תא"מ
בית משפט השלום חדרה
|
44359-10-15
16/10/2016
|
בפני השופטת:
טל תדמור-זמיר
|
- נגד - |
תובע:
דוד תורג'מן
|
נתבעת:
יורומוטורס חדרה (2000) בע"מ
|
פסק דין |
עניינו של התיק דנן - תביעה כספית ע"ס 55,000 ₪, שהגיש התובע בסדר דין מהיר, בגין טיפול רשלני של הנתבעת ברכבו.
העובדות הצריכות לעניין
מכתבי הטענות, על נספחיהם ומהעדויות שהובאו בפניי עולות העובדות כלדקמן, עליהן אין חולק:
1.לתובע, נהג הסעות במקצועו, רכב מסוג סיטרואן ג'אמפי (להלן: "הרכב"), אשר לאורך השנים טופל במוסך "אביב". במאי 2015 פנה התובע למוסך "אביב" עקב תקלה והוחלף חיישן EGR ברכב (להלן: "החיישן"). לאחר מספר חודשים שוב נדלקה ברכב נורת תקלה והתובע, אשר מתגורר בחדרה, החליט מטעמי נוחות לפנות לנתבעת, שהינה מוסך מורשה מטעם היבואן הרשמי למתן שירותים לרכבים מסוג סיטרואן (להלן: "הנתבעת" או "המוסך").
2.במוסך נאמר לתובע כי החיישן אינו תקין. התובע ציין כי אותו חיישן הוחלף במוסך "אביב" אך לפני מספר חודשים, ברם הסכים להחלפתו פעם נוספת ושילם עבור התיקון סך של 3,950 ₪.
3.כעבור מספר ימים התובע החזיר את הרכב למוסך באמצעות גרר וטען כי הרכב כבה באמצע הנסיעה ואינו מניע. הרכב נשאר במוסך לצורך בדיקה ולאחר מספר ימים נמסר לתובע כי יש צורך בהחלפת צינורות עודפים, בעלות של 500 ₪. התובע אישר התיקון ונמסר לו כי עליו לסור למוסך למחרת, כדי לקחת את הרכב.
4.למחרת היום התקשרו אל התובע מהמוסך ומסרו שהרכב מתחמם. בהגיע התובע למוסך, הוא שוחח עם מנהל המוסך וזה הסביר לו כי במהלך נסיעת מבחן אשר עשו ברכב טרם החזרתו לידי התובע, התברר כי הרכב מתחמם. התובע ניגש אל הרכב, פתח את הרדיאטור וגילה שאין טיפת מים ברכב.
5.במוסך הוסבר לתובע כי עליו להחליף ראש מנוע ברכב והוצעה לו הנחה בשיעור של 30% עבור ראש מנוע חדש. התובע סרב והעביר את הרכב בנסיעה, בניגוד לעצת המוסך, למוסך קובי כהן, שם הוחלף לו מנוע בעלות של 17,263 ₪.
6.אף לאחר החלפת המנוע שבה ודלקה נורת התקלה ברכב. במוסך של קובי כהן הפנו את התובע למוסך בנתניה, שם נמסר לו כי הבעיה הייתה חיישן תקול. אותו חיישן אכן הוחלף (בעלות של 1,400 ₪) והבעיה נפתרה.
7.הצדדים נותרו חלוקים בשאלת האחריות לנזק שנגרם לרכב ובשאלת מספר הימים בהם הרכב הושבת.