אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פלוני נ' מדינת ישראל - משרד הביטחון-אגף השיקום ואח'

פלוני נ' מדינת ישראל - משרד הביטחון-אגף השיקום ואח'

תאריך פרסום : 02/06/2020 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד כבית-משפט לעניינים מנהליים
32216-10-19
24/05/2020
בפני השופט:
אורן שוורץ

- נגד -
עותר:
פלוני
עו"ד שרון מאירי
משיבים:
1. מדינת ישראל-משרד הביטחון-אגף השיקום
2. ועדת חריגים לרכב רפואי-באגף השיקום-משרד הביטחון
3. ראש היחידה לרכב רפואי

עו"ד יהונתן שטראוס (בשם משיב 3)
פסק דין
 

 

הרקע לעתירה

 

1.עניינה של העתירה שלפניי בהחלטת ועדת החריגים לרכב רפואי של אגף השיקום במשרד הביטחון. ההחלטה עסקה בסוג הרכב שיועמד לשימושו של העותר - נכה צה"ל בדרגה של 89% נכות. לשיטת העותר, דרגת נכותו וקשייו התפקודיים מצדיקים קבלת רכב רפואי מסוג טיוטה לנד קרוזר, שמצטיין במושב נהג גבוה מאוד ובנוחות מרבית. חרף זאת, ועדת החריגים בחרה לאשר לעותר רכב אחר, זול יותר, שמקשה על העותר.

מכאן העתירה שלפניי במסגרתה התבקש בית המשפט להורות על בטלותה של ההחלטה מחמת הפגמים שנפלו בה ובתוך כך לחייב את המשיבים לאשר לעותר הקצאת רכב רפואי מסוג טויוטה לנד קרוזר.

 

עיקר טענות העותר

2.העותר מוכר כנכה צה"ל עם פגיעה רב מערכתית בדרגת נכות של 89%. העותר זקוק לרכב עם מושב נהג גבוה מאוד, שיאפשר לו נהיגה בטוחה וכניסה עצמאית לרכב בהתאם למגבלה של חוסר יכולת בכיפוף הגב.

בשנת 2015 אישרה ועדת החריגים להקצות לעותר רכב רפואי מסוג מיצובישי פג'רו בנפח מנוע של 3,200 סמ"ק (להלן – הפג'רו). עלות הפג'רו היא 299,000 ש"ח ולאחר הנחה מחירו הסתכם ב – 284,000 ₪. הטעם לאישור הפג'רו הייתה בדיקת התאמה שנערכה לעותר בסוכנויות רכב, בליווי מהנדס רכב מטעם המשיבים, שם נמצא כי "נדרש מושב גבוה מאוד".

 

3.בחלוף כשלוש וחצי שנים, נזקק העותר להחליף את הרכב הרפואי. אז נערך סיור בסוכנויות הרכב בליווי מהנדס רכב מטעם המשיבים. מאחר שהפג'רו אינו מוצע יותר למכירה כדגם חדש, נבדקו כמה סוגי רכבים שנמצאו מתאימים על ידי מהנדס הרכב: שברולט טראוורס, סאנגיונג רקסטון וטיוטה לנד קרוזר. למרות שהעותר ביקש כי יאושר לו דגם טיוטה לנד קרוזר (להלן – לנד קרוזר) שהוא בעל מושב נהג גבוה ביותר, בחרה ועדת החריגים שפועלת במשרד הביטחון-אגף שיקום נכים (להלן – אגף השיקום) לאשר רכב זול יותר, מסוג שברולט טראוורס או סאנגיונג רקסטון.

 

4.בהחלטת ועדת החריגים נפלו פגמים של ממש: היא לא הביאה בין שיקוליה את מצבו התפקודי של העותר – כמי שנדרש למושב נהג גבוה מאוד. ממצא זה נקבע על ידי המשיבים עצמם בבדיקה שנערכה לעותר בשנת 2015. ברם, קביעה זו נשכחה מהמשיבים עת אישרו לעותר רכב שאינו מתאים לשימושו.

 

5.ועדת החריגים אף התכנסה בהרכב פגום עת קיבלה את ההחלטה בעניינו של העותר.

על פי הנוהל הרלבנטי, הרכב הוועדה כולל את הגורמים הבאים: הרופא הראשי או סגנו (יו"ר ועדה); יו"ר ארגון נכי צה"ל; ראש היחידה לחשבונאות שיקום או נציגו; ממונה על רכב רפואי. חרף זאת, ועדת החריגים שהתכנסה בעניינו של העותר כללה גם את ראש אגף השיקום כיו"ר הוועדה וכן היועץ המשפטי. הרכב ועדה שכזה אינו עומד בהוראות הנוהל ושולל את מעמדו הבכיר של הרופא הראשי כיו"ר הוועדה.

 

6.לעותר לא ניתנה זכות הטיעון לפני ועדת החריגים למרות שההחלטה גרעה מהחלטה קודמת בענייננו, שם הוכרה זכותו לקבל רכב עם מושב נהג גבוה מאוד.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ