אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק עפ 7442/04

פסק-דין בתיק עפ 7442/04

תאריך פרסום : 06/09/2007 | גרסת הדפסה

ע"פ
בית המשפט המחוזי באר שבע
7442-04
08/06/2005
בפני השופט:
1. כב' הנשיא י. פלפל - אב"ד
2. נ. הנדל
3. י. אלון


- נגד -
התובע:
אביזמיל יצחק
עו"ד ברונו בלנגס
הנתבע:
מדינת ישראל
עו"ד אדם אור
פסק-דין

הנשיא י. פלפל:

1.         לפנינו ערעור של המערער יצחק אביזמיל המיוצג על ידי עו"ד ברונו בלנגס, על פסק דינו של בית משפט השלום באשדוד (כב' ס. הנשיא השופט חמדני) מיום 13.9.04 בת.פ. 1737/03.

            הערעור הינו על עצם ההרשעה וכב' בית המשפט מתבקש על ידי המערער לקבל את הערעור ולזכותו מביצוע כל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

2.         על פי כתב האישום המערער, שהיה פקיד בכיר במוסד לביטוח לאומי בירושלים נפגש עם המתלוננת, מספר פעמים בעקבות טענותיה שהיא לא זוכה לטיפול טוב וסביר מהמוסד לביטוח לאומי בקשר להחלפת קופת חולים של בתה הקטינה.

            על פי הנטען בכתב האישום, לאחר מספר פגישות הציע המערער למתלוננת לסייע לה בענייניה במל"ל תמורת קשר אינטימי ודיסקרטי ביניהם לרבות פגישות בחדר שכור באשקלון. לטענת המאשימה, המערער עבר בכך עבירה של לקיחת שוחד לפי סעיפים 294(א) + 290 לחוק העונשין, תשל"ז - 1977.

3.         כב' ס. הנשיא, השופט חמדני, קבע, כי המערער והמתלוננת נפגשו מספר פעמים ליד משרדי המל"ל באשדוד. באחת הפגישות נכח חברה לחיים של המתלוננת ובאותה פגישה המערער קיבל ממנה מסמכים והסברים וטיפל בבעיית העברה של בתה של המתלוננת מקופת חולים אחת לשניה לשביעות רצונה המלאה.

            לאחר שבעייתה של המתלוננת נפתרה, קבע כב' השופט, כי המערער התקשר אליה טלפונית לשאול אם העניין סודר וקבע עמה פגישה נוספת שהתקיימה אף היא ליד משרדי המל"ל באשדוד. משנפגשו המערער והמתלוננת הסיע המערער את המתלוננת במכוניתו לחוף הקשתות באשדוד ושם ישבו לשתות קפה ולשוחח.

            בהמשך יצר המערער קשר עם המתלוננת וקבע איתה פגישה נוספת. לפגישה זו הגיעו גם בתה הקטינה של המתלוננת ובתו של החבר שלה. משנפגשו המערער הסיע את המתלוננת ואת הבנות לקניון באשדוד ולאחר מכן הסיע אותן לבתיהן. בנוסף היו עוד שיחות טלפון בין המתלוננת למערער. אחת משיחות הטלפון הוקלטה, מכשיר ההקלטה הדיגיטלי הוגש (ת/6) וכן הוגש תמליל השיחה (ת/5). היתה שיחת טלפון נוספת שהשוטר אמנון מכתובי שמע חלק ממנה.

4.         המערער טען שלשיחות ולמפגשים עם המתלוננת לא היה כל הקשר רומנטי או מיני אלא הוא התרשם ממצבה הבריאותי של המתלוננת ולאחר שזו פרשה בפניו את מצוקותיה ולאחר שראה שהיא מהלכת על קביים רצה מאוד לעזור לה ולעודד אותה, כשם שהוא עושה לכל המבוטחים המטופלים על ידו.

5.         הסניגור, עו"ד בלנגס, טען שהמתלוננת והחבר שלה, קשרו קשר להעליל על המערער וזאת לאחר שהמתלוננת חששה שיוודע לחבר שלה, מפי הבנות, על הקשר ביניהן.

6.         בית המשפט קיבל את עדות המתלוננת ואת גירסתה ודחה את גירסת המערער.

7.         לא הצלחתי להאזין להקלטת דברי המערער והמתלוננת אולם קראתי בעיון את התמליל ת/5.

            למערער היו טענות בקשר לקבילות התמליל, יתכן שבטענות אלו היה ממש כלשהו, אולם עיון מדוקדק בפרוטוקול עדותו של המערער, מעלה שהמערער לא העלה אף טענה בקשר לנכונות התמליל, הוא לא טען שלא אמר את מה שנרשם בתמליל, אל נכון התמליל אף לא נזכר לא בחקירתו הראשית, לא בחקירתו הנגדית ולא בחקירתו החוזרת ועל כן מה לו להלין על אופן ביצוע ההקלטה כאשר לא טען מילה וחצי מילה ביחס לנכונות האמור בתמליל. בתמליל מספר רב ביותר של קטעים מרשיעים, אלה דברים שאמר המערער בכבודו ובעצמו.  אביא כמה דוגמאות.

*           " תראי, אם את ואני בקשר טוב אני מתכוון גם הוא... קודם שנכיר אחד את השני אם מה שיוצא מזה אני חושב שאפשר להכיר טוב את השני זה חשוב ואז לא נפגשנו הרבה פעם אחת נפגשנו פעמיים שנכיר טוב יותר. תרצי קשר אינטימי מה טוב, לא תרצי, באמת, איך שנוח לך".

*           "אבל אמרתי לך דיסקרטיות מלאה, זאת אומרת רק שנינו, ביננו. לא. אסור שהוא ידע או מישהו".

*           "אני מתכון שהחבר שלך לא צריך לדעת מזה".

*           "בלי התחייבות, האם את מעוניינת גם בקשר טוב איתי אינטימי מדי... אנחנו לא ילדים, מבינים מה שאנו רוצים".

*           " בינתיים מה שאני אומר לך זה שאני אזרז לך דברים... אמרתי לך, מצאת חן בעיני, אני לא עוזר נגד חוק, רק על פי חוק, הבנת. רק על פי חוק מה שמגיע נותנים לך. מה שאני עושה פשוט אני מזרז זאת אומרת... אומר תטפלו בה יפה תעשה את זה מהר אבל את מקבלת בינתיים כל מה שמגיע לך אם יהיה מצב שיהיה בעיה אני גם יעזור לך גם לפתור את הבעיה כמו שיש לך... מצאת חן בעיננו אבל אם כן זה בעיה אחרת את אומרת לי אני ידבר עם..."

*           " מגיע לך דברים על פי חוק, מגיע לך אני עושה אני מזרז... זאת אומרת, למה אתם לא נותנים אז הם מטפלים יפה אבל לא רק אני עוזר אני עוזר להרבה אנשים".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ