אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק א 24252/01

פסק-דין בתיק א 24252/01

תאריך פרסום : 08/11/2009 | גרסת הדפסה

א
בית משפט השלום חיפה
24252-01
01/01/2006
בפני השופט:
ר. למלשטריך-לטר

- נגד -
התובע:
1. מוחמד שחאדה
2. דייא שחאדה

עו"ד משה מולדבסקי
הנתבע:
המגן חברה לביטוח בע"מ
עו"ד שמואל ילינק
פסק-דין

1.         התובע 1 , יליד 1981,  והתובעת 2, אימו,  ילידת 1954 , הגישו תביעתם בגין נזקי גוף  שנגרמו להם  בתאונת דרכים מיום 26.8.00.

2.         המחלוקת בין הצדדים נסבה על גובה הנזק, בכפוף להצגת רשיון נהיגה תקף למועד התאונה, ע"י התובע 1.

3.       הפגיעה בתובע מס' 1

3.1        התובע התקבל לחדר מיון ביום התאונה. בתעודת חדר המיון נרשם כי יש שברים בשיניים 31,41  ופצע קטן בשפה.  בצילום עצמות הפנים נראה שבר באף עם תזוזה מינימלית של פירמידת האף. התובע שוחרר בו ביום לביתו למעקב רופא מטפל.

3.2        התובע נבדק על ידי מומחית בית משפט בתחום א.א.ג.  המומחית קבעה כי  התובע סבל שנים קודם לתאונה מסטיית מחיצת האף והיפרטרופיה של הקונכיות התחתונות.  בשל כך עבר שני ניתוחים הקודמים למועד התאונה, בשנת 98 ובשנת 99. המומחית מציינת כי יתכן והיה שבר באף  עקב תאונת הדרכים הנ"ל , אך הוא לא גרם לשינוי צורה חיצוני באף ולא גרם לסטיית המחיצה שכבר היתה קיימת, ועברה שני ניתוחים. לפיכך, לא נקבעה לתובע כל דרגת נכות בשל הפגיעה באף.

3.3        התובע נבדק על ידי מומחה בית משפט בתחום  השיניים.המומחה נטה לקבל את  גרסת התובע כי גם שן 21 נשברה כתוצאה מהתאונה (בנוסף לשיניים מס' 31,
41). הטיפול שעל התובע לעבור בגין שיניו שניזוקו בתאונה מגיע להערכת המומחה  להוצאה ממוצעת של 17,600 ש"ח בתוספת החזר בסך של 5000 ש"ח עבור  הטיפולים שכבר בצע. כמו כן מציין המומחה כי בהתחשב בגילו של התובע, את שלושת הכתרים בעלות ממוצעת של 6000 ש"ח יש להחליף 4 פעמים נוספות במהלך חייו  (מדי 9 שנים ) ואת השתל ומבנה הטיטניום בעלות ממוצעת של 5000 ש"ח יהיה צריך להחליף עוד פעמיים במהלך חייו  (מדי 14 שנה). כמו כן קבע המומחה רבע אחוז נכות לצמיתות.

4.       הוצאות בעבר

4.1        התובע טוען להוצאות בגין טיפול השיניים שעבר אצל  ד"ר גנטוס בסך של 5000 ש"ח, סכום שהמומחה המליץ להחזיר לתובע בשל טיפול השיניים שעבר. סכום זה יובא בחשבון במסגרת הוצאות טיפולי שיניים.  בנוסף טוען התובע להוצאות בגין טיפולים ובגין נסיעה לטיפולים בסכום  של 1500 ש"ח. התובע לא צרף כל קבלה בענין זה וגם לא פרט   בעבור איזה טיפולים היה צריך לשלם ולאיזה טיפולים נסע.  זהו נזק מיוחד שיש להוכיחו, ולא הוכח.

5.       הפסד השתכרות בעבר

5.1        התובע טוען כי בעקבת התאונה לא עבד  עד ליום 15.10.00 .התובע המציא אישורי מחלה מרופא המשפחה (אשר אינם מיועדים למוסדות משפטיים) עד ליום 15.10.00. צורף תלוש משכורת אחד, שב"כ הנתבעים התנגד להגשתו שכן לא הוגש באמצעות עורכו. התלוש  (נספח ה' בת / 3 ) הופק במועד שלאחר התאונה, והוא נחזה להיות עבור חודש אוגוסט 2000, כאשר תחילת עבודתו של התובע רשומה בחודש אוגוסט 2000 והתלוש מציין 18 ימי עבודה. השכר נטו הינו 2815 ש"ח. התובע בחקירתו הנגדית השיב בצורה תמוהה לשאלה אם עבד לאחר התאונה. תחילה השיב שעבד בחודש ספטמבר ואוקטובר , לאחר מכן השיב שלא עבד בחודש אוקטובר 2000 והסיבה לכך שלא היתה לו עבודה.  (עמ' 5 לפרטיכל).על מנת שלא להחמיר עם התובע, קבלתי טענתו כי נגרם לו הפסד השתכרות בעבור חודש וחצי של אי כושר, דהיינו  סכום של 4222  ש"ח ומשוערך להיום סך של 5,769 ש"ח.

6.       כאב וסבל

6.1        אני מעריכה את הפיצוי לתובע בגין כאב וסבל, בשל הפגיעה שהיתה לו כדי סכום  של 14,000 ש"ח.

7.       הוצאות בגין טיפולי שיניים

7.1       מצאתי לנכון לאמץ את קביעת המומחה לענין טיפולי השיניים הדרושים לתובע.  על הנתבעת לשאת בפיצוי התובע כדלקמן :

א.         עבור טיפול ראשוני                                             17,600 ש"ח.

ב.         החזר טיפולים שבצע                                           5,000 ש"ח.

ג.          4 טיפולים חוזרים של כתרים בהיוון כפול               12,780 ש"ח.

ד.         2 טיפולי שתל חוזרים בהיוון כפול             5,485 ש"ח.

            --------------------------------------------------                      -------------

            סה"כ                                                                 40,865 ש"ח.

8.       הפגיעה של תובעת 2

8.1        בתעודת חדר מיון של תובעת 2 מיום התאונה נרשם  כי נמצא שבר בלסת התחתונה. נמצאו סימני שפשוף בפנים ובלסת. נרשם גם "תזוזה של שיניים". בוצעה בהרדמה כללית רדוקציה של השבר  וקיבוע פנימי על ידי פלטות וברגים. התובעת אושפזה במשך 5 ימים והיתה  בטיפול  מתמשך של מרפאת פה ולסת .

8.2        התובעת נבדקה על  ידי מומחה בית המשפט אשר  קבע כי השבר בלסת התאחה ללא סימן והלסת מתפקדת כרגיל. המומחה מצא כי  ההחלמה היתה מהירה והשבר עבר איחוי מלא.  המומחה מקבל את הטענה כי שן 41 נפגעה בתאונה. שאר שיני התובעת בריאות ואין בהם מתום. המומחה קבע את הטיפול הדרוש לשן מס' 41. עלות הטיפול הממוצעת הינה בסך של  6425 ש"ח. המומחה מציין כי  יהיה צורך , קרוב לודאי, לחזור על טיפול זה פעמיים נוספות במהלך חיי התובעת, בשל אורך חייו של השתל. (דהיינו טיפול בסכום ממוצע של 6225 ש"ח  (דהיינו מדי 10 שנים). המומחה קבע 0.5% נכות בגין אובדן שן בודדת.

8.3        התובעת טענה לפגיעה נוירולוגית ופסיכיאטרית. התובעת נבדקה על יד מומחית בית המשפט  והתלוננה בפניה על וסר תפקוד, שינויים במצב הרוח, סחרחורות וכאבי ראש.  המומחית מצאה כי תלונות על כאבי ראש וסחרחורות היו עוד קודם לתאונה, והחלו להופיע בזמן שעברה , קודם לתאונה, ארוע מוחי, אז גם החלו תלונותיה על דכאון. התובעת טופלה  בתרופה נגד הדכאון עוד קודם לתאונה.  המומחית לא מצאה כי מצבה הרפואי של התובעת קשור לארוע התאונה, ולא קבעה לה נכות כלשהי.

9.       הוצאות בגין טיפול שיניים

9.1        הפיצוי בגין הוצאות הטיפול:

א.         טיפול ראשוני                             6,425 ש"ח.

ב.         2 טיפולים חוזרים בהיוון כפול      8,030 ש"ח.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ