אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קוגן נ' אלטרנטיוויזיה בע"מ ואח'

קוגן נ' אלטרנטיוויזיה בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 02/05/2011 | גרסת הדפסה

דמ"ר
בית דין אזורי לעבודה חיפה
10324-06-10
02/05/2011
בפני השופט:
אסף הראל

- נגד -
התובע:
יבגי קוגן
הנתבע:
1. אלטרנטיוויזיה בע"מ
2. אולג בליומנוב

פסק-דין

פסק דין

זוהי תובענה לתשלום שכר עבודה לתקופה 1-2/10, במהלכה הועסק התובע כעובד שכיר ע"י הנתבעת 1. פס"ד בהעדר הגנה ניתן כנגד הנתבעים ביום 9/1/11. הנתבעים הגישו בקשה לביטולו. הצדדים הסמיכוני להכריע בתובענה, כמו גם בבקשת הנתבעים, בדרך של פשרה, עפ"י סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984, על סמך החומר בתיק, סיכומי הצדדים ומסמכים שהוגשו במהלך הדיון.

באשר לבקשה לביטול פסה"ד שניתן בהעדר הגנה – הרי דין הבקשה להתקבל. על אף מחדלם של הנתבעים להגיש כתב הגנה, על אף שניתנה להם ארכה מפורשת לעשות כך בדיון בו נכחו ביום 21/10/10 אל לה לשלול מהם את יומם בביה"ד. משכך, יש מקום לבטל את פסה"ד שניתן בהעדר הגנה ביום 9/1/11 בכפוף לחיובם של הנתבעים בהוצאות כפי שיפורט להלן.

באשר לתביעתו של התובע, הרי לאחר שנתתי דעתי לכתבי הטענות, טענות הצדדים ולמסמכים שהוגשו בדיון הגעתי למסקנה כי יש לקבלה בחלקה ולחייב את הנתבעת 1, אלטרנטיוויזיה בע"מ, ח.פ. 514184464 לשלם לתובע את הסכומים כפי שיפורט להלן:

א.באשר לשכר חודש 1/10: גם אם נכונה טענתו של התובע כי הצדדים בחרו בפועל באפשרות הנקובה בהסכם ההעסקה לפיה החזר הוצאות רכב ישולם לתובע ע"י הנתבעת באמצעות מימון תיקוני רכבו במוסך – הרי במקרה שכזה לא קמה לו זכאות לקבל החזר הוצאות רכב בסכום חודשי של 1,000 ₪ כפי שבפועל שולם לו. לאחר שנתתי דעתי לטענות הצדדים בעניין זה, כמו גם לסוגייה זו, כפי שצוינה לעיל, הגעתי למסקנה כי יש לחייב את הנתבעת לשלם לתובע בגין חודש 1/10 סך גלובלי של 3,200 ₪. מדובר בסכום נטו, שכן מדובר בסכומים שנוכו משכר העבודה.

ב.באשר לשכר חודש 2/10: מחד, לא ניתן להתעלם מדוח השעות שהכינה הנתבעת הכולל בחובו פירוט של שעת תחילת העבודה ושעת סיומה. לעומת זאת, הרישום שהציג התובע (ת/1) אינו כולל פירוט עפ"י ימים ואינו כולל ציון של שעת תחילת עבודה ושעת סיומה. חרף זאת, לא ניתן להתעלם גם מהמסמכים שהציג התובע (ת/3, ת/2) מהם עולה כי התובע היה בקשר עם הנתבעת בחודש 2/10 גם בתאריכים מאוחרים לתאריכים שנקבה הנתבעת בנספח 5 לכתב ההגנה. לאחר שנתתי דעתי לטענות הצדדים בעניין זה, כמו גם למסמכים שהוגשו על ידם ובשים לב לכך שעפ"י המוסכמות בתובענה שעניינן הסכומים ששולמו לתובע – עולה כי ע"ח חודש 2/10 שולם לתובע סך של 100 ₪ - אני מחייב את הנתבעת 1 לשלם לתובע שכר עבודה בגין 136 שעות לפי תעריף 20.70 ₪ לשעה, בהפחתה של 100 ₪ שהתובע קיבל ע"ח שכר 2/10 – סה"כ אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע בגין חודש 2/10 סך ברוטו של 2,715 ₪.

ג.לא מצאתי כי יש לחייב את הנתבע 2 באופן אישי בחיובי הנתבעת 1, והתביעה כנגדו – נדחית.

ד.באשר להוצאות: בשים לב לכך כי ניתן פס"ד בהעדר הגנה בשל מחדלה של הנתבעת להגיש כתב הגנה במועד, ובהתחשב – מאידך – כי הכרעה בתובענה הסתיימה ביום דיונים אחד ועל דרך הפשרה ולאור טענות הנתבעת בדבר ההסבר למחדלה להגיש כתב הגנה – אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 900 ₪.

כל הסכומים הנקובים לעיל ישולמו ע"י הנתבעת לתובע, תוך 30 ימים מהיום.

ניתנה והודעה היום כ"ח ניסן תשע"א, 02/05/2011 במעמד הנוכחים.

אסף הראל, רשם

הוקלד על ידי: ענבל כהן

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ