אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בערעור על גז"ד לחברי ארגון 'לה פמיליה'

פס"ד בערעור על גז"ד לחברי ארגון 'לה פמיליה'

תאריך פרסום : 03/03/2019 | גרסת הדפסה

ע"פ
בית המשפט העליון ירושלים בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
2814-18,2827-18,2846-18,2849-18,2850-18, 2917-18, 2921-18
27/02/2019
בפני הרכב השופטים :
1. נ' סולברג
2. ג' קרא
3. א' שטיין


- נגד -
המערערים :
1. המערער בע"פ 2814/18 והמשיב בע"פ 2921/18: ניב מנור
2. המערער בע"פ 2827/18 והמשיב בע"פ 2921/18: רן יצחקי
3. המערער בע"פ 2846/18: אביתר יוסף
4. בע"פ 2849/18 והמשיב בע"פ 2921/18: דניאל אלישייב
5. המערער בע"פ 2850/18 והמשיב בע"פ 2921/18: גדי יחיאלוב
6. המערער בע"פ 2917/18 והמשיב בע"פ 2921/18: דור מגידיש

עו"ד עדי כרמלי [בשם מערער 1]
עו"ד יהודה שמעוני [בשם מערער 3]
עו"ד שי שורר ועו"ד איתי כהן [בשם מערער 4]
עו"ד משה אורן [בשם מערער 5]
עו"ד רותם כהן [בשם מערער 6]
עו"ד זוהר ארבל ועו"ד דנה אוחנה [בשם מערער 6]
המשיבה בע"פ 2814/18, 2827/18, 2846/18, 2849/18, 2850/18 ו-2917/18 והמערערת בע"פ 2921/18:
מדינת ישראל
עו"ד תמר בורנשטיין ועו"ד קרן רוט
פסק דין
 

 

השופט נ' סולברג:

 

  1. ערעורים מזה ומזה מונחים לפנינו, במסגרת פרשת אלימות נרחבת וקשה. ששה מערערים – דניאל אלישייב, רן יצחקי, גדי יחיאלוב, ניב מנור, אביתר יוסף, ודור מגידיש – על חומרת עונשי המאסר שנגזרו עליהם בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו בת"פ 16281-08-16 (השופט ב' שגיא); מנגד הגישה המדינה ערעור על קולת עונשיהם של חמישה מהמערערים.

 

רקע ועיקרי כתב האישום המתוקן

  1. המערערים הורשעו בפעילות עבריינית במסגרת חברותם בארגון 'לה פמיליה' (להלן: הארגון או לה פמיליה). לה פמיליה הוקם כארגון אוהדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, שבין מטרותיו "לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידיאולוגיה אנרכיסטית וגזענית ושנאת המגזר הערבי". מטרה זו מצאה את ביטויה בהמנון הארגון: "כה אמרתי לך הדבר, היכונו לימים הקרבים ובאים, בהם יוקם הצבא החזק ביותר שנראה עלי אדמות, אשר יגן בעדך וימחק מעל פני האדמה את כל העומד בדרכו, צבא גרילה גזעני ואכזר, צבא שיקרא אוהדי בית"ר למענך – לה פמיליה – הנה זה בא". כדי לממש את מטרתו-זו של הארגון, רכשו חלק מחבריו כלי תקיפה מגוונים, ובמהלך השנים נהגו לארוב לאוהדי קבוצות יריבות כשהם מצויידים בכלי התקיפה שברשותם. כתבי האישום מושא הערעורים שלפנינו, מתייחסים לאירועי אלימות שבמסגרתם הותקפו אוהדים של קבוצות יריבות: אירוע פלורנטין מיום 3.10.2015 (להלן: פלורנטין 1); אירוע פלורנטין מיום 29.5.2016 (להלן: פלורנטין 2); אירוע חניון רידינג מיום 24.8.2015 (להלן: רידינג); אירוע חוף פולג מיום 26.6.2015 (להלן: חופים 1); אירוע חוף פולג מיום 3.7.2015 (להלן: חופים 2). בשלושה מחמשת האירועים דלעיל, נטלו חלק אחד או יותר מהמערערים שלפנינו. תחילה אפרט בתמצית את אשר אירע בכל אחד מן האירועים, לאחר מכן אתייחס לחלקו של כל אחד מן המערערים באירועים השונים.

 

אירוע פלורנטין 1

  1. במהלך שנת 2015 פרצה קטטה בין ג'ק, אוהד קבוצת הפועל תל אביב (להלן: הפועל) לבין עומר גולן, אחד מחברי לה פמיליה. בעקבות אותה קטטה החליטו חלק מחברי הארגון, כי יש לבצע פעולת תגמול ונקם באוהדי הפועל. הם קשרו קשר לארוב לאוהדי הפועל, לתקוף אותם, ולחבול בהם. את תכניתם העלו לקבוצת ה'וואטספ' של לה פמיליה, וקראו לחבריהם להיפגש ביום 3.10.2015 סמוך לאצטדיון 'בלומפילד', כדי לממש את תכניתם. עשרות מחברי הארגון נענו לקריאה, והגיעו למקום המפגש כשרובם רעולי פנים, לבושי שחורים, ומצויידים באלות בייסבול, מקלות עץ, אבנים, סכינים, בקבוקי זכוכית, מברגים וצינורות גומי. עומר גולן, שנמנה על חברי הארגון, הצטייד ב'פטיש תופסנים' מברזל, קצה אחד של ראשו שטוח, בקצהו האחר שיניים ארוכות ומחודדות; עומר הצהיר באוזני חלק מהנאספים, כי בכוונתו להרוג את ג'ק 'היום'. עומר טמן את הפטיש תחת אחת מהמכוניות של חברי הארגון, והמתין לשעת כושר. בשלב מסוים החלו חברי הארגון לתור אחר אוהדי הפועל, במטרה לבצע בהם את זממם. תחילה פנו לאדם שנדמה בעיניהם כאוהד הפועל, אך משהתברר כי שגו בזיהוי, הניחו לו, והמשיכו בחיפושיהם. הם שׂמו פעמיהם לכיוון מחסן אוהדי הפועל שברחוב פלורנטין, ובהגיעם למקום המתינו בדריכות לבואם של האוהדים. משהבחינו בכעשרים אוהדי הפועל, רצו לעברם, והחלו לתקפם בכלי המשחית שהביאו, וכן באגרופים, אבנים, וכסאות. אחד מחברי הארגון חבט בעוצמה בראשו של אחד מאוהדי הפועל, כשבידו לבנה. עומר רץ להביא את הפטיש, חזר לזירת האירוע, חבט בעוצמה בראשו של יורי סדלצקי (להלן: יורי), כשהוא מפנה לעברו את צידו המשונן של הפטיש. הפטיש ננעץ בראשו של יורי, וניסיונות להוציאו עלו בתוהו. יורי נפל שׂרוע על הקרקע ודם ניגר מראשו. יִצרם של התוקפים לא שקט, והם הוסיפו להפליא ביורי את מכותיהם. אחד השליך עליו אבן גדולה, ואחר הכהו במקל. יורי פּוּנה לבית החולים כשהפטיש עודנו מקובע בעצם גולגלתו, ובהגיעו הובהל בדחיפות לניתוח כשהוא בסכנת חיים מיידית. יורי נותח מספר ניתוחים מורכבים, גם לאחר שחרורו מבית החולים אושפז עוד מספר פעמים, ונדרש ניתוח נוסף לצורך שחזור עצם הגולגולת. יורי הוגדר על-ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה בשיעור של 83%, ונקבעה לו אי-כשירות לצמיתות בשיעור של 100%. עד עצם היום הזה סובל יורי מכאבי ראש כרוניים, פגיעה בזיכרון, וקיים חשש מתמיד לזיהומים בראשו.

 

אירוע פלורנטין 2

  1. קטטה אלימה נוספת שפרצה בין חברי הארגון לאוהדי הפועל, הובילה את חברי הארגון לרצות לשחזר את 'הצלחת' אירוע פלורנטין 1. הודעה נשלחה לחברי הקבוצה ובה קריאה להיפגש ביום 29.5.2016, בשעה 21:45, "איפה שהיינו בפעם הקודמת עם הפטיש", "מקום הטוב של פעם שעברה". גם בפעם הזאת נענו חלק מחברי הארגון לקריאה, והגיעו למקום כשהם עוטים על גופם בגדים כהים ונושאים עמם מוטות ברזל, אלות בייסבול ואגרופן. חברי הקבוצה החלו לתור אחר אוהדי הפועל במטרה לבצע בהם את זממם, אלא שאז הגיעו כוחות משטרה למקום ושיבשו את תכניותיהם.

 

אירוע רידינג

  1. ביום 24.8.2015 התקיים משחק כדורגל בין קבוצת בית"ר ירושלים לבין קבוצת הפועל, באצטדיון 'טדי' בירושלים. חלק מחברי הארגון תכננו להגיע לחניון 'רידינג' שממנו עתידה היתה לצאת הסעה של אוהדי הפועל, ולפגוע בהם. הם הגיעו למקום מצויידים באלות בייסבול, מקלות עץ (לרבות מקל עם מסמרים), אבנים, בקבוקים וצינורות מגומי קשיח. חברי הארגון ארבו לאוהדי הפועל מאחורי כלי-רכב שחנו במקום, וכשהבחינו בקבוצה גדולה של אוהדי הפועל, רצו אליהם, קיללו אותם והשליכו לעברם בקבוקי זכוכית. האוהדים נסו על נפשם, למעט אוהד אחד שכשל בהימלטותו משום שהיה פצוע ברגלו. חברי הארגון קיללו אותו, הפילו אותו ארצה, השליכו עליו בקבוקי זכוכית, ותקפו אותו בבעיטות ובאגרופים. שניים מחברי הארגון הכו אותו באמצעות צינורות. עובר אורח שהבחין במתרחש התערב, ומילט את המתלונן מידיהם של התוקפים.

 

אירוע חופים 1

  1. ביום 26.6.2015 החליטו כמה מחברי הארגון לתקוף את אוהדי קבוצת מכבי חיפה, ולגנוב מהם ציוד. לשם ביצוע התקיפה, הגיעו חלק מחברי הארגון לחוף פולג, שבו התקיימו בעת ההיא משחקי 'כדורגל חופים'. אחד מחברי הארגון הבחין באוהד מכבי חיפה שמכר חולצות של קבוצתו, וניסה לחטוף מידיו את שק החולצות. אוהדי חיפה שנכחו במקום ניסו להתנגד לחטיפה, או אז התנפלו עליהם חברי הארגון, ותקפו אותם בכל חלקי גופם באגרופים ובעיטות. מעוצמת המכות נפלו ארצה חלק מאוהדי מכבי חיפה, וחברי הארגון הוסיפו להכות בהם, ומשכו את שק החולצות. השק נקרע והמה נמלטו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ