אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קומבולייב נ' סופר

קומבולייב נ' סופר

תאריך פרסום : 09/12/2010 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות אשדוד
1473-09
28/11/2010
בפני השופט:
נגה שמואלי-מאייר

- נגד -
התובע:
דורה קומבולייב
הנתבע:
גל סופר
פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה שעניינה טיפול רשלני ברכב. לטענת התובעת פנתה לנתבע עקב בעיות ברכבה וביניהן כיבוי מנוע בעת עצירה והתחממות יתר של המנוע. לטענתה, לאחר ששילמה בעבור הטיפול ברכבה והוציאה הרכב ממוסך הנתבע התברר כי הרכב למעשה לא תוקן וכי הוא ממשיך להיכבות בעת עצירה. לטענתה, כעבור יומיים חזרה למוסך הנתבע וזה המליץ לה לטענתה לנסוע עם הרכב כמה שיותר. יום למחרת נוסעת התובעת עם רכבה לירושלים, במהלך הנסיעה הרכב כבה והמנוע התחיל להתחמם. לטענתה מכונאי בירושלים בדק הרכב תוך שהיא נאלצה להשאיר את הרכב לטיפול. עוד היא טוענת כי המכונאי טען בכתב כי הרכב לא תוקן כהלכה על ידי הנתבע ומכאן תביעתה. לטענת הנתבע התובעת פנתה אליו בקשר לעלות תיקון של ראש מנוע עקב בעיות של התחממות ברכב. התובעת הוזמנה לביצוע בדיקת מנוע כאשר לטענתו בדיקה זו העלתה כי קיימת בעיית ראש מנוע ברכבה. עוד הוא מוסיף וטוען כי בעיית כיבוי הרכב הועלתה לראשונה על ידי התובעת רק לאחר שבוצע התיקון ולאחר שהרכב הושב לידיה. כמו כן נאמר לה באותו מועד כי עליה להגיע לביקורת עם רכבה בעוד יומיים וזאת כנהוג לאחר ביצוע תיקון ראש מנוע ורק אז מסרה התובעת כדרך אגב כי רכבה נכבה מעת לעת. כעבור יומיים ציינה התובעת בפני הנתבע כי הרכב נכבה מדי פעם ולפיכך הנתבע ערך נסיעת מבחן, חיבר הרכב למחשב תוך שהוא נמצא על ידו כי הרכב תקין. הנתבע המליץ לתובעת כי תסור למוסך בתחילת השבוע לשם איתור התקלה הנוספת. לטענתו כל החלפים שהוחלפו ברכב התובעת בירושלים על ידי "משה שירותי רכב" אינם קשורים כלל לחלפים ו/או לטיפול שנערך על ידו.

לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים בתיק מצאתי כי התובעת לא הוכיחה בפני כי בפנייתה הראשונה למוסך הנתבע התלוננה הן על התחממות הרכב והן על כיבוי המנוע. כפי שהוכח בפני תלונתה הייתה בגין ההתחממות ברכב, (כפי שעולה מהמסמך לביטול התשלום, אשר הגיש הנתבע במהלך הדיון) ומכאן גם הטיפול שבו נקט הנתבע ברכב שעניינו טיפול בראש המנוע.

בנוסף, לא הוכיחה בפני התובעת כי קיים קשר סיבתי בין התקלה ברכב שארעה בדרך לירושלים לבין הטיפול אשר ננקט בידי הנתבע.

כפי שמצאתי החלפים שהוחלפו על ידי המוסך בירושלים – חיישן חמצן, חיישן קרמג' וחיישן טמפרטורה אינם קשורים לחלפים אשר הוחלפו על ידי הנתבע.

זאת ועוד זאת, התובעת לא הציגה בפני חוות דעת ערוכה כדין. כל שנרשם על ידי המוסך בירושלים נרשם על גבי מזכרים שמשקלם הראייתי נמוך שכן אינם ערוכים כדין.

זאת ועוד זאת, תמוהה בעיני התנהגותה של התובעת עת החליטה לנסוע עם רכבה לירושלים כאשר ידעה שרכבה אינו תקין.

מכוח כל המקובץ, אין בידי לקבל את התובענה והנני מורה על דחייתה.

ניתנה והודעה היום כ"א כסלו תשע"א, 28/11/2010 במעמד הנוכחים.

נגה שמואלי-מאייר, שופטת

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ