אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאסם נ' גבועה ואח'

קאסם נ' גבועה ואח'

תאריך פרסום : 15/02/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חדרה
1396-11-08
10/02/2010
בפני השופט:
נאסר ג'השאן

- נגד -
התובע:
וחיד קאסם
הנתבע:
1. סאלח גבועה
2. הראל חברה לביטוח בעמ
3. אבנר חברה לביטוח בעמ

החלטה

1.החלטתי זו עניינה הוצאות ושכר טרחת עו"ד להם עתר הנתבע מס' 1 בישיבה שהתקיימה ביום 28.1.2010.

2.התובע הגיש תביעה לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה- 1975. בכתב תביעתו, טען התובע, כי הוא נפגע בהיותו נוסע ברכב 69-738-02 שהיה נהוג על ידי הנתבע מס' 1 וכי הנתבעות 2 ו- 3 אחראיות לפצותו בגין נזקי הגוף שנגרמו לו בהיותן מבטחות השימוש ברכב הנ"ל.

3.בכתב הגנתן, טענו הנתבעות 2 ו-3 , כי לא הנתבע מס' 1 הוא שנהג ברכב, כי אם התובע עצמו, שאינו בעל רישיון נהיגה ולפיכך, דין התביעה להדחות כנגד הנתבעות 2 ו- 3.

4.לאור טענת הנתבעות 2 ו- 3 הנ"ל, והואיל והנתבע מס' 1 נותר ללא ייצוג, נאלץ הוא לשכור שירותיו של עו"ד ולהגיש הן כתב הגנה והן הודעה לצד ג' כנגד הנתבעת מס' 2 .

5.בישיבת קדם משפט שהתקיימה ביום 28.1.2010 הודיעה ב"כ הנתבעת מס' 2 , כי היא נוטלת ייצוג הנתבע מס' 1 הואיל ומרשתה מודה בחבות.

6.הנתבע מס' 1 טען, כי כפירת הנתבעת מס' 2 בחבותה לפצות את התובע בגין נזקיו מן התאונה וטענתה, לפיה הנתבע מס' 1 לא נהג ברכב, גרמה לנתבע מס' 1 לשכור שירותיו של עו"ד ולהגיש כתב הגנה והודעת צד ג'. לפיכך- הוא עתר לפסוק לטובתו הוצאות ושכ"ט עו"ד. מאידך, בתשובה שהגישה הנתבעת מס' 2 טענה, כי היא הודתה בחבות בשלב מוקדם, וכי כפירתה בשאלת החבות נבעה מן העובדה, כי לא היה בפניה תיק המשטרה וכאשר הגיע לידיה תיק זה, ולאחר עיון בו, הודיעה לבית המשפט כי היא מודה בחבותה לפצות את התובע בגין נזקיו שנגרמו, ככל שנגרמו, מן התאונה.

7.לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, שקלתי טענות הנתבע מס' 1 מחד וטענות הנתבעת מס' 2 – מאידך ולאור השלב בו הודיעה הנתבעת מס' 2 על הודאתה בחבות לפיצוי לפי החוק; ומשסברתי, כי לא היה מקום בנסיבות העניין להגיש הודעה לצד ג', אני מחייב את הנתבעת מס' 2 לשלם לנתבע מס' 1 את הוצאותיו ושכ"ט עו"ד בסך 1,500 ₪ כולל מע"מ. הסכום ישולם תוך 30 יום מהיום שאם לא יכן ישא הפרשי הצמדה וריבית החל מהיום ועד התשלום בפועל.

ניתנה היום, כ"ו שבט תש"ע, 10 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ