ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
22037-11-09
01/11/2010
|
בפני השופט:
יובל גזית
|
- נגד - |
התובע:
איתן שאלתיאל
|
הנתבע:
מגה נופש ישיר בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
התובע הזמין חבילת נופש עבורו ועבור 3 נוסעים נוספים מבני משפחתו לאנטליה למלון TOPKPI PALACE לתאריכים 17.8.09 עד 21.8.09, וזאת במסגרת "מבצע מגה" מאת הנתבעת.
תחילה נדרש התובע לשלם סך של 2,356 דולר אמריקאי בגין החבילה, אך לאחר שערך בירורים במישרין עם הספק, צד ג', והתברר לו כי ניתן להשיג את החבילה ישירות מצד ג' בסך של 2,076 דולר אמריקאי בלבד, נתרצתה הנתבעת וזיכתה אותו בסכום ההפרש.
בחודש אוגוסט 2009 ובסמוך למועד היציאה לחופשה, החליט התובע לטוס יחד עם משפחת דרעי ושתי המשפחות ביקשו להשתכן במלון ה"באייה לארה".
לשם כך פנו הן משפחת דרעי והן התובע לנתבעת וביקשו כי החבילות יהיו מקבילות.
הסוכנת מטעם הנתבעת פנתה לצד ג' על מנת להזמין את שתי חבילות הנופש עבור התובע ועבור משפחת דרעי.
לטענת הסוכנת, הגב' חבוב, היא ציינה במערכת אצלה כי שתי המשפחות קשורות זו לזו, ולכן כל שינוי שיתבצע בקשר לאחת מהן, יחול גם על המשפחה האחרת.
בגין ההזמנה של משפחת דרעי התקבל אישור בכתב, ואכן בסופו של יום משפחת דרעי קיבלה את שהזמינה.
בעניינו של התובע לא התקבל אישור בכתב, וביום 13.8.09 הודיע צד ג' לנתבעת כי בגין השינוי קם צורך בתוספת תשלום ניכרת.
הודעת צד ג' הוגשה וסומנה ת/2.
לטענת הגב' חבוב ולטענת התובע, שוחחה הגב' חבוב עם נציגת צד ג' באמצעות מכשיר הטלפון, וזו אישרה את שינוי המלון לתובע ולמשפחתו, בכפוף לתוספת תשלום בסך של 240 דולר.
התובע אישר כי השיחה נערכה בשיחת ועידה וכי הוא שמע הן את הגב' חבוב והן את נציגת צד ג'.
הנתבעת הציגה את העברת התשלום שהתבקש לצד ג', ת/1.
לטענת הנתבעת, התשלום הועבר ביום 12.8 בעוד ההודעה על תוספת התשלום החריג נשלחה אל הנתבעת ביום 13.8.09.
אין חולק כי הנתבעת לא הודיעה לתובע על הדרישה החדשה של צד ג', ולא אפשרה לו לבחור האם לשלם את הסכום שנדרש או לחילופין לפנות ישירות לצד ג' על מנת לקבל את שהזמין.
ההודעה נמסרה לתובע רק ערב הטיסה, וגם אז נמסר לו כי השינוי נעשה עקב תפוסת יתר במלון "באייה לארה".
כפי שהעידה סוכנת הנסיעות, הקשר של התובע היה עם הנתבעת, והיא זו שהיתה אחראית, והיא זו שפעלה מול מחלקת האופרציה של צד ג'.
מכאן שאף הנתבעת ראתה את עצמה אחראית לספק לתובע את מבוקשו, ולטעמי שגתה כשלא הודיעה לתובע על דרישת צד ג' לתשלום הנוסף, וכמו כן על כך שלא דרשה מצד ג' אישור בכתב באשר להזמנה.
צד ג' מצידו טוען כי המחיר עבור חבילת הנופש במלון "באיה לארה" היה גבוה בצורה ניכרת, ועל כן מראש לא אושר השינוי.
ראשית, אני נותן אמון בעדותם של הגב' חבוב ושל התובע לעניין אישור השינוי על ידי צד ג'.