עמש"מ
בית המשפט המחוזי חיפה
|
27772-08-12,1745-09-12
07/01/2013
|
בפני השופט:
יגאל גריל ס. נשיא
|
- נגד - |
התובע:
נציבות שירות המדינה עו"ד פרקליטות מחוז חיפה פלילי עו"ד גב' מאיה יוזבגי
|
הנתבע:
פנינה אוחנה עו"ד אמיר שלום
|
פסק-דין |
א. בפניי שני ערעורים שהדיון בהם אוחד על פסק דינו של בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה (בראשות עו"ד אורי כהן - מ"מ אב"ד), בתיק בד"מ 35/11.
ערעורה של הנציבות בעמש"מ 27772-08-12 הינו כנגד גזר דינו של בית הדין, שניתן ביום 22.7.12, ולפיו הוטלו על גב' פנינה אוחנה (שהיא המערערת בעמש"מ 1745-09-12), בדעת הרוב, אמצעי המשמעת הבאים:
נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת למשך שנה, העברה מתפקידה במעון לתפקיד במשרד הרווחה, וכן, החזרת הסכום של 4,200 ש"ח לאוצר המדינה, שקיבלה המערערת, פנינה אוחנה, שלא כדין (ההחזר יבוצע ב-10 תשלומים).
ערעורה של המערערת פנינה אוחנה בעמש"מ 1745-09-12 (להלן:
"המערערת"), הינו כנגד הכרעת הדין אשר ניתנה ביום 16.5.12 ולפיה היא הורשעה בעבירות לפי סעיפים 17(1),(2), (3),(4) לחוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג - 1963 (להלן:
"החוק"), וזאת באישום הראשון, וכן בעבירות לפי סעיפים 17(1),(2),(3) לחוק, ביחס לאישום השני.
ב. הנסיבות הצריכות לעניין הינן בתמצית אלה:
ביום 17.4.11 הגישה הנציבות תובענה לבית הדין כנגד המערערת, ילידת שנת 1963, המועסקת במשרד הרווחה בדרגה 16 + מינהלי בתפקיד רכזת משאבי אנוש במעון "נופים" שבמושבה מגדל.
המערערת מועסקת בשירות המדינה מאז שנת 2000.
נטען בתובענה, שמתוקף תפקידה מטפלת המערערת בדיווחי הנוכחות של העובדים במעון, והיא בעלת הרשאת גישה למערכת הממוחשבת של דיווחי הנוכחות.
באישום הראשון נטען, כי במהלך התקופה מאז ינואר 2009 ועד ספט' 2010, ב-42 הזדמנויות (שפורטו בסעיף א' לתובענה), שינתה המערערת את שעת כניסתה ו/או יציאתה ממקום עבודתה.
בנוסף, כך נטען, נהגה המערערת בתקופה זו לדווח דיווחים כוזבים אודות ימי עבודה בימי שישי, וזאת עשתה המערערת בעשר הזדמנויות, אשר פורטו בנספח ב' של התובענה (מיום 30.1.09 - 6.11.09).
בכל המקרים המפורטים נהגה המערערת להזין למערכת הנוכחות הממוחשבת נתונים כוזבים לגבי נוכחותה בעבודה, וזאת באופן ידני ומבלי שקיבלה לכך אישור ממנהל המעון כנדרש.
נטען באישום הראשון, שבמעשיה אלה ניצלה המערערת את המערכת הממוחשבת העומדת לרשותה מתוקף תפקידה, לצורך עדכון שעות עבודתה, תוך כדי הפרת ההוראה המחייבת את עובדי המדינה להחתים כרטיס נוכחות בכניסה וביציאה ממקום העבודה.
בגין מעשיה אלה קיבלה המערערת שכר שלא כדין בסכום של כ - 4,200 ש"ח.
על יסוד כל אלה מייחסת הנציבות למערערת באישום הראשון עבירה לפי סעיף 17(1),(2),(3),(4) של החוק.
ג. באישום השני שבתובענה נטען, שבמהלך התקופה, החל מינואר 2009 עד ספטמבר 2010,
ב-22 הזדמנויות שפורטו בנספח ג' של התובענה, נמנעה המערערת מלהחתים את כרטיס הנוכחות בכניסתה למקום העבודה ו/או ביציאה ממנו, או בשניהם יחד.
במקרים אלה, נהגה המערערת להזין למערכת הנוכחות הממוחשבת נתונים לגבי נוכחותה בעבודה באופן ידני ומבלי שקיבלה לכך אישור ממנהל המעון כנדרש.
בנוסף, כך נטען, נהגה המערערת במהלך תקופה זו להזין במערכת הממוחשבת נתונים אודות שעות נוכחותו של מר שלום גבאי, אמרכל המעון, שהוא גם הממונה עליה, וזאת עשתה המערערת לפי הוראתו ו/או בקשתו של מר גבאי ב-69 מקרים, אשר פורטו בנספח ד' של התובענה, וללא קבלת אישור ממנהל המעון כנדרש.
נטען באישום השני, שבמעשיה אלה ניצלה המערערת את המערכת הממוחשבת העומדת לרשותה מתוקף תפקידה לצורך עדכון שעות עבודתה, תוך כדי הפרת ההוראה המחייבת את עובד המדינה להחתים כרטיס נוכחות בכניסה וביציאה ממקום העבודה.