מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק א 31955/04 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פסק-דין בתיק א 31955/04

תאריך פרסום : 27/08/2008 | גרסת הדפסה
א
בית משפט השלום תל אביב-יפו
31955-04
07/03/2005
בפני השופט:
ד"ר אחיקם סטולר

- נגד -
התובע:
1. מפרם פרוייקטים ושינוע 92 בע"מ
2. אישיביצקי קליין מירית

עו"ד קפלנסקי משה
הנתבע:
שירביט חברה לביטוח בע"מ
עו"ד תגר מרדכי
פסק-דין

בפני תביעה על סך של 50,000 ש"ח שעניינה תביעה של מבוטח כנגד חברת ביטוח לפיצויים בשל הפרת הסכם ביטוח או ביצוע רשלני שלו.

הצדדים ונסיבות המקרה

תובעת מס' 1 - חברת מפרם פרויקטים ושינוע בע"מ -   הינה חברה העוסקת במגוון עבודות בנייה: בעבודות מתכת, קונסטרוקציה, הרמת ביוב וכו'.

תובעת מס' 2 - אישיביצקי קליין מירית   (להלן: "התובעת 2"), הינה הבעלים הרשום של רכב קדילק, דגם 69DW6, שנת ייצור: 1995, מ.ר. 68-558-00 (להלן: "רכב הקדילק" או "הרכב") המשמש את מנכ"ל התובעת 1.

הנתבעת - שירביט חברה לביטוח בע"מ (להלן: "שירביט"), הינה חברה לביטוח  אשר ביטחה בזמנים הרלוונטיים לכתב התביעה, את רכב הקדילק שבבעלות התובעת 2 בפוליסה לביטוח רכב פרטי/ מסחרי "שיר לרכב" שמספרה 98-0003521-02 לתקופה שבין:   1.1.2002 ועד 31.12.2002, בין היתר כנגד סיכוני תאונה מכל סוג שהוא, וכיסוי הוצאות במקרה שבו הרכב יצא מכלל שימוש עקב סיכון המכוסה בפוליסה (להלן: "הפוליסה").

טענות התובעות על פי כתב התביעה

ביום 2.9.2002 היה רכב הקדילק מעורב בתאונת דרכים אשר נגרמה בעת נסיעה, לאחר שכלב התפרץ לכביש והרכב החליק ופגע בעץ (להלן: "התאונה"). לרכב נגרמו נזקים בדלתות ימין, בכנף האחורית וכן נזקים נוספים. כתוצאה מהתאונה הרכב הושבת, ולבקשת שירביט וכנדרש בפוליסת הביטוח, הועבר הרכב לטיפול במוסך ההסדר - מוסך שי יחיאל לוין בע"מ,  (להלן: "מוסך ההסדר").

ביום- 4.9.2002 הודיעה התובעת 1 לשירביט כי רכב הקדילק עבר תאונה, אשר בעקבותיה הועבר למוסך ההסדר לצורך טיפול.

בפגישה שנערכה עם סוכן הבטוח מר נחום פז, נציג הנתבעת, עוד ביום 31.10.02, סוכם בין הצדדים כי הנתבעת תשלם לתובעת 1 סך של 75,000 ש"ח (ביד), לאחר קיזוז השתתפות עצמית.

התובעת 1 פנתה מספר פעמים לסוכנות הביטוח - מיניביט סוכנות לביטוח אלמנטרי (1994) בע"מ (להלן: "מיניביט") באמצעות סוכן הביטוח - נחום פז אשר באמצעותה בוטח רכב הקדילק, והודיעה כי הרכב מצוי לפי בקשתם במוסך ההסדר, ברם, משך כל התקופה בה היה רכב הקדילק במוסך לא קיבלה התובעת 2 רכב חלופי כמתחייב עפ"י הפוליסה.

ביום 21.11.2002 פנתה התובעת 1 לנחום פז באמצעות מיניביט, והתריעה  כי בחלוף למעלה מחודשיים ימים מיום התאונה רכב הקדילק עדיין מצוי במוסך ההסדר. לפיכך, הודיעה התובעת 1 כי בדעתה להעביר את רכב הקדילק בתיאום עם השמאי יהודה יגן אשר מונה מטעם הנתבעת (להלן:"השמאי") למוסך המיישרים בע"מ, אשר ייחשב למוסך הסדר.

ביום- 22.12.2002 פנתה התובעת 1 לנחום פז והודיעה כי בחלוף 4 חודשים מיום התאונה רכב הקדילק עדיין נמצא במוסך ההסדר, וכי נתברר כי טרם הוזמנו חלקי חילוף לרכב וזאת מהטעם כי המוסך לא קיבל לידיו מקדמה ע"ח החלפים משירביט או מיניביט על מנת שיפעל לתיקון הרכב.

לטענת התובעות התנהגותה זו של שירביט אשר עיכבה את הטיפול הראוי ברכב הקדילק מהטעם כי טרם הוזמנו חלקי החילוף לרכב, הינה בניגוד מוחלט לקבוע ברשימה של פוליסת הביטוח.  

ביום 2.2.2003 פנתה התובעת 1 פעם נוספת לשירביט באמצעות נחום פז והודיעה שוב כי גם הפעם ובחלוף 5 חודשים מיום קרות התאונה טרם החלו בתיקון הרכב. בנוסף, ציינה התובעת כי הימנעותה של שירביט מלטפל ברכב הקדילק גורמת לה נזקים נוספים.

עם קבלת רכב הקדילק, אשר הוחזר לתובעת 1 לאחר תקופה ארוכה של למעלה מ- 6 חודשים מיום קרות התאונה, גילתה התובעת 1 כי הרכב טופל ותוקן בצורה רשלנית וכי הוא רחוק מלהיות תקין, שכן ברכב הקדילק התגלו מספר רב של ליקויים המחייבים תיקונים נוספים ורבים כגון, טלאים וחיבורים ושימוש בחומר מילוי באיכות נמוכה. הרחיק לכת המוסך אשר שם גומי, המשמש כשטיח רגליים, בתוך הכנף הקדמית במקום חלק פח מקורי.

לאור האמור, מיידית עם קבלת הרכב ב- 24.3.2003, פנתה התובעת 1 במכתב לשמאי הרכב יהודה מגן אשר מונה מטעם שירביט ,וציינה בפניו את חוסר שביעות רצונה מתיקון הרכב וכן פרטה את רשימת כל הליקויים והתיקונים אשר נתגלו על ידה תוך דרישה כי הרכב יוחזר מיידית למוסך לצורך השלמת כל התיקונים והליקויים.

משך כל תקופת תיקון הרכב במוסך ההסדר, קרי 7 חודשים, התובעת 2 לא קיבלה רכב חלופי כמתחייב בפוליסת הביטוח. ומשפניות התובעת 1 לשירביט, מיניביט ונחום פז לקבלת רכב חלופי, נותרו ללא כל מענה, נאלצה התובעת 1 לשכור רכב חלופי ולשאת בעלויות השכירות מכיסה, שכן כמפורט לעיל, רכב הקדילק שימש את מנכ"ל התובעת 1.

התובעת 1 פנתה ב- 21.11.2002, 22.12.2002 ו- 2.2.2003 (נספחים ה'-ז') אל שירביט וכן לנחום פז באמצעות מיניביט, והתריעה פעם אחר פעם כי טרם קיבלה רכב חלופי וזאת בניגוד למוסכם עפ"י פוליסת הביטוח שהוצאה לה, ברם, פניותיה נותרו ללא כל מענה,  יהא אשר יהא.

ביום - 26.3.2003 פנתה התובעת 1 לשירביט בדרישה לקבל החזר בגין ההוצאות שנגרמו לה בעקבות העיכוב המתמשך הן בתיקון הלקוי של רכב הקדילק והן עקב הצורך בהשכרת רכב חלופי, ברם, פנייתה זו נותרה ללא כל מענה ו/או התייחסות כלשהי מצד שירביט.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ