אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פגם בסלון פינתי מזכה בביטול החוזה ובהשבת התמורה ששולמה בעד הסלון

פגם בסלון פינתי מזכה בביטול החוזה ובהשבת התמורה ששולמה בעד הסלון

תאריך פרסום : 03/12/2007 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
3543-07
26/11/2007
בפני השופט:
שולמית ברסלב

- נגד -
התובע:
1. בוטרימוב אירינה
2. ורה רוסין

הנתבע:
א.ב. גרנד לעיצוב הבית בע"מ
פסק-דין

1.         עניינה של תביעה זו היא פגם שנתגלה בסלון פינתי אשר רכשו התובעות מן הנתבעת.

2.         במהלך הדיון התברר כי מרבית העובדות אינן שנויות במחלוקת בין הצדדים:

2.1        ביום 10/9/06 רכשה התובעת מס' 2 אצל הנתבעת סלון פינתי תמורת סך של 3,500 ש"ח (להלן: "הסלון" ולהלן: "החוזה" או "ההזמנה" בהתאמה). כן שלמו התובעות סך של 250 ש"ח בגין הובלה.

2.2        ההזמנה בוצעה לאחר שהתובעות או מי מהן ראו מוצר זהה בחנות הנתבעת וזה הוצג בפניהן כמוצר איכותי.

2.3        בהתאם לחוזה היה על הנתבעת לספק את הסלון תוך 45 עד 55 יום.

2.4        הסלון סופק אך רק ביום 26/2/07 היות והתברר לנתבעת, לאחר ביצוע ההזמנה, כי סלון בגוון שנרכש על ידי התובעת מס' 2 אינו בנמצא.

בין לבין סיפקה הנתבעת לתובעות סלון חליפי.

2.5        יומיים לאחר אספקת הסלון הודיעו התובעות או מי מהן למנהל הנתבעת כי הן אינן מרוצות מהסלון אשר סופק באשר הסלון משמיע רעשים, ככל הנראה עקב בעייה בקפיצים.

2.6        הנתבעת הודיעה כי תשלח איש שירות לבדיקת התלונה.

2.7        הסלון לא הושב עד כה לנתבעת.

2.8        לפי החוזה ביטול הזמנה יחוייב ב-30% מסכום הרכישה.

3.         מכאן חלוקות עמדות הצדדים:

3.1        לטענת התובעות גם בתקופה בה השתמשו בספה החליפית, הספה השמיעה רעשים, והן התריעו בפני הנתבעת כי המוצר אינו באיכות שהוצג בפניהן. לטענתן, יומיים לאחר אספקת הסלון הן מצאו כי לא ניתן לשבת על הסלון בלא שהדבר יגרום לצלילים צורמים וכך הודיעו לנתבעת.

הנתבעת אמנם אמרה כי תשלח איש שירות ובשל כך התובעות או מי מהן המתינו בביתן לביקורו, אך זה לא הגיע לבדיקת התלונה.

עוד הציגו התובעות פירוט שיחות מבזק המעיד על שיחות רבות לנתבעת החל מיום 26/2/07 ועד ליום 7/3/07.

            בשל כך מבקשות התובעות להורות על ביטול העיסקה, השבת הריהוט והחזר מלא של התמורה לידן וכן פיצוי בגין עוגמת נפש ובסך הכל סך של 6,000 ש"ח.

3.2        הנתבעת מצידה טוענת כי לראשונה שמעה על הטענה כיומיים לאחר אספקת הסלון, עת התקשרו התובעות לנתבעת ומספר ימים מאוחר יותר אף הגיעו לחנות.

לטענתה, איש שירות שלה ביקר בבית התובעות אך לא מצא כל בעייה וככל הנראה הבעייה ברצפה.

הנתבעת מוסיפה ואומרת כי עסקינן במוצר איכותי ומוצר זהה נמכר לעשרות אנשים ללא כל טענה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ