסנו לחניון של הסינמה סיטי בירושלים, אשתי ואני ברכב. קומה מינוס 4, החניון והבניין כולו חדש, נפתח כחודשיים לפני שהגענו לשם. חיפוש אחר חנייה, בין 15-20 קמ"ש, עצירות, להסתכל איפה יש חנייה. באחד הפעמים שבלמתי, הרכב לא בלם, החלקתי כ-5-10 מ' קדימה עד שנעצרתי, אחרי כ-10 שניות נכנס בי רכב מאחורה. כנראה מאותה סיבה שאני החלקתי, לאחר מכן, בדיעבד שיצאנו וראינו מה קורה בחניון, ראינו שהצבע ברצפה של החניון היה טרי, וגם היה מים שנכנסו מנזילה שהייתה שם, ירד גשם, זה היה בחורף. זה מה שגרם בסופו של דבר להחלקות בין הרכבים. הייתה התנהלות עם הביטחון של החניון, שבאו וסגרו את האזור שהיה רטוב בו, אחרי שיצאנו מהרכבים היו עוד החלקות של רכבים שנכנסו אחד בשני.
גרסת הנתבע 1 הינה:
נהגתי במרצדס שכביכול פגע ברכב המזדה של הבחור שהעיד לפני. נכנסנו בשעות הערב לחניון, איך שאתה נכנס לחניון, אתה מוכרח לפנות ימינה לשבילים של החניות. באותו רגע יש ירידה קטנה כזו, כשהרכב נכנס לירידה במהירות של 10-15 קמ"ש, והרכב החליק, אני עומד עם רגל על הברקס, והרכב מחליק. הרכב לפני היה באותו מצב של החלקה, והרכב שלי היה קצת יותר מהיר כנראה ונכנס בו מאחורה בפינה. ההחלקה נמשכה עוד כ-8 מטר עד שכמעט נעצרנו בקצה החניון.
ירדנו מהרכבים, אני והבחור, לא עברו 2 דקות, שלושה רכבים מאחורינו שנכנסו התנגשו אחד בשני בתאונה משולשת, כשאחד הרכבים עשה סיבוב עם הרכב 180 מעלות. באותו רגע הזזנו את הרכבים, וצילמנו עוד כ-10 רכבים שהיו מעורבים בתאונות במשך כחצי שעה. ניגשנו לקצין הביטחון של החניון, הוא אמר שזה היה יום הפתיחה הראשון של החניון, ובשלוש בצהריים הוא ראה שני רכבים שעברו תאונה דומה ובערך חצי שעה אחרי המקרה האחרון שקרה הם סגרו את החניון וקיבלו הוראה לסגור החניון. לקח כחצי שעה – 40 דקות, עד שהצלחנו להוציא אותם החוצה. היה חומר שמרחו על הכביש במגע עם מים או בלי, וזה גרם להחלקה מטורפת. הרכבים... הגלגלים לא נוסעים והרכב זז. היו שלושה פצועים במקרה הזה, לצערי.
מר מלמד, שישב לידו, סיפר כך: