אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קגן ואח' נ' זוארץ ואח'

קגן ואח' נ' זוארץ ואח'

תאריך פרסום : 20/02/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
5848-03-11
10/02/2013
בפני השופט:
יעל קלוגמן

- נגד -
התובע:
1. דמיטרי קגן
2. אלונה קגן

הנתבע:
1. משה זוארץ
2. איילון חב' לביטוח בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1. תאונת דרכים מיום 22.1.11 במחלף כבר ויתקין.

התובעת טוענת כי הגיעה לצומת "טי", שנראית בתצלום ת/ 1, ועצרה בצומת על מנת לתת זכות קדימה לרכב שנסע בכביש הראשי. לטענתה, בעודה ממתינה בצומת בעצירה, פגע בה מאחור רכבו של הנתבע 1 (להלן: הנתבע).

2.מנגד טוען הנתבע כי התאונה לא אירעה בצומת, כפי שהתובעת טוענת, אלא בתוך חניון כלי הרכב שבקניון "אם הדרך" אשר במקום.

הנתבע טוען כי נכנס אל רכבו שחנה בחניון, כשפניו אל הכביש שבתוך החניון, בכוונה לצאת מהחניון. רכב התובעת חנה במקום חנייה שלמולו, כשאחוריו אל הכביש שבתוך החניון, כמתואר בתרשימו של הנתבע, נ/ 1.

לפתע הסיעה התובעת את רכבה לאחור ופגעה בחזית הג'יפ של הנתבע, בעודו עומד במקום חנייתו.

3.התובעת כפרה מכל וכל בגירסת הנתבע. היא העידה כי היתה בדרכה מכביש החוף אל קניון "אם הדרך", אך התאונה אירעה בדרכה לשם, בצומת שבתצלום ת/ 1, וטרם שהגיעה אל החניון שבקניון.

על פי עדויות הנהגים, התאונה אירעה בשעת בוקר, ובאותו יום לא ירד גשם.

הנתבע עמד על גירסתו, כי התובעת אמנם נסעה לאחור, ממקום חנייתה בחניון, והתנגשה ישירות בחזית הג'יפ שלו, שחנה במקום החנייה שמולה. לשאלת התובעת, מדוע לא ביקש ממנה כלל את פרטיה, השיב הנתבע כי לג'יפ לא נגרם כל נזק, ועל כן לא ראה צורך בקבלת פרטיה של התובעת.

4.לאחר ששמעתי את הנהגים, אני מעדיפה את גירסת התובעת, שהיא סבירה ואמינה בעיני יותר מגירסת הנתבע.

על כן אני מקבלת את התביעה.

5.אני מחייבת את הנתבעים (הנתבע והמבטחת שלו, חב' איילון, שהיא הנתבעת 2), ביחד ולחוד, לשלם לתובעים (התובעת ובעלה) את נזקיהם המוכחים, בסך 9,370 ₪ (הנזק לרכב ושכ"ט השמאי). סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה: 3.3.11, ועד לתשלום בפועל.

עוד ישלמו הנתבעים, ביחד ולחוד, לתובעים הוצאות המשפט בסך 500 ₪, שיישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד לתשלום בפועל.

נוסף על כך, מחייבת אני את הנתבע 1 בלבד לשלם לתובעים הוצאות משפט בסך 400 ₪ בגין אי-התייצבותו לדיון הראשון, ביום 27.10.11, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד זה ועד לתשלום בפועל.

הדיון בתביעה נקבע מלכתחילה ליום 27.10.11, ואין מחלוקת כי הנתבעים זומנו אליו כדין.

אולם במועד זה התייצב רק נציג של הנתבעת 2 ומסר כי הנתבע 1 הודיע לו שהוא נמצא בבית חולים. בהעדרו של הנתבע 1 לא ניתן היה לברר את התביעה במועד הדיון שנקבע מלכתחילה, והיה צורך לקבוע מועד דיון נוסף. על פי מסמכים רפואיים שהנתבע המציא, הוא אושפז בבית חולים רק ביום 5.1.12. הנתבע טען (בעמ' 3 לפר') כי נכון שלא היה מאושפז בבית חולים במועד הדיון הקודם, אך בשל מצבו הרפואי לא יכול היה להתייצב אליו. טענה זו הנתבע לא הוכיח, ועל כן אני מקבלת את בקשת התובעים לחייבו בהוצאות בגין התייצבותם לריק לדיון ביום 27.10.11.

סכום הוצאות זה מושת על הנתבע 1 בלבד, כיוון שנציג הנתבעת 2 כן התייצב לאותו דיון.

6.המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

זכות לבקש רשות ערעור מביהמ"ש המחוזי, תוך 15 יום.

ניתן היום, ל' שבט תשע"ג, 10 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ