אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קוממי נ' פרקליטות מחוז מרכז

קוממי נ' פרקליטות מחוז מרכז

תאריך פרסום : 22/06/2010 | גרסת הדפסה

ע"פ
בית המשפט המחוזי מרכז
17966-06-10
20/06/2010
בפני השופט:
קלרה רג'יניאנו

- נגד -
התובע:
משה קוממי
הנתבע:
מדינת ישראלע"י ב"כ עו"ד ינאי גורני

החלטה

בפני בקשה לעיכוב ביצוע גזר דינו של בית משפט השלום בפתח תקוה שגזר על המבקש, בין השאר, שתי שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינה. בית המשפט קמא, הורה לבקשת ב"כ העורר על עיכוב ביצוע גזר הדין למשך 45 ימים.

היום, הוא היום ה- 45 במניין הימים ואני מתבקשת להורות על המשך עיכוב ביצוע גזר הדין עד להחלטה בערעור שהוגש וקבוע ליום 16.9.2010.

בין הטיעונים שפורטו בבקשה לעיכוב הביצוע נטען כי סיכויי הערעור טובים ביותר, כי העורר משוחרר מאז תחילת ההליכים (כ- 5 שנים) התייצב לכל הדיונים ואין סכנה שלא יתייצב לריצוי עונשו לאחר שעניינו יסתיים בפני ערכאת הערעור.

הסנגור תומך טעוניו בהלכת שוורץ ומפנה לפסיקה, בגדרה נעתר ביהמ"ש לבקשות מסוג זה גם כאשר הוטלו עונשי מאסר ארוכים יותר.

להשלמת התמונה יצוין כי עניינו של המבקש הובא בפני בית משפט זה בחודש ספטמבר 2009 בערעור על הכרעת הדין של בית משפט קמא. בית המשפט קיבל את הערעור בחלקו וזיכה את המבקש בשניים מהאישומים שהסנגור מכנה אותם החמורים ביותר. בעקבות כך, בוטל גזר הדין המקורי שניתן בתיק (3 שנים) והדיון הוחזר לבית משפט קמא לצורך גזירת הדין מחדש. גם אז הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע ובית משפט זה נעתר לבקשה (החלטה מיום 1.4.09).

המשיבה מתנגדת בתוקף לבקשה וטוענת כי השיקולים המנחים בנסיבות שכאלה, כאשר מדובר בבקשה על חומרת העונש, שונים מאלה העומדים לנגד עיניו של בית משפט כאשר הוא דן בבקשה לעיכוב ביצוע עקב ערעור על הכרעת הדין.

לאחר ששמעתי את טיעוני ב"כ הצדדים לבקשה, ונתתי את דעתי למכלול הנסיבות אני מחליטה להיעתר לה. אין בכוונתי להביע עמדה לעניין סיכויי הערעור, אולם דומני, כי נתקיימו בתיק זה נסיבות חריגות, המצדיקות להיעתר לבקשה. המבקש משוחרר מאז החלו ההליכים המשפטיים, נקבעו תנאי שחרור והוא עמד בהן. במהלך התקופה לא עבר עבירות נוספות. לפיכך, ניתן במידה לא מבוטלת הוקצה של סכנת המסוכנות הגבוהה.

על פי הלכת שוורץ, המבקש לעכב ביצועו של עונש מאסר אינו נדרש עוד להראות סיכויים בולטים לזכות בערעור. משכך איני נדרשת להביע עמדה לעניין סיכויי הערעור. זאת ועוד, הדיון בערעור קבוע ליום 16.9.2010.

בית משפט קמא עיכב ביצוע החלטה ל- 45 יום, ודומני, כי מניין הימים (45 יום) היה על מנת לאפשר הגשת הערעור תוך תקופה זו, ופניה לבית משפט של הערעור, אם יוגש ערעור.

סיכומו של דבר, אני נעתרת לבקשה ומורה על עיכוב ביצוע גזר הדין עד לדיון בערעור ומתן החלטה אחרת. תנאי השחרור שנקבעו להבטחת יתייצבותו של המבקש לריצוי העונש יעמדו בתוקפם עד החלטה אחרת.

ניתנה והודעה היום ח' תמוז תש"ע, 20/06/2010 במעמד הנוכחים.

קלרה רג'יניאנו, שופטת

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ