ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
3543-07
26/11/2007
|
בפני השופט:
שולמית ברסלב
|
- נגד - |
התובע:
1. בוטרימוב אירינה 2. ורה רוסין
|
הנתבע:
א.ב. גרנד לעיצוב הבית בע"מ
|
פסק-דין |
1. עניינה של תביעה זו היא פגם שנתגלה בסלון פינתי אשר רכשו התובעות מן הנתבעת.
2. במהלך הדיון התברר כי מרבית העובדות אינן שנויות במחלוקת בין הצדדים:
2.1 ביום 10/9/06 רכשה התובעת מס' 2 אצל הנתבעת סלון פינתי תמורת סך של 3,500 ש"ח (להלן: "הסלון" ולהלן: "החוזה" או "ההזמנה" בהתאמה). כן שלמו התובעות סך של 250 ש"ח בגין הובלה.
2.2 ההזמנה בוצעה לאחר שהתובעות או מי מהן ראו מוצר זהה בחנות הנתבעת וזה הוצג בפניהן כמוצר איכותי.
2.3 בהתאם לחוזה היה על הנתבעת לספק את הסלון תוך 45 עד 55 יום.
2.4 הסלון סופק אך רק ביום 26/2/07 היות והתברר לנתבעת, לאחר ביצוע ההזמנה, כי סלון בגוון שנרכש על ידי התובעת מס' 2 אינו בנמצא.
בין לבין סיפקה הנתבעת לתובעות סלון חליפי.
2.5 יומיים לאחר אספקת הסלון הודיעו התובעות או מי מהן למנהל הנתבעת כי הן אינן מרוצות מהסלון אשר סופק באשר הסלון משמיע רעשים, ככל הנראה עקב בעייה בקפיצים.
2.6 הנתבעת הודיעה כי תשלח איש שירות לבדיקת התלונה.
2.7 הסלון לא הושב עד כה לנתבעת.
2.8 לפי החוזה ביטול הזמנה יחוייב ב-30% מסכום הרכישה.
3. מכאן חלוקות עמדות הצדדים:
3.1 לטענת התובעות גם בתקופה בה השתמשו בספה החליפית, הספה השמיעה רעשים, והן התריעו בפני הנתבעת כי המוצר אינו באיכות שהוצג בפניהן. לטענתן, יומיים לאחר אספקת הסלון הן מצאו כי לא ניתן לשבת על הסלון בלא שהדבר יגרום לצלילים צורמים וכך הודיעו לנתבעת.
הנתבעת אמנם אמרה כי תשלח איש שירות ובשל כך התובעות או מי מהן המתינו בביתן לביקורו, אך זה לא הגיע לבדיקת התלונה.
עוד הציגו התובעות פירוט שיחות מבזק המעיד על שיחות רבות לנתבעת החל מיום 26/2/07 ועד ליום 7/3/07.
בשל כך מבקשות התובעות להורות על ביטול העיסקה, השבת הריהוט והחזר מלא של התמורה לידן וכן פיצוי בגין עוגמת נפש ובסך הכל סך של 6,000 ש"ח.
3.2 הנתבעת מצידה טוענת כי לראשונה שמעה על הטענה כיומיים לאחר אספקת הסלון, עת התקשרו התובעות לנתבעת ומספר ימים מאוחר יותר אף הגיעו לחנות.
לטענתה, איש שירות שלה ביקר בבית התובעות אך לא מצא כל בעייה וככל הנראה הבעייה ברצפה.
הנתבעת מוסיפה ואומרת כי עסקינן במוצר איכותי ומוצר זהה נמכר לעשרות אנשים ללא כל טענה.