לפניי בקשת החייב להצהיר כי ההפטר שניתן לו בתיק חל גם על קנס מנהלי.
צו כינוס לנכסי החייב ניתן ביום 31.1.10 וביום 9.10.13 הוכרז החייב כפושט רגל.
ביום 13.4.14 ניתן לחייב הפטר.
לטענת החייב, כאשר פנה באוגוסט 2014 למשרדי מס הכנסה נמסר לו כי לחובתו קנס מינהלי על סך 15,260 ₪ משנת 2000 שעליו לשלם. לטענתו, הקנס היה חלק מתביעת החוב שהגיש אגף מס הכנסה במסגרת ההליך ומס הכנסה קיבל דיבידנד בתיק ולכן הוא מנוע מלדרוש את התשלום פעם נוספת. עוד לטענתו, מס הכנסה יצר מצג לפיו עם ביצוע התשלום על פי ההסדר החייב יהיה פטור לחלוטין מכל חובותיו; על סמך מצג זה מכר החייב נכס ושילם את החובות, ולכן יש לראות את מס הכנסה כמי שויתר על הפטור שהחוק מקנה לקנסות והוא מושתק מלטעון אחרת.
לטענת מס הכנסה, הקנס שהוטל על החייב הינו קנס מנהלי וההפטר אינו חל על חוב המגיע למדינה בשל קנס.
הכנ"ר תומך בעמדת אגף מס הכנסה. הכנ"ר מדגיש כי בסופו של דבר התיק לא הסתיים בהסדר אלא בהפטר, וצו ההפטר אינו פוטר את החייב מקנסות. עוד לטענתו, אין לראות בקבלת הדיבידנד על ידי אגף מס הכנסה הסכמה לוותר על הקנס המנהלי.
החייב הציע לנושים הסדר, ואגף מס הכנסה, באמצעות הגב' דפנה עמר אשר נכחה באסיפת הנושים, הסכים להסדר, אולם ההסדר לא אושר בסופו של דבר על ידי הנושים וההליך הסתיים בהפטר שקיבל החייב על פי מתווה שהיה מקובל על הנאמן והכנ"ר (החלטת בית המשפט מיום 10.12.13).
משהסתיים ההליך במתן הפטר, חל סעיף 69(א)(1) לפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980, הקובע כי צו הפטר אינו פוטר את פושט הרגל מחוב המגיע לפי התחייבות להימנע מעבירה או חוב המגיע למדינה בשל קנס.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.