אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קביעת משמורת לאב ושינוי הסדרי ראיה עם האם לשיקול דעת פקידת הסעד

קביעת משמורת לאב ושינוי הסדרי ראיה עם האם לשיקול דעת פקידת הסעד

תאריך פרסום : 07/01/2013 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה מחוז ת"א
4745-07-12
16/12/2013
בפני השופט:
עליסה מילר - שופטת בכירה

- נגד -
התובע:
1. א. ג.
2. א. ג. (קטין)

הנתבע:
א. ג.
פסק-דין

לפני תובענה שהגיש אב כנגד אם בתו בעניין משמורת הקטינה.

רקע עובדתי

1.         בנה"ז נישאו זל"ז כדמו"י ביום 16.2.88.

2.         מנישואיהם נולדו להם ארבעת הקטינים: הבכור יליד 22.5.90; בת ילידת 4.2.94; בן יליד 17.2.98; הקטינה נשוא התביעה שבפני ילידת 9.12.02. 

3.         האישה עו"ד; הבעל מהנדס מחשבים בעל תואר שני, עוסק בתחום המחשבים.

4.         ההליכים המשפטיים בין בני הזוג החלו בפני ביום 8.3.05 ובמהלך השנים הוגשו כ - 10 תביעות בנושאים שונים; אלימות במשפחה, תביעות רכושיות, פרוק שיתוף במקרקעין, מזונות, משמורת קטינים והסדרי ראיה .

5.         התובע עזב את הבית ביום 10.3.05 והצדדים הגיעו להסכם גירושין והתגרשו ביום 1.2.2007. 

6.         במסגרת ההליכים הוגשו אינספור תסקירים. הראשון, הוגש ביום 25.5.05 במסגרת תיק אלימות במשפחה.

בתסקיר שהוגש במסגרת תביעות המשמורת ההדדיות (תמ"ש 12454/05, תמ"ש 12452/05), תארה פקידת הסעד לסדרי דין, הגב' תלמה מודן, את המשפחה, כדלקמן:

" ... לפנינו שילוב של ילדים המושפעים מצד אחד מחוויות וזיכרונות קשים מהתנהגות אביהם בבית במשך שנים, ומצד שני, מהשפעה וחשיפה מצד האם והסבים למידע רב מידי על הקונפליקט שבין ההורים. סירובם המופגן והמוצהר של שלושת הילדים (7, 11, 15) לקשר עם אביהם הינו תוצאה של שילוב שני הגורמים הנ"ל.

... אנו מודאגים מאוד ממצבם הפיזי, הרגשי, התפקודי והחברתי של הילדים. להערכתנו, הם נמצאים בסיכון גבוה, שהוא פועל יוצא מהתפקוד ההורי הלקוי של שני ההורים וממערכת היחסים הפתולוגית ביניהם. לאור האמור לעיל המלצותינו לכב' ביהמ"ש, בשלב זה, בנושא הסדרי הראיה, הן כדלקמן: הבת א.(התובעת 4 - ההדגשה שלי ע.מ.) תיפגש עם אביה.. במסגרת מרכז הקשר. הילדים התובע 1 2 3  יעברו תהליך טיפולי שיסייע להם במצוקתם הנוכחית ובמטרה לחדש את הקשר עם אביהם..."

כבר אז ההתרשמות של פקידת הסעד וביהמ"ש היתה, כי קיימת קואליציה של האם והילדים הגדולים נגד האב וכדי לאפשר לבן הצעיר לפעול בניגוד להסכמות במשפחה ולפגוש את האב מבלי להיות מנודה על ידי אחיו, הוזמנו הילדים לביהמ"ש, והועבר המסר כי המפגשים בין הבן הצעיר לאב יתקיימו על פי החלטות ביהמ"ש, על פי טובתו של הקטין ולא בהכרח על פי רצונו, כפי שהובעה באותה פגישה.

לאחר המפגש עם הילדים, ניתנה ביום 14.6.05 החלטה בה צוין בסעיף 8 : "...יש להתחיל לאלתר במפגשים עם הבת הקטנה ולצרף לאחר מכן את הילדים הגדולים וזאת במטרה למנוע את התפתחות התסמונת ניכור הורי".

            התרשמותי מהמשפחה הובעה בהחלטה מיום 6.3.06 בסעיף 3 : "במקרה שלפנינו ישנם 4 ילדים קטנים אשר הפכו להיות חללים של ההליכים של הוריהם, תפקידו של בית המשפט להגן עליהם עד כמה שניתן".

7.         למרות המאמצים הרבים שנעשו על ידי כל הגורמים המטפלים, המאמצים נשאו פרי רק לגבי שני הילדים הצעירים; הבן אוניר והבת אידית.

8.         הסדרי הראיה עם שני הילדים נמשכו כל השנים עד שבספטמבר האחרון ארע דבר בין האב לבן אוניר ומאז הקשר עמו נותק.

9.         א., נשוא התובענה שבפני,  הינה היחידה שנשמר הקשר בינה לבין האב משך כל השנים והתביעה הנוכחית מתייחסת לבקשתה, שהוגשה באמצעות אביה, לעבור למשמורת האב.

            לטענת התובע, הקטינה פנתה אליו אינספור פעמים וטענה בפניו כי היא בודדה בבית האם, היחידה שאינה בקואליציה של האם והילדים נגד האב. היא סובלת מאלימות פיסית ואף התעמרות רגשית. היא מרגישה בודדה מושפלת ומנודה.

10.       בכתב ההגנה טוענת האם, כי הדברים שהקטינה אומרת אינם נכונים, הקטינה מוסתת על ידי האב, היא במצוקה וזקוקה לטיפול לאלתר. העברת המשמורת, לטענתה, תיצור ניכור הורי כלפי האם ותגרום לקטינה נזק שאינו בר תיקון.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ