אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קבלת תביעה על פי אמנת האג ודחיית טענה על תחולת חריג ההסכמה והחשש החמור

קבלת תביעה על פי אמנת האג ודחיית טענה על תחולת חריג ההסכמה והחשש החמור

תאריך פרסום : 13/10/2013 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה במחוז ת"א
57489-07-13
06/09/2013
בפני השופט:
תמר סנונית פורר

- נגד -
התובע:
אלמונית
עו"ד אדווין פרידמן
עו"ד פיני אביב
הנתבע:
פלוני
עו"ד רונית מר
פסק-דין

א.        רקע עובדתי וההליכים המשפטיים

1.              שני הצדדים בעלי אזרחות כפולה: האם בעלת אזרחות ישראלית ופולנית, האב בעל אזרחות ישראלית והולנדית.

2.              האם בעלת תואר דוקטור ב---- מאוניברסיטת ----. מאז שנת 2002 האם חילקה את זמנה בין ישראל לחו"ל בעבודות ובמחקר במוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל בתחום התמחותה.

3.              האב הינו פרופסור ל---- ומרצה באוניברסיטת ---- באנגליה. האב עסק בעבודות מחקר ולימוד אקדמי במוסדות אקדמיים שונים בחו"ל. מאז שנת 2010 האב התגורר באנגליה ועבד כמרצה ל---- באוניברסיטת ---- באנגליה.

4.              הצדדים הכירו בחודש 4/2011 במסגרת הרצאה שנתן האב באוניברסיטה העברית. לאחר ההיכרות בישראל נסעו הצדדים לטיול בחו"ל למספר חודשים ולאחר מכן חזרו יחדיו ל---- באנגליה. בחודש 10/2011 קיבלה האם משרה קבועה באוניברסיטת ---- בסמוך למקום מגוריו ועבודתו של האב.

5.              בחודש 12/2011 עברו הצדדים להתגורר יחדיו באנגליה.

6.              הצדדים נישאו ביום 22.6.12 בנישואים אזרחיים באנגליה.

7.              באוקטובר 2012 נולד בנם הקטין ---- באנגליה.

8.              אין מחלוקת בין הצדדים כי מאז הולדתו של הקטין נקלעו חיי הנישואין לקשיים. בין הצדדים מחלוקת מרה בדבר הסיבות למשבר זה. האב טוען כי המשבר הינו בעטיה של האם ובשל הידרדרות במצבה הנפשי וכי האם מהווה סכנה לו ולקטין. בעוד האם מצידה מאשרת כי הסתייעה בטיפול נפשי לאחר הולדת הקטין בשל דיכאון לאחר לידה, אך טוענת כי טענות האב בדבר חומרת מצבה והטענות לגבי טיפול בקטין וסיכונו אינן נכונות.

9.              ביום 7.7.13 הגיעו הצדדים לישראל.

10.          בסמוך להגעת הצדדים לישראל פרץ ביניהם משבר קשה ביותר המערב גם את משפחתו המורחבת של האב. עיקר המחלוקת הינן טענות של האב כי בשל מצבה הנפשי של האם היא מהווה סיכון לו ולבן ליעד.

11.          אין מחלוקת כי הצדדים קיוו להסתייע בגורמים טיפוליים כאלה ואחרים עבור האם עם הגעתם לישראל, ואף הסתייעו בעניין זה במשפחתו של האב. מנקודה זו הצדדים במחלוקת מה הייתה מטרת הטיפול והאם אומנם אותם גורמים טיפוליים כלל טיפלו באם.

12.          אין מחלוקת כי האם הייתה במרכז לבריאות הנפש ב---- בהמלצת פרופ' ---- שנפגש עימה, אך מייד לאחר מכן החליטה שלא להמשיך את הטיפול שם.

13.          המשבר בין הצדדים הגיע לשיאו בימים 13.7-15.7 כאשר בשיאו הזמינה האם משטרה לבית משפחתו של האב וטענה כי לקחו את דרכונה והטלפון הנייד שלה וכי הכו אותה.  האב מצידו הזמין את הפסיכיאטר שטיפל באם להגיע לבית המשפחה.

14.          האם עזבה לאחר מכן את בית משפחת האב ועברה עם הקטין לבית מלון. ביום הראשון הצטרף אליהם גם האב. אולם למחרת בבוקר שוב פרצו מחלוקות קשות בין הצדדים, אשר לאחריהם פנו שוב למשטרה ביום 15.7.13.

15.          יצויין כי עת פנו הצדדים למשטרה היה בחזקתו של האב מסמך מיום 13.7.13 מטעם קרוב משפחתו, פרופ' ----, אשר ציין כך:

" אני פסיכיאטר מומחה, וגב' ---- נמצאת בטיפולי ובטיפולו של פרופ' ----, היא סובלת מדיכאון אחרי לידה עם קווים פסיכוטיים, עם פגיעה בבוחן המציאות וקושי בשליטה בדחפים. במקרה של החמרה במצבה יש להתקשר מייד לפרופ' ---- , טל' ------ או אלי ואין להשאירה ללא השגחה".

16.          ביום 15.7.13 הופנו הצדדים על ידי משטרת ישראל לעו"ס לחוק נוער. בפני עו"ס לחוק נוער שני הצדדים היו כבר מיוצגים והם חתמו על מסמך שבו קבעו כדלקמן:

"מוסכם על הצדדים כי מבלי להודות בכל טענה, הקטין וההורים ישהו, בשלב זה, בבית הורי האב ברח' -----, וזאת עד להגשת חוות דעת פסיכיאטרית מטעם האשה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ