אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פלונית נ' פלוני

פלונית נ' פלוני

תאריך פרסום : 12/06/2017 | גרסת הדפסה

בע"מ
בית המשפט העליון ירושלים
5942-16
27/11/2016
בפני השופטת:
ד' ברק-ארז

- נגד -
המבקשת:
פלונית
עו"ד דוד ויניצקי
המשיב:
פלוני
החלטה

                                          

 

 

  1. בפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי מרכז-לוד מיום 19.6.2016 (השופטת ו' פלאוט; רמ"ש 25769-03-16). בית המשפט המחוזי קיבל בקשת רשות ערעור שהגיש המשיב על החלטתו של בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה מיום 11.2.2016 (השופט ב' יזרעאלי, תמ"ש 13555-07-15).

 

  1. המבקשת והמשיב נישאו זה לזו ביום 13.12.1984. מנישואים אלה נולדו להם שלושה ילדים, שניים מתוכם בגירים ואחד קטין (להלן: הקטין). ביום 10.4.2014 נתן בית המשפט לענייני משפחה תוקף של פסק דין להסכם בין הצדדים, שהוגדר כהסכם שלום בית ולחלופין כהסכם גירושין (להלן: פסק דין הפשרה). בהסכם זה הסדירו הצדדים את התנאים שיחולו על המהלך של שלום בית שעליו הסכימו וכן את העניינים הכרוכים בגירושיהם למקרה שזה לא יצלח.

 

  1. בסופו של דבר ניסיון שלום הבית בין הצדדים לא עלה יפה. בחודש אוקטובר 2014 ניתן נגד המשיב צו עיכוב יציאה מהארץ במסגרת הליכי הוצאה לפועל שהמבקשת פתחה בהם בטענה כי הוא אינו עומד בתשלומים מכוח פסק דין הפשרה.

 

  1. מקורה של הבקשה שבפני הוא בתביעה שהגיש המשיב לבית המשפט לענייני משפחה לביטולו של פסק דין הפשרה. בתביעה נטען כי המבקשת הפרה את פסק דין הפשרה בין השאר בשל הוצאתו של צו עיכוב היציאה מהארץ אשר בגינו המשיב פוטר מעבודתו הנמצאת מחוץ לישראל. בד בבד עם הגשת התביעה הגיש המשיב בקשה שכותנה על-ידיו "בקשה לעיכוב ביצוע פסק דין", שכוונה לעיכוב הביצוע של החיובים מכוח פסק דין הפשרה.

 

  1. בית המשפט לענייני משפחה קיבל את הבקשה בחלקה. בית המשפט לענייני משפחה הורה כי אין לעכב את החיובים הכספיים מכוח פסק דין הפשרה, אך הורה  לעכב את ההליכים הנוגעים להוצאת פקודת מאסר במסגרת תיק ההוצאה לפועל. אשר על כן, בית המשפט לענייני משפחה קבע כי הליכי המאסר נגד המשיב יעוכבו בכפוף להפקדת סך של 100,000 שקל במזומן או בערבות בנקאית תוך 30 יום וכן לתשלום סך של 15,000 שקל לחודש למבקשת על חשבון הסכומים שנקבעו בפסק דין הפשרה (סכום הנמוך מהתשלום החודשי שנקבע בפסק דין הפשרה).

 

  1. בקשת רשות הערעור שהגיש המשיב על החלטה זו התקבלה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי. בית המשפט המחוזי קבע כי החלטתו של בית המשפט לענייני משפחה לא לקחה בחשבון את האפשרות שהמשיב אינו יכול לשלם את החיובים הכספיים שהוטלו עליו ובכך "לפדות את עצמו ממאסר". בית משפט המחוזי סבר כי יש להתנות את האפשרות לנקוט בהליכי מאסר בתשלום המזונות של הקטין בסכומים חודשיים סבירים אשר יבטיחו את צרכיו עד הגיעו לגיל 18. לכן, בית המשפט המחוזי הורה על עיכוב הליכי המאסר נגד המשיב בכפוף לתשלום מזונותיו של הקטין בסך של 3,000 שקל לחודש וכנגד הפקדת ייפוי כוח מטעם המשיב המאפשר איתור של רכוש הרשום על שמו.

 

  1. בקשת רשות הערעור שבפני הוגשה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי. המבקשת מעלה טענות רבות נגד פסק דינו של בית המשפט המחוזי. בין השאר היא טוענת כי בית המשפט המחוזי ביסס את פסק דינו על נימוקים שלא הופיעו בטיעוני הצדדים; כי הוא דן בצרכיו של הקטין מבלי שאלה נבחנו על-ידו; כי העדיף את זכות המשיב לחרות על פני זכותה של המבקשת לקניין, שלא בצדק; וכי אף לא העריך נכונה את סיכויי התביעה של המשיב. לטענת המבקשת, השגיאות שנפלו לכאורה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי מובילות לכך שהוא ניתן בחוסר סמכות. עוד טוענת המבקשת כי מדובר במקרה חריג המחייב את התערבותו של בית משפט זה.

 

  1. לאחר שעיינתי בבקשה הגעתי לכלל מסקנה כי דינה להידחות אף מבלי להידרש לתגובת המשיב.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ