ת"א
בית משפט השלום ירושלים
|
50444-02-11
04/11/2012
|
בפני השופט:
אנה שניידר
|
- נגד - |
התובע:
1. עמותה לעידוד ריקודי עם בישראל 2. שמואל שמיר 3. מרתה שמיר 4. שמואל כרמי 5. בלהה כרמי 6. שרית קבליס 7. דייזי נפתלי 8. עדינה שם טוב 9. משה שם טוב 10. מרים שמילוביץ 11. שרית שימלוביץ 12. נורית חומסקי 13. יורם חומסקי 14. תקוה סולומון 15. שושנה שהין 16. אמיליה מנע 17. אברהם מנע 18. מרים נחמן 19. גדעון נחמן 20. שמחה אבידן 21. אלי אבידן 22. תמר אבישר 23. לבנה אשכנזי 24. צביה ארוך 25. בני ארוך 26. רבקה צחי 27. רחמים צחי 28. ברוריה ברקת 29. יהודה ברקת 30. יעקב למדן
|
הנתבע:
1. איתן כתרי - עניינו הסתיים 2. עלית סוכנות נסיעות ותיירות - עניינה הסתיים 3. אלאיטליה קומפניה איראה אס פי איי 4. דלתא איירליינס אונק על ידי נציגה בישראל נס תעופה בע"מ
|
פסק-דין |
1. עניינה של תובענה זו, שהוגשה ביום 27.2.11, פיצוי התובעים בסכום של 376,400 ש"ח בשל כשלים שונים במהלך נסיעה חזרה מארצות הברית לישראל ביום 05.12.10, במסגרת טיול מאורגן.
2. התובעים 2 עד 30 (להלן -
התובעים) הם חברים בתובעת 1 , שהיא עמותה לעידוד ריקודי עם בישראל (להלן -
העמותה), אשר נוהגת לארגן מדי פעם נסיעות לחו"ל לחבריה, והנסיעה נשוא התביעה בוצעה במסגרת החברות בעמותה .
3. לטענת התובעים, הם הזמינו את כרטיסי הטיסה באמצעות הנתבע 1 (להלן -
כתרי), במסלול תל אביב - ניו יורק ,וחזרה ממיאמי.
כתרי הזמין את הכרטיסים מהנתבעת 3 (להלן -
אלאיטליה) במסלול הלוך תל אביב - רומא- ניו יורק, וחזרה - באמצעות הנתבעת 4 (להלן -
דלתא).
עם הגיעם לשדה התעופה במיאמי , נמסר לתובעים כי חברת דלתא לא קיבלה את התשלום ולפיכך לא התאפשר להם לטוס לישראל.
רק לאחר שעות ארוכות סודר לתובעים בית מלון, ולמחרת טסו התובעים לישראל דרך תחנת ביניים בשדה התעופה באטלנטה.
4. בדיון שהתקיים ביום 15.7.12 הסכימו אלאיטליה ודלתא לשאת בפיצוי, ככל שייקבע שהן חבות בפיצוי, באופן שווה ביניהן (פרוטוקול עמ' 4 שורות 16-17).
לפיכך, הסכימו התובעים למחוק את כתרי וכן את הנתבעת 2 (להלן -
סוכנות הנסיעות), (פרוטוקול עמ' 4 שורות 25-26), והתביעה נותרה כנגד אלאיטליה ודלתא בלבד.
בנסיבות אלה, ניתן תוקף של החלטה להסכמה הדיונית שהושגה בין הצדדים לפיה יוגשו סיכומים בכתב, ללא דיון הוכחות, וכי במסגרת סיכומיהם רשאים התובעים לטעון גם להוצאות לגבי כתרי וסוכנות הנסיעות.
5. התובעים, שמעידים על עצמם כקשישים, דורשים סכום של 376,400 המורכב כדלקמן:
(א) לכל אחד מ- 29 התובעים - סכום של 11,600 ש"ח (הכולל 10,000 ש"ח בשל עגמת נפש והפסדים לא ממוניים , וכן 1,600 ש"ח עבור הוצאות כלכלה והסעה הלוך ושוב משדה התעופה לבית המלון, טלפונים, אובדן שכר עבודה, ימי חופשה, וכן הוצאות להארכת פוליסות הביטוח).
(ב) לעמותה - 40,000 ש"ח בשל הנזק למוניטין שלה.
6. בסיכומיהם טוענים התובעים כי בהעדר חקירה שכנגד יש לראות את הנזקים הכספיים הנטענים כנזקים קצובים ומוכחים.
7. לגבי הוצאות משפט כנגד כתרי וסוכנות הנסיעות, אשר כאמור נמחקו, טוענים התובעים כי הם לא יכלו לדעת את מקור הכשל ולכן תבעו את כל המעורבים היכולים להיות אחראים לכך, לרבות כתרי וסוכנות הנסיעות, אך משהתברר כי אלאיטליה ודלתא ניסו לגלגל את הכשל לפתחם של כתרי וסוכנות הנסיעות באופן שקרי - מן הראוי שהן יישאו בהוצאותיהם של כתרי וסוכנות הנסיעות.
8. בסיכומים מטעמן מודות אלאיטליה ודלתא כי אכן חל כשל מערכתי בתקשורת המחשבים שביניהן, ולפיכך לא היה לאל ידה של דלתא לאפשר לתובעים לעלות לטיסה שיועדה להם.
לטענתן, בסך הכול איחרו התובעים לשוב לישראל בפרק זמן של כיממה אחת, ואיחור זה לא נבע מחמת רשלנות או כוונת זדון מצד חברות התעופה אלא מחמת מתקלה בלתי צפויה שאין להטיל בעטיה את האחריות עליהן.
9. לעניין הנזק טוענות אלאיטליה ודלתא, כי סכום התביעה הינו מופרך, ולא הוצגו כל ראיות בדבר ההוצאות הנטענות על ידי התובעים.
לגבי העמותה נטען, כי לא נגרם לה כל נזק בפועל שכן הכרטיסים נרכשו על שם התובעים בלבד, ולכן לא הוכחה כל יריבות בינה לבין חברות התעופה.
לשם הזהירות טוענות אלאיטליה ודלתא, כי לא הוכח שלעמותה נצבר וקיים מוניטין כלשהו, וכי נגרם נזק למוניטין זה ולשמה הטוב.