אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שאלתיאל ואח' נ' מגה נופש ישיר בע"מ ואח'

שאלתיאל ואח' נ' מגה נופש ישיר בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 02/11/2010 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
22037-11-09
01/11/2010
בפני השופט:
יובל גזית

- נגד -
התובע:
איתן שאלתיאל
הנתבע:
מגה נופש ישיר בע"מ
פסק-דין

פסק דין

התובע הזמין חבילת נופש עבורו ועבור 3 נוסעים נוספים מבני משפחתו לאנטליה למלון TOPKPI PALACE לתאריכים 17.8.09 עד 21.8.09, וזאת במסגרת "מבצע מגה" מאת הנתבעת.

תחילה נדרש התובע לשלם סך של 2,356 דולר אמריקאי בגין החבילה, אך לאחר שערך בירורים במישרין עם הספק, צד ג', והתברר לו כי ניתן להשיג את החבילה ישירות מצד ג' בסך של 2,076 דולר אמריקאי בלבד, נתרצתה הנתבעת וזיכתה אותו בסכום ההפרש.

בחודש אוגוסט 2009 ובסמוך למועד היציאה לחופשה, החליט התובע לטוס יחד עם משפחת דרעי ושתי המשפחות ביקשו להשתכן במלון ה"באייה לארה".

לשם כך פנו הן משפחת דרעי והן התובע לנתבעת וביקשו כי החבילות יהיו מקבילות.

הסוכנת מטעם הנתבעת פנתה לצד ג' על מנת להזמין את שתי חבילות הנופש עבור התובע ועבור משפחת דרעי.

לטענת הסוכנת, הגב' חבוב, היא ציינה במערכת אצלה כי שתי המשפחות קשורות זו לזו, ולכן כל שינוי שיתבצע בקשר לאחת מהן, יחול גם על המשפחה האחרת.

בגין ההזמנה של משפחת דרעי התקבל אישור בכתב, ואכן בסופו של יום משפחת דרעי קיבלה את שהזמינה.

בעניינו של התובע לא התקבל אישור בכתב, וביום 13.8.09 הודיע צד ג' לנתבעת כי בגין השינוי קם צורך בתוספת תשלום ניכרת.

הודעת צד ג' הוגשה וסומנה ת/2.

לטענת הגב' חבוב ולטענת התובע, שוחחה הגב' חבוב עם נציגת צד ג' באמצעות מכשיר הטלפון, וזו אישרה את שינוי המלון לתובע ולמשפחתו, בכפוף לתוספת תשלום בסך של 240 דולר.

התובע אישר כי השיחה נערכה בשיחת ועידה וכי הוא שמע הן את הגב' חבוב והן את נציגת צד ג'.

הנתבעת הציגה את העברת התשלום שהתבקש לצד ג', ת/1.

לטענת הנתבעת, התשלום הועבר ביום 12.8 בעוד ההודעה על תוספת התשלום החריג נשלחה אל הנתבעת ביום 13.8.09.

אין חולק כי הנתבעת לא הודיעה לתובע על הדרישה החדשה של צד ג', ולא אפשרה לו לבחור האם לשלם את הסכום שנדרש או לחילופין לפנות ישירות לצד ג' על מנת לקבל את שהזמין.

ההודעה נמסרה לתובע רק ערב הטיסה, וגם אז נמסר לו כי השינוי נעשה עקב תפוסת יתר במלון "באייה לארה".

כפי שהעידה סוכנת הנסיעות, הקשר של התובע היה עם הנתבעת, והיא זו שהיתה אחראית, והיא זו שפעלה מול מחלקת האופרציה של צד ג'.

מכאן שאף הנתבעת ראתה את עצמה אחראית לספק לתובע את מבוקשו, ולטעמי שגתה כשלא הודיעה לתובע על דרישת צד ג' לתשלום הנוסף, וכמו כן על כך שלא דרשה מצד ג' אישור בכתב באשר להזמנה.

צד ג' מצידו טוען כי המחיר עבור חבילת הנופש במלון "באיה לארה" היה גבוה בצורה ניכרת, ועל כן מראש לא אושר השינוי.

ראשית, אני נותן אמון בעדותם של הגב' חבוב ושל התובע לעניין אישור השינוי על ידי צד ג'.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ