חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

תא"מ 41616-09-15 כהן נ' 012 סמייל טלקום בע"מ

תאריך פרסום : 11/12/2016 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום באר שבע
41616-09-15
04/12/2016
בפני הרשמת הבכירה:
ליאורה וינשטיין

- נגד -
תובעים:
ניב כהן
נתבעים:
012 סמייל טלקום בע"מ
פסק דין

 

מבוא והרקע המשפטי:

  1. לפני תביעה בסך 50,000 ₪ שהזכאות לה, על פי התובע, מקורה בסעיף 31א(ג)(1) לחוק הגנת הצרכן ה'תשמ"א-1981 (החוק) לפיו, בין היתר, עבירה על סעיף (א) לסעיף, בנסיבות מחמירות כהגדרתן בסעיף 23א(ב)  - יכולה לזכות את הצרכן בפיצויים בסכום שבין 10-50 אלף ₪.
  2. סעיף 23א(ב) מגדיר עבירה שנעברה בנסיבות מחמירות עבירה שנעברה לפי סעיף 23(א)(1), בין היתר, תוך טענת עובדה שהטוען יודע שאינה אמת. ואילו סעיף 23(א)(1) מחייב עוסק שעשה דבר העלול להטעות צרכן בניגוד להוראות 2(א) –(ג) - במאסר או קנס.
  3. נושא כתב תביעה זה, לטענת התובע, הוא סעיף 2(א) (איסור הטעייה), וליתר דיוק סעיפים 1 ו-19 בו.
  4. סעיף 1 מדבר על "הטיב המהות, הכמות והסוג של נכס או שירות" וסעיף 19 "היות העסקה שלא במהלך העסקים".
  5. אם כן השאלה שתשאל בתיק זה היא האם הטעתה הנתבעת את התובע בנסיבות מחמירות שבהן ידעה כי היא טוענת טענה שאינה אמת.

טענות התובע:

  1. לגופו של עניין טוען התובע כי התקשר עם הנתבעת בהסכם למתן שירותי ספק לביתו הפרטי. כשעבר לביתו הנוכחי עברו שירותי הנתבעת עמו. בשעה שבה עזר לו חברו אסף, (המסייע לו בענייני מחשוב בביתו ובמשרדו) פנה האחרון אל הנתבעת ובקש להגדיל את נפח הגלישה בביתו של התובע. אותו חבר השאיר בידי נציגי הנתבעת את מספר הטלפון שלו עצמו על מנת שיוכל לסייע בעניינים טכניים.
  2. בתאריך 31.8.15 התקשר אל אסף נציג הנתבעת ודבר עמו על איחוד החשבוניות. אסף הפנה את הנציג אל התובע תוך מסירת מספרו.
  3. לאחר מספר דקות קבל החבר הודעת טקסט על תיאום שליחות ליום ראשון ה-6.9.15.
  4. התובע וחברו לא הבינו באיזה משלוח מדובר.
  5. איש מנציגי הנתבעת לא פנה אל התובע ישירות.
  6. ביום 2.9.15 – כשעיין התובע בפירוט החיובים הצפויים לרדת מכרטיס האשראי שלו, הבחין בסכום 31.64 ₪ הצפוי לרדת מכרטיסו בגין חיוב של הנתבעת.
  7. התובע התקשר לנתבעת, המתין 37 דקות (במקום ה-16 הצפויות לפי המענה הקולי של הנתבעת) וכשנענה, נאמר לו על ידי נציגת השירות של הנתבעת, חן, כי החיוב הינו בגין טאבלט של "אלקטל" שהוזמן על ידי התובע בתאריך 31.8.15 והשליחות לגביו תואמה עם התובע לאחר שאישר את פרטי כרטיס האשראי לחיוב.
  8. התובע טען וטוען כי מעולם לא התקיימה עמו שיחה כזו.
  9. התובע הורה מיד על ביטול ההזמנה, המשלוח והחיוב ודרש לקבל פרטים – מול מי בוצעה ההזמנה.
  10. נציגת השירות הודיעה לתובע כי בדיקת הדבר במערכת ההקלטות של החברה תארך 7 ימים.
  11. בתגובה דרש התובע כי הנציגה תמסור לו מספר טלפון שבו לא יאלץ להמתין זמן כה רב ואכן נמסר לו "קו מהיר". אך התברר לתובע כי אין מדובר בקיצור דרך כלל אלא כי זהו אותו קו כמו מספר הקו המפורסם עם כוכבית.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ